Tip van de dag; bestel nooit wat bij Trendy Meubels; 'Een assortiment dat tevredenheid garandeert'!
Ik heb daar vorig jaar een Gamestoel gekocht voor m'n vriend, maar het was van zulke slechte kwaliteit dat we de stoel na 60 dagen terug hebben gebracht.
Aangekomen bij hun showroom in Rotterdam, stond de verkoper zenuwachtig op z'n tenen te wiebelen. Omdat we de stoel hadden gekocht in de showroom kon ik mijn geld niet terug krijgen
maar een tegoedbon, waar plotseling €50,- vanaf werd gehaald, vanwege vastgestelde 'monteer schade'.
Omdat dit zo'n nare nasmaak gaf, heb ik pas na een jaar de moed weer bij elkaar geraapt om die bon via hun online winkel te besteden.
En ja hoor; alles wat fout kon gaan
met m'n bestelling is dan ook fout gegaan; Het tegoed werkte niet, mijn naam verkeerd gespeld, bestelling van 3 dingen(!) is niet compleet en wat ik geleverd heb gekregen is ook weer van waardeloze kwaliteit, de 'design' vloerlamp die ik heb gekocht is hartstikke scheef!
Ik word al erg kriebelig als bedrijven het woord 'design' gebruiken als goedkoop verkoopmiddel. Voor mij staat dit woord voor kwaliteit, een product waar echt over nagedacht is.
Omdat ik toch een bepaalde verwachting had van hun producten en erg teleurgesteld was heb ik Trendymeubels gemaild. En laten weten dat ik ontevreden was dat mijn bestelling en niet compleet is en dat ik weer iets moet retourneren omdat het product de wensen overlaat.
In plaats van dat er excuses werden gemaakt over de slechte gang van zaken, of een suggestie om mij tegemoet te komen werd ik aan het werk gezet; ik moest maar foto's sturen van mijn 'claim' voordat ze me verder konden helpen.
De mail had ik in de pauze op m'n werk gestuurd, ik was nog van plan om de foto's s'avonds nog op te sturen, maar dat raakte in de vergetelheid.
Uiteindelijk kwam ik er een week later pas aan toe om de foto's van mijn 'claim' op te sturen, krijg ik als
reactie op de foto's;
'Beste heer / mevrouw Vogelzang,
U maakt het ons wel heel erg moeilijk. Zover ik kan lezen vanuit de mail conversie, u zou dit nog hetzelfde dag opsturen. Ik zal dit alsnog indienen bij de fabrikant en zal u op de hoogte houden zodra ik antwoord ontvang.'
Ik viel bijna van m'n stoel van verbazing toen ik deze reactie las.
Er wordt mij rotzooi geleverd zowel
met hun dienstverlening als het product.
En als ik hun website mag geloven heb ik 60 dagen retour recht: 'Wij geven jou een ruime tevredenheidsgarantie. Wanneer je jouw bestelling ontvangen hebt, dan heb je maar liefst 60 dagen bedenktijd.'
Het is heel vervelend zaken doen met Trendymeubels, ik sta nog steeds in m'n recht als consument. Ook als ik m'n opgelegde huiswerk niet op tijd inlever bij een bedrijf die hun garantie voor service en kwaliteit niet kan nastreven.
Omdat ik deze welles/nietes strijd al meer dan zat ben, kan ik alleen maar hopen dat ik een nieuwe lamp krijg en dat
ik nooit meer zaken hoef te doen met dit bedrijf.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO