Dit weekend was het weer eindelijk weer eens mooi genoeg voor een biertje op het terras van het gezelligste plein van Nederland: de grote markt in Breda (tenminste, dat vind ik). Het is dan de kunst om zo snel mogelijk de aandacht van de mooiste serveerster te trekken. Maar dat valt niet altijd mee. Niets is frustrerender dan tien minuten te moeten wachten voordat je je bestelling kunt plaatsen. IT-specialist Thomas Brinkman had dezelfde ervaringen en heeft er een innovatie voor bedacht: de bestelling plaatsen via MyOrder met je mobiele telefoon. Op 4 september start de pilot van MyOrder in café-restaurant Kaap Hoorn in Groningen.
MyOrder is een mobiele toepassing waarbij je de menukaart downloadt en via je mobiel de bestelling en betaling vooraf doet. Het direct betalen gaat via Rabo SMS Betalen van Rabo Mobiel. MyOrder is een Java ME (Mobile Edition) applicatie, die middels GPRS communiceert met een centrale server. Deze centrale server draagt zorg voor de opslag van de bestellingen, de communicatie met de horecagelegenheid en de betalingswijze. Daarnaast levert deze server vanuit een database, de menu-gegevens aan op de mobiele telefoon. In de horecagelegenheid zelf, wordt naast de centrale kassa een printer geplaatst, die de afgerekende MyOrder-bestellingen van de gasten afdrukt.
Op deze video zie je een impressie van hoe het werkt:
MyOrder werd ook al eens besproken op BNR.
Zo hoeft alleen nog maar het drankje gebracht te worden, aldus de bedenkers van het concept. Het zwaaien naar de ober, de bestelling doorgeven en vragen om de rekening behoort volgens hen dan tot het verleden.
Bron: artikelen op molblog.nl, marketingfacts.nl en myorder.nl
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro