De feestdagen zijn weer achter de rug. En wat viel jou op? Wat mij is bijgebleven dat ik een aantal artikelen (lees cadeaus) heb ontvangen die in ‘onopenbare' verpakkingen zaten. Je kent dat wel van die keiharde plastic verpakkingen waar je een mes voor nodig hebt, of erger een stanleymes om de verpakking te vernietigen. Echt open krijgen op een normale manier is er niet bij. Op zo'n moment denk ik ook aan oudere mensen. Hoe krijgen die in hemelsnaam zo'n verpakking open? Ik begrijp dus niet waarom fabrikanten daar geen rekening mee houden. Wat zou het klantvriendelijk zijn als fabrikanten meer rekening houden met oudere mensen, vrouwen met mooi verzorgde nagels, kinderen. Dus niet alleen het uiterlijk telt mee maar ook de gebruiksvriendelijkheid. Wat vind jij?
Verpakking en prijsstickers een crime voor de consument!
Niet alleen gebruiksonvriendelijke verpakkingen zijn een ‘pain in the ash' maar ook prijsstickers op producten en verpakkingen. Prijsstickers laten soms lelijke plekken achter als je ze probeert te verwijderen. Prijsstickers zijn over het algemeen moeilijk te verwijderen als je een cadeautje wilt inpakken. En als je ze met veel geweld wilt verwijderen, beschadig je soms ook het product. De akelige stickers laten het nare lijmresten achter of kost het je enorm veel tijd en ergernis om ze te verwijderen.
"Little things mean a lot." Dus fabrikanten...ik daag jullie uit. Kom met een consumentvriendelijke (milieuvriendelijke)oplossing. Ontwerp verpakkingen die er fraai uitzien, gemakkelijk zijn te openen en goed zijn voor het milieu. Zo moeilijk moet dat niet zijn. En prijsstickers moeten gemakkelijk zijn te verwijder of verwijder ze als je een artikel hebt aangeschaft. Dat is pas service
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO