Begin januari kwam mijn goede vriendin en ondernemer Mirjam langs, wit van kwaadheid. Zij was er door klanten op geattendeerd dat haar bedrijfsnaam (CareerHandling BV) via Google werd misbruikt.
Hoe dat gaat? Je ziet de “hitlist” verschijnen met het woord CareerHandling als trefwoord. Op numero uno staat Careerhandling, maar als je dat aanklikt krijg je een ander bedrijf met de naam Dreamjobs. Dat is schrikken als je net € 50.000 hebt besteed aan een advertentiecampagne in Onderwijsbladen. Adverteren voor een ander. Stel voor: Je zoekt op Google “Managementsite”; je klikt dat aan; en je krijgt het Makro blaadje (sorry Makro, dat zouden jullie nooit doen). Wel een beetje vreemd. Wat Google hier van vindt zoeken we nog op, maar ze doen er nu niets aan, want Dreamjobs heeft gewoon betaald vo...
De ontwikkeling van Google AdWords gaat snel. Heel snel! De één na de andere nieuwe functie is in korte tijd gelanceerd. En dat is enerzijds mooi nieuws, maar anderzijds is het soms ook lastig om het allemaal bij te houden. Daarom in dit artikel een bespreking van 8 interessante AdWords-innovaties: wat de toegevoegde waarde is en hoe je ze kunt toepassen.
<a href="http://www.frankwatching.com/archive/2011/01/10/google-adwords-8-nieuwe-mogelijkheden/" rel="nofollow">Bron: Frankwatching</a>
Jij snapt het helemaal !!! En dat x 300.000 maar . . .wie weet verdienen ze daar óók nog aan
Jos
Zo zie je maar dat zo'n beetje alle technologische vondsten gevolgd worden door positieve en negatieve effecten en doordat de grenzen niet duidelijk zijn voelt zoiets wellicht niet crimineel, maar is het inderdaad wel een vorm van stelen naar mijn mening...
Ik vraag mij altijd af waarom mensen die zo slim zijn dat ze zoiets bedenken, die kennis en creativiteit niet legaal gebruiken om (veel) geld te verdienen...
Je raakt de kern van mijn betoog. Dank je.
Jos Steynebrugh