Grensoverschrijdend gedrag kun je vóór zijn door jezelf stevig te positioneren. In mijn vorige column gaf ik vier praktische tips om te voorkomen dat je als manager grenzen moet stellen. Maar wat als het wél nodig blijkt om grenzen te stellen omdat het gedrag van medewerkers te ver gaat? Hoe doe je dat dan op een manier die duidelijk is, zonder dat je de relatie schade aan doet?
In de vorige column maakten wij kennis met Abel, een startende manager die onvoldoende serieus genomen werd door zijn medewerkers. Zij zochten continu grenzen op (te laat komen, door zijn verhaal heen praten, regels overtreden e.d.). Inmiddels begint dat te veranderen. Abel is duidelijker in wat hij van zijn medewerkers verwacht. Daarnaast heeft hij grenzen gesteld aan het gedrag van een medewerker die in zijn ogen...
Grenzen stellen als manager begint bij jezelf
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Helder en bruikbaar stuk. Instructie over het geven van feedback is een prachtig stuk gereedschap. Je kunt zelfs tijdens trainingen oefenen hoe je de techniek tot in de puntjes kunt uitvoeren. Maar als je (nog) niet voor jezelf kunt bepalen wanneer je het nodig hebt kun je er niets mee. Waarom koop je een hamer als je niet weet wat je moet timmeren? Ik ben vol verwachting over de column met het vervolg.