Vijftigplus marketing trend of hype?

Wie de ouderen heeft, heeft de toekomst. Tegenwoordig zijn 50+ ers hip, fit, ondernemend en geil. Ze barsten van het geld. En vervelen zich rot. In de tussentijd proberen ze gezond te blijven en………….geven graag geld uit. Het walhalla voor veel marketeers. Edgar Keehnen heeft er onlang een (interessant) boekje over geschreven. Een must voor ondernemers die graag de centen uit de beurs van de grijze golf willen hebben. Maar zijn 50+ ers wel zo anders dan normale (jongere) mensen? Voldoen ze wel aan het stereobeeld?

 

Niemand wil bejaard of 50+  zijn. Check it out!  Vijftigplussers vormen een prachtige maar complexe markt. Ze zijn kritisch en een tikje verwende consumenten. En eerlijk is eerlijk soms moet ik wel een beetje lachen om de producten die speciaal ontwikkeld worden voor deze groep: speciale stoelen, scootmobiels, Omroep vereniging Max, 50 Plus Magazine, Nordic Walking, etc. Er zit n.m.i. iets dubbels in de aparte benadering van de op leeftijd zijnde mensen. Aan de ene kant wil deze groep hip blijven: in spijkerbroek lopen, naar popconcerten gaan, face lifts ondergaan, etc. Aan de andere kant laten ze zich inpakken door de grote bedrijven met bejaarde producten. Noem het positieve discriminatie maar er wordt gediscrimineerd: op leeftijd. Mijn vraag is en blijft, is deze vijftigplus marketing benadering een blijvertje of is het een hype? Ik denk het laatste!  

Prima boekwerk

In het boek van Keehnen worden allerlei handige tips beschreven om de grijze golf in te pakken. Boeiende casuïstieken worden beschreven in het boek. Daarnaast staat het boek vol met handige do’s and don’ts om deze grijsaards aan te spreken en ze iets aan te smeren. Uitgeverij: Haystack

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO