Kort na elkaar zie ik twee berichten van het “innovatiefront”. Één op deze site (Topmanagement laat steken vallen met innovatie) en een conclusie uit een recent onderzoek van McKinsey (How companies approach innovation: A McKinsey Global Survey):
Quote:
Most companies don’t focus on innovations . . . bla bla . . . and innovation is seldom part of leadership agendas.
Unquote
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van . . .
Als ik het quasi grappig (maar wel degelijk bloedserieus) zeg, dan hebben u en ik al op zéér jeugdige leeftijd de volgorde van de eerste vier getallen geleerd. Als het gaat over innovatie (HÉT buzzword van de laatste twee jaar) dan is de theorie lezen één uurtje werk. Het begrijpen misschien nóg een uur. En toepassen? Tja, that’s different koek.
Één dimensie: Product (P)
Inno...
Om te voorkomen dat innovatie voor eeuwig een status aparte in het bedrijfsleven krijgt, koppelde ik innovatie aan communicatie. Je zou voor de lol eens met me moeten praten als je weet wat er dan gebeurt!
Jan Jaap Pellikaan. 0623542534