ABN AMRO lanceert Flametree

Gisterochtend berichtte het FD over een nieuw initiatief van ABN AMRO bank genaamd Flametree. De site omschrijft het zelf als volgt: een online platform waarmee je als MKB ondernemer succesvoller kan ondernemen op een persoonlijke manier door het leggen van contacten, delen van kennis en het drijven van handel. Qua model heeft het veel weg van een combinatie tussen LinkedIn en het Managementsite netwerk. De eerste reacties uit de markt zijn ronduit negatief. Vorig jaar strandde een vergelijkbaar initiatief van Fortis Bank (Join2Grow). Zal ABN AMRO deze keer wel slagen in haar opzet? We zullen de ontwikkelingen volgen...

Update: We hoorden geluiden dat Join2Grow wel succesvol is. Daarom hebben nog wat rondgezocht op internet naar berichtgeving over Join2Grow. Bij Emerce zijn ze niet echt positief en als we kijken naar het aantal leden in Nederland, dan komen we niet veel verder dan de 13 die we hieronder hebben afgebeeld (stand per 25 april 2008). Als we de plank volledig misslaan, dan horen we het graag.

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro

Edwin Lambregts
Hoi Richard,

Wat betreft het aantal leden van join2grow zit je volgens mij behoorlijk mis. Ik tel meer dan 2500 leden (<a href="http://www.join2grow.biz/" rel="nofollow">www.join2grow.biz</a>).

Edwin
Richard Puyt
Auteur
Hoi Edwin,
Ik heb gezocht op het aantal leden in Nederland.... Daar kom ik niet verder dan deze 13. Als je even kijkt naar sociale netwerken wat een gemiddelde gebruiker van Hyves of LinkedIn heeft aan contacten, dan kun je je afvragen of je als bank nu erg onder trots moet zijn van 2.500 leden (in Europa!). Zeker als je bedenkt dat hier een heuse reclame campagne achter heeft gezeten. Daarbij is de kritiek op dit soort sites dat de klanten niet echt iets extra's krijgen, boven op de standaard dienstverlening (behalve een wallpaper plaatje). Het heeft meer iets van een soort 'uithangbord' voor de bank dan een van een echt virtueel dienstencentrum voor de klant. Klanten willen interactie en persoonlijke aandacht.
Edwin Lambregts
Richard,
Helemaal mee eens. Laten ze een voorbeeld nemen aan www.innovatieforganiseren.nl!
Edwin
Johannes Veerenhuis-Lens
Pro-lid
Alex Osborn die de term &#039;brainstorm&#039; bedacht, zei het al: &quot;It&#039;s easier to tone down a wild idea, than to think up a new one.&quot; Ergo, de grootse ideedoders (in de setting zoals geschetst) zijn afgunst en ego. Vandaar de eerste regel bij brainstormen: &quot;Geen commentaar leveren&quot;.
RS
misschien wat laat, maar praatten wie hier over de brainstorm fase?