Goed idee! Doen we niet…

Columns

Iedere (staf)medewerker of leidinggevende moet het herkennen. Je hebt een goed idee, wat zeg ik: een briljant idee, en toch werkt het niet. Het is overduidelijk de sleutel tot eenvoud, meer succes en minder fouten. En toch gaan collega’s, medewerkers en de rest van de organisatie weer over tot de orde van de dag. Het leek zo’n goed idee. Hoe komt dat toch? Dat ideeën die zo goed lijken voor gezondheid, winstgevendheid, klanttevredenheid, samenwerking en rust in de tent zo rap onder in een la belanden?

1 - De ontvanger staat uit (ik - wil - geen - windmolens!)

Een goed idee verkoopt zichzelf. Althans, als het idee een oplossing is voor een probleem.

En daar gaat menig ideeënmeester de mist in. Het probleem wordt niet herkent. Dus gaan we de toehoorder voorzien van extra informatie en uitle...

Meer over Verandermanagement