Van VIP tot FLOP

Westland Kaasspecialiteiten heeft een leuke actie: voer op internet de code die op een pakje kaas staat in en win een leuk prijs. Wij kochten een pakje kaas, voerden de code in, met een stille hoop op een zeiltocht in New York, maar wonnen toch iets anders: een VIP arrangement naar Sjakoo de Musical in Amsterdam. Wow. Nooit eerder iets gewonnen en dan nu VIP zijn? Leuk, leuk, leuk!.

 

 

 

 

 Een paar weken later kregen we een e-mail dat we op 23 mei aanwezig moesten zijn in een bepaald restaurant want ja, VIP is VIP: diner zat erbij inbegrepen. Wat jammer  dat het nou net de zaterdag van een lang weekend was. En nee, wijzigen was niet mogelijk. Ok, dan geen lang weekend weg, we maakten de keus voor Sjakoo want win je dan eindelijk een prijs dan moet je niet zeuren. En bovendien hadden we er wel zin in. We planden dus de dag in onze agenda. Sjakoo, here we come! Kort voor de 23e kregen we nog wel een e-mail dat het restaurant gewijzigd was maar dat kan gebeuren. Geen probleem.

En toen werd het zaterdag de 23e. Wij waren helemaal klaar voor ons VIP arrangement, compleet met meet-and-greet met de kast. Om 2 uur vertrokken we en keurig om half 4 parkeerden we de auto bij het muziektheater. Nog even koffie drinken en stip om 5 uur waren we in het restaurant. De andere VIP’s dropen binnen en met een mannetje of 30 hadden we een heerlijke maaltijd. Wel vreemd dat er niemand van het productiebureau, de organisatie of zelfs maar de kaasproducent aanwezig was, maar goed. Om 7 uur liepen we richting het VOC schip waarnaast de musical zou spelen. Het was prachtig weer. We hadden op de site al gelezen dat het niet erg zou zijn als het regende omdat we droog zouden zitten. Nou, regen zat er nog lang niet in. Bij de spellocatie wachtte ons een dicht hek. Heel vreemd. Niemand te zien. Papieren werden tevoorschijn gehaald, alle nummers gebeld. Niemand nam op. Een van de mensen wist te vertellen dat er een man was geweest die had gezegd dat het niet doorging. Maar waar die man was en waar hij van was? Geen idee.
Pardon? Je laat mensen uit Friesland, Groningen en andere verre delen van het land naar Amsterdam komen om ter plekke pas via via te horen dat het niet doorgaat? Dit is hele slechte marketing en communicatie. Waarom niet even iedereen gebeld? Waarom niet iemand die al die mensen opwacht en hen persoonlijk informeert?
Na een half uur vruchteloze pogingen om iets wijzer te worden droop het hele gezelschap maar weer af. Terug naar huis of naar de gehuurde hotelkamer. Wat een FLOP, zo’n VIP arrangement! De musical kan er niets aan doen, de kaas blijft even lekker maar van de organisatie krijg ik een raar bijsmaakje.
 
 ------------------------------------------------------------------------------------------
Naschrift: Contact opgenomen met Westland Kaas, de eigenaar van Old Amsterdam. Old Amsterdam treft geen blaam. De kaasproducent heeft de organisatie uit handen gegeven aan de mensen van Sjakoo. De Sjakoo organisatie heeft verzuimd om de VIP'ers tijdig te informeren. Spijtig. De VIP mensen hebben inmiddels een brief ontvangen met een spijt betuiging of ontvangen de brief binnenkort.  
 

 

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO