De Postbank is al meer dan een jaar bezig om haar rentepunten te promoten. Ik ben eens de straat opgegaan en heb voorbijgangers gevraagd: "Wat vindt u van de rentepunten van de Postbank?" De antwoorden die ik kreeg varieerden van:
"Rentepunten is een sigaar uit eigen doos?" of "Rentepunten, ik word er gek van" of "Wat moet ik met die onzinnige artikelen die je moet kopen!" en tot slot "De rentepunten artikelen van de Postbank zijn net zo duur of zelfs duurder dan...."
Ik vraag me af hoe jij er over denkt....
Rentepunten van de Postbank
De Postbank is gek op haar klanten. Wil ze graag binnenboord houden. En wat doet een zichzelf respecterend vooraanstaande onderneming dan? Die gaat een loyaliteitssysteem opzetten. Airmiles sparen, spaarzegels knippen (Douwe Egberts) of bierdoppen verzamelen (Amstel Bier). Dus wat dacht een slimme marketing manager van de Postbank?laten wij onze spaarders rentepunten geven. Dus als je nu spaart bij de Postbank krijg je rentepunten. En nu komt het mooie: je kunt artikelen kopen tegen een gereduceerde prijs. Klinkt aantrekkelijk, is het niet. De artikelen zijn onaantrekkelijk en duur. Ik geef een paar voorbeelden: Philips Wardrobe Care (weet jij wat het is?), een patio heather (lekker in de winter op je terras zitten), een Philips Sweeper en wat dacht je vanVilleroy & Boch NewWaveCaffe partyplates of nog leukereen Fatboy Doggielounge groot. En de lijst van onzin artikelen is nog veel langer. Alle rentepuntartikelen worden gepresenteerd als spotgoedkoop. Maar dat zijn ze helemaal niet. Ga naar een willekeurige electronicazaak en je betaalt aanmerkelijk minder. Kortom, ik adviseer de Postbank te stoppen met die rentepunten onzin. Klanten willen gratis artikelen of tegen een heel klein zacht prijsje.
Toch nog goed nieuws
De postbank is niet helemaal gek. Jarenlang verleiden de ‘blauwe leeuwen' de rekeninghouders van de Postbank om hun vakantiegeld te storten. De brave spaarder ontvangt in ruil daarvoor meestal een rugzakje of een badlaken. Als je op vakantie bent zie je hoeveel Nederlanders er rondlopen met een blauwe rugzak van de Postbank. Allemaal spaarders die hun eurootjes keurig bij de Postbank parkeren. Vandaag de dag krijg je een fietslamp van de Postbank als je voor meer dan 500 Euries inlegt. Toch nog een lichtje in het donker voor de Postbank.
Wat vind jij van de rentepunten actie van de Postbank. Top of flop?
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Met rentepunten wordt sparen leuk. Je krijgt er maandelijks een heleboel extra punten en ja, die kan je uitgeven aan allemaal betrekkelijk oninteressante dingen. Des te meer reden nog even door te sparen, totdat er een leuk kado naar mijn gading bijstaat.
Dus ik vindt het idee goed.
Zeker door de hoge verzendkosten en "Administratie kosten" nauwelijks voordeel, soms zelfs ben je duurder uit. Ergelijk ook omdat je een product nooit helemaal met je rentepunten kopen ook al doet de postbank je geloven dat 1000 punten 10 euro waard zijn. Nou laat me dan het product in zijn geheel betalen met punten! En aftersales...? Forget it!
Inmiddels is mijn punten aantal zo hoog opgelopen dat ik wel voor 1000 euro moet besteden om datgene wat ik gratis heb gekregen uit te kunnen geven???!!
Volgens mij snapt elk wel denkend mens dat dit een sigaar uit eigen doos is en voel ik me ook niet erg serieus genomen door mijn bank. Ze mogen met mijn punten dat iritante blauwe beest de kroeg insturen. Zijn we daar ook van verlost.
jh
Geef mij maar een hogere rente!
Artikelen zijn niet interessant en al helemaal niet aantrekkelijk geprijst.
Uiteindelijk betalen we dit met z'n allen als Postbankklanten. Ik had liever een keus gehad. U spaart geen punten, dan krijgt u 0,5% meer rente oid. Of punten inleveren voor gratis producten of gratis bankpas bij inlevering van punten, punten voor een goed doel allemaal beter dan wat ze nu doen.
Overigens werden de rentepunten ingevoerd nadat de rente op de internetspaarrekening langzaam maar zeker steeds verder werd verlaagd.
In mijn beleving moeten de rentepunten verhullen dat de Postbank niet echt aantrekkelijk is voor spaarders.
Nou, reken maar dat er is nagedacht, en dat de Postbank zelf vindt dat het een groot succes is.
Want met 4(?) miljoen klanten is er altijd wel een (klein) deel dat zich voelt aangesproken door zo'n actie en Rentepunten inwisselt (met bijbetaling) voor producten. En al zou dat slechts 1% zijn, dan is dat nog altijd 40.000 orders.
En dat zal de Postbank winkelkassa doen rinkelen, want elk product zal met een leuke winstmarge weggaan. En zeg nu zelf, de Postbank is met deze 'originele' (en lucratieve) klantenbinder oo nog 'onderscheidend' van de rest.
En dat wij schrijven dat het flauwekul is, daar zullen ze bij Marketing allemaal erg om lachen. Want het gaat er niet om hoe ze over je (rentepunten) schrijven, als ze er maar over schrijven...
Alleen zijn ze 1 ding vergeten, en dat is dat mijn Postbankklantgevoel door dit soort fratsen steeds verder wordt aangetast, in negatieve zin. Want als trouwe klant moet ik wel steeds meer betalen voor mijn Betaalpakket en (nu ook al) voor overschrijvingskaartenboekjes die bovendien steeds dunner worden.
Dus als Postbank er naar streeft om mij als trouwe klant te behouden, zou ik liever zien dat ik mijn Rentepunten kan gebruiken voor (een fikse korting op) mijn bankzaken. Dat zou mij namelijk wel een meerwaarde-gevoel geven.
ik vraag me af hoeveel al die onzin kost
daar heb ik dan liever 0,1 % rente extra voor
Mijn advies: STOPPEN MET DIE ONZIN EN GA WEER GEWOON DOEN WAAR BANKEN GOED IN ZIJN: BANKIEREN EN KLANTEN BINDEN DOOR AANTREKKELIJKE RENTES TE GEVEN.
Maar eerder bij Persoonlijke leningen en Doorlopnd krediet schuivende instellingen.
De reactie naar aanleiding van een email was duidelijk. "De klanten willen dit" (blijkbaar).
Ik heb zo mijn twijfls.
Een andere actie van de Postbank is dat je tegenwoordig moet betalen voor je "betalingspakket". Alleen kun je het niet (zelfs niet een beetje) betalen met rentepunten.
Laat de Postbank weer een vernieuwend bezig zijn, zoals ik dat van ze gewend ben. Als ze met rentepunten door willen gaan, laat het voor de klant dan ook iets opleveren, want daar krijg je loyale klanten van. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar 1 procent meer rente op de spaarrekeningen
Helemaal mee eens. Mooi marketing verhaal over de rug van de spaarders. Doe maar x meer rente vergoeden en schaf die rentepunten onzin onmiddelijk af.
De Postbank heeft hier namenlijk een kanjer van een kans om haar gezicht te redden.
Ik heb maar eens gekeken wat ik waard ben. 35.000 rentepunten inmiddels. Dat is de redenatie van de Postbank volgend al snel 350 EURIES. Ofwel bijna 35 jaar een lang een gratis bankpas van de postbank.
Zelfs 70 jaar lang een pas voor de helft van de prijs.
Je probeert klanten op een doorzichtige manier wat aan te smeren via een medium (internet) dat zich bij uitstek leent om snel prijzen te vergelijken. Dat is niet aleen naïef, maar vooral dom. Dan nog liever jan Mulder ..... hoewel ...
Henk
Nee, daar trappen wij echt niet in.
Postbank heeft zichzelf echt beschadigd met deze actie. Voor mij never Postbank.Het zijn allemaal blanke mannen die de acties verzinnen voor de
modale en onder-modale klanten, waarbij al helemaal geen rekening wordt gehouden met de allochtone groep klanten.
Het doet me een groot plezier om te lezen dat de rentepunten van de postbank leven. Alleen de actie van de postbank is op sterven na dood!
Ondertussen gaat wel de rente van zijn spaarrekening omlaag en dat juist nu terwijl andere banken de rente verhogen. Tijd om de postbank te verlaten?
worden we allemaal al ruim anderhalf jaar geconfronteerd met steeds hoger wordende rentelasten voor de hypotheek. dan zou je verwachten dat de rente op je spaarrekening ook een keer omhoog gaat. maar niets hoor. die blijft lekker ongewijzigd op die magere 2,5% staan. in de vuilnisbak met die rentepunten (wat een rotzooi wordt er aangeboden zeg), en geef een eerlijke rente op de spaarrekening. ik overweeg over te stappen naar een andere aanbieder.
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/23/2842/dossier
Ten eerste; Het zet totaal niet aan tot sparen, want als je na drie jaar je punten niet gebruikt hebt, komen ze te vervallen. En als je ze wel gebruikt moet je toch altijd nog de helft van de prijs met je spaarcentjes betalen. En de prijzen zijn niet mis.
Ten tweede; Als je toevallig aardig wat geld gespaard hebt, word je om je oren geslagen met een heleboel rentepunten, waarmee je dingen moet kopen die je niet wilt hebben. Maar, getuige m'n spaarrekening, ben ik een zuinig iemand die niet van verspilling houdt. Dus het geeft me een rot gevoel, want hoe ik het ook wend of keer, ik verspil altijd. Ik raak mijn punten kwijt, of moet betalen voor iets dat ik niet nodig heb.
Ten derde; Ik vind de reclame erom heen agressief.
"U heeft nu zoveel rentepunten, en dat is HÉÉL wat waard in de voordeelwinkel. Maar na drie jaar gooien we ze ALLEMAAL weg".
Dus..... Kopen, Kopen Kopen!!!!!
Bah, ik word er misselijk van als er allerlei dingen door mijn strot geduwd worden.
Via e-mail heb ik de Pestbank al geadviseerd om extra spaarrente te kunnen kopen in ruil voor rentepunten, maar dat doen ze natuurlijk niet. Mijn advies is om ergens anders een internetspaarrekening te openen.
niet lang genoeg doorsparen na drie jaar vervallen ze,wij denken er ook over om over te stappen.
Ik geloof dat ik er mee ga stoppen, met die hele postbank. Heb het wel gehad. Ben 40 jaar trouwe spaarklant. Zou ik toch een beloning moeten krijgen. En wat krijg ik? Alleen ergernis.
Ik zie het al voor mij : met de rechter pc plaatst de medewerker hem in de winkel en klikt dan meteen op de linker pc en... weer een Toyota voor het eigen personeel bemachtigt.
De Postbank beseft niet dat in het bankwezen alles om vertrouwen gaat, zie de problemen van ABNAMRO.
Zou Wellink ook toezicht houden op deze gang van zaken.
NB Eerst verzekerde een hoge Postbankdirecteur mij dat medewerkers met deze Toyota-actie natuurlijk niet mee mochten doen, in een later gesprek moest hij hierop terugkomen.
De gewone particuliere klant ligt met zijn internetverbinding ver achter bij de postbankmedewerkers die op hun werk de Toyota binnenhalen.
nogmaals: oordeel zelf: http://postbank.toorn.org/index.php
Een bank met een hoge betrouwbaarheids gehalte.
Na dit soort rente-punten actie's bedoeld om er zelf beter van te worden past niet bij imago die ik heb van de Postbank. Daarom stap ik binnenkort over naar een andere bank die de klanten wel serieus neemt. Het is tenslotte mijn geld die maandelijks bij de Postbank beland en als dank wordt je dus ook nog misleid. Daar kies ik uit princiepe niet voor.
De enige manier op dit soort praktijken een halt toe te roepen is gewoon opzeggen. Aan alleen maar klagen heeft geen zin. Daar luister echt niemand naar. Hopelijk denken er meer mensen om gewoon aftereken met de Postbank. De ondernemingen moeten weer leren hun klanten echt serieus te nemen. Hun salarissen komen tenslotten van hardwerkende klanten.
LS, ik heb nu al 61791 rentepunten. Helaas is er in de catalogus van 'cadeaus' niets wat ik ontbeer of begeer. Ik heb mijn spaargeld dan ook overgebracht naar een andere bank. Blijft de vraag wat ik met die rentepunten moet. Nu zag ik op het postkantoor in Leeuwarden eindelijk iets wat wel mijn begeerte opwekte: de blauwe leeuw met grom en lampje in de staart. Ondanks dat ik al 30 jaar een girorekening heb, en zoveel rentepunten, kan ik die niet verwerven. DAT IS BELACHELIJK. Ik wil de blauwe leeuw, van MIJN rentepunten, ZONDER bijbetaling. GRRRRRR!!!!!
Maar het mocht niet van de Postbank, de leeuw was alleen voor kindjes die een groeirekening openden. Laatste mail van mij aan hen: "dit alles onder het motto Wij Zijn Pas Tevreden Als U Dat Bent, begrijp ik."
Dit is het meest effectief om de Postbank te laten inzien dat ze de koers moeten wijzigen.
De spullen die je bij de spaaracties kreeg waren altijd wel leuk. En wat blijkt nu: de beloofde luxe handdoek bij 500 euro sparen bleek UITVERKOCHT! Maar ik kan wel rentepunten krijgen, die ik inderdaad binnen mijn gehele famielie en vriendenkring niet kwijtkan! Over verneukerij gesproken!!
Ik was altijd een trouwe postbankfan, maar dat is aardig overgegaan!
Die rommel die ervoor aangeboden word, koop ik wel gewoon in de winkel en ook nog eens voor minder
De meer dan 100.000 rentepunten zal ik laten vervallen, tenminste dat is voor mij het meest gunstig of de Postbank moet een beter voorstel komen.
het zal duidelijk zijn: iedereen realiseert zich opeens dat ie 1000den van die stomme punten heeft. Iedereen zal stoppen met postbank sparen en overstappen naar een betere bank.
Maar wat te doen met die punten?
Het is heel waarschijnlijk dat je geen philips haartrimmer wilt, ook al is die echt goedkoper dan in de winkel (http://postbank.toorn.org/). Maar misschien is er wel iemand anders die zo'n trimmer wil. Kortom, wie gaat er een 'rente punten robin hood ' site starten waar mensen hun punten kunnen aanbieden?
Ik heb door deze actie het helemaal gehad met de Postbank, jarenlang trouwe spaarder geweest en dan deze waardeloze actie.
Ik heb al mijn spaargeld overgeboekt naar de ABNAMRO en ATB bank, daar geen waardeloze rentepunten maar 4,5% rente zonder voorwaarde
Geachte Postbank ik ga nu naar een bank die gewoon RENTE geeft
Nederland gaat van een democratie naar een plutocratie (zoek dat maar eens op in de boeken).
De Postbank kan daar toch niet voor onder doen?
Wie geen zin meer heeft in de Postbank: er zijn nog andere banken genoeg.
je krijgt rente punten kado en dan zogenaamd kan je iets goedkoop uitkiezen nou ga ff naar vergelijk.nl of kieskeurig en je ka dat artikel kopen zonder rente punten en nog goedkoper ook!!!
snap niet dat dit is toegestaan het is misleidend om iemand lekker te maken en dan na het kopen er achter te komen dat je het zonder die stomme rente punten gewoon ergens goedkoper kan kopen!!!
ze hebben toch van die leuke regels uitgevonden in nederland??? laten ze dan hier ook wat mee doen!!!!!
Nou, ik dus vandaag wel, SNS 4,5% rente.
Voor mij is dit een vorm van discriminatie!!
<strong>Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat u het product ergens anders tegen een prijs kunt aanschaffen die lager is dan door de Postbank genoemde adviesprijs. </strong><strong>De adviesprijs wordt door de leverancier van het betreffende artikel bepaald. Het kan echter voorkomen dat het artikel elders tegen een prijs wordt aangeboden die lager is dan de door de leveranciers opgegeven adviesprijs. Hierop heeft de Postbank uiteraard geen enkele invloed. De Postbank houdt de ontwikkelingen in de markt echter scherp in de gaten en zal, indien nodig, de prijzen of de producten in de winkel aanpassen.</strong><strong>De Multi tankcard is uitverkocht. Door de grote drukte was onze Rentepuntenwinkel op 6 mei tijdelijk niet goed bereikbaar. Veel klanten hebben de Rentepuntenwinkel wel kunnen bereiken en de Multi tankcard kunnen bestellen.</strong><strong>We vinden het vervelend voor u dat u onze Rentepuntenwinkel niet hebt kunnen bereiken. Onze excuses voor het ongemak.</strong><strong>Uw klacht zullen wij registreren en meenemen in de ontwikkeling van onze service.</strong><strong>Met vriendelijke groet,</strong><strong>Postbank N.V.</strong><strong>Mw. drs. I.M. van der Wal</strong><strong>Hoofd E-commerce en E-mail</strong>
Rentepunten, je hebt er niets aan. Mensen, laat je niet langer foppen met een kunstmatig laag gehouden rente, aangevuld met waardeloze punten.
Stap over naar een bank die wel een interessante rente biedt. Niets mis met ASN, AT Bank, of Garantibank.
Ze moesten net zo handelen als bij mijn bezinepomp, daar kun je kiezen tussen allerlei overbodige troep .óf 7 cent korting per liter benzine, dat is dus niet zo moeilijk !.Óf rentepunten, óf wat meer rente.
Advies, houdt de rente op spaarrekeningen van de Postbank goed in de gaten, ze verlagen die zonder informatie te verstrekken. Je moet regelmatig bellen en met klem vragen om een betere rente.Dan toveren ze opeens een betere rente uit de hoge hoed.
wil je een gratis cadeau bij het sparen: is t alweer zgn op en krijg je weer die stomme rentepunten, lijkt me zelfs doorgestoken kaart soms, cadeaus op--> krijgt u rentepunten extra! fijn....NOT
heerlijk zo'n terraswarmer....heb geen balkon en geen tuin...hmm...bottleneckje...
kijken hoe t nu met de nieuwe telefoonactie verloopt...dan idd liever wat meer rente, want daar lijken ze goed mee te kunnen goochelen...
Op een spaarrekening bij een andere bank ontvang je PROCENTEN meer, zonder beperkingen. Dat is heel wat meer waard dan die malle punten voor pseudo-hebbedingetjes waar ik niet op zit te wachten.
Ik ben bijna veertig jaar klant van de Postbank, maar heb alleen nog een betaalrekening. Het is dat het een laag rekeningnummer van zes cijfers is -- aan status hecht ik wel! -- en dat ik opzie tegen een verandering van rekeningnummer, anders zocht ik een andere bank.
Ik baal er van. Inmiddel meer dan 100.000 van die waardeloze punten. Zag dat je korting kunt krijgen in de Acer winkel. Maar ja, een pc die 600 euro in de winkel kost betaal je hier 999 euro voor. Met die 150 euro korting kom je dan nog op 849 euro.
Ik vraag me af of ze weleens iets verkopen in die winkel van de Postbank.
René.
DUS NIET KOPEN IN DE RENTEPUNTENWINKEL WANT ALS ER EEN AARDIG PRUDUKT IS IS HET GELIJK NIET MEER LEVERBAAR EN JE BENT JE GELD KWIJT
de mensen lekker maken met niets
A: ik woon in het buitenland dus de verzendkosten zijn erg hoog.
B: ik heb al die onzin rommel niet nodig.
Halloooooooo postbank, als jullie toch 'cadeau's ' gaan geven mag ik dan gratis pinnen?????? en kunnen die onzin kosten voor buitenlandse rekeninghouders er dan ook af ????????????? mijn pinpas wil ik ook wel gratis en het overschrijving boekje OOK !!!!!
Dat zou nog es punten scoren :-)))))))))))))))))))))
Ik zou ook graag liever een gratis betaalpas hebben en geen dreiging dat ze me de punten gaan afpakken als ik niet bestel. Wat je kado geeft, moet je niet afpakken, ook al gaan er 10 jaar voorbij.
Onder andere vanwege dat (gekke en starre) rentepunten beleid zijn we rekeningen aan het opzeggen. En je raad het al. De niet verzilverde rentepunten ben je dan gewoon kwijt.
Sparen doe ik niet meer op rekeningen van de Ing bank (Postbank) . Ik heb helemaal niets met die rentepunten, liever gewoon iets meer rente.
Bij deze een suggestie voor hun zichzelf immer overschattende marketingclub: Deze onzin heeft nu lang genoeg geduurd. Bedenk nou maar weer eens rap iets nieuws, iets waar we als klant ECHT iets aan hebben. Rentepunten ? Een f(l)opspeen is het !.
Als er mensen zijn die van de rentepunten af willen en er ook nog voldoende hebben dan zou ik wel het een en ander willen bestellen.
Natuurlijk tegen een geringe vergoeding want voor niets gaat alleen de zon op.
Graag ook in de buurt van Eindhoven.
Email: dewi.nl@hotmail.com
Groetjes.......
van Inkie (22 maart) eens te vinden op google.
Schijnbaar verouderd apparaat, wordt niet meer verkocht.
eens te vinden op google. Alleen marktplaats in Duitsland heeft ze nog.
Dus ING: snel afschaffen - wissel de rentepunten in tegen een symbolische vergoeding door een bedrag op de rekening over te maken. Wel rekening houden met het aantal 'gespaarde' rentepunten.
Weg ermee!
een aktie van nul en generlei waarde.
Wat een waardeloos systeem.
die verkopen jullie toch ook!
Ze kunnen beter die bonussen laten vervallen.
ING SCHAAM JE.
Geef eindelijk eens een reactie en doe niet zo laf.
Bart
DUS EEN WAARDELOZE AKTIE VAN ING.
Wietse
Zeg mij maar hoe het anders moet of kan.
Zeker niet klantvriendelijk
wel veeeeel geld kwijt zeggen jullie maar hoe het anders moet mailen was ook al een drama graag wil ik nu een mailtje terug
100.000 punten gepaard en wordt er meer dan 10.000 punten afgehaald. Catalogus moet betaald worden. In goed gesorteerde winkels kosten de spullen goedkoper. Geef de mensen een leuk kade of geld op hun rekening als prrestatie. Je wordt a.h.w. verplicht om iets te kopen, wat je niet nodig hebt. Er zijn al heel wat brieven zo te lezen, waar men het niet mee eens is. Hopende dat er verbetering onderweg is. Ik vraag me af wie hier beter van wordt de bank of de klant.
verkapte diefstal.
Nee,ING = is niet geweldig.
ING we er mee....
Of laten ze korting geven/ betalen met rentepunten op de betaalpasjes levert het nog iets op.
Ik heb alleen maar goede ervaringen.
Led tv van Philips via deze actie gekocht. Natuurlijk eerst even kijken op kieskeurig wat de goedkoopste prijs is. Met inwisselen van rentepunten met verzendkosten ben ik nog ruim € 250 goedkoper uit.
Een goede deal dus. De mogelijkheden om met rentepunten korting te krijgen is dus geen domme actie.
Als je niet eerst verder gaat kijken of je het ergens anders goedkoper kunt krijgen, dan ben je dom.
geef er rente voor , met deze stunt zo noem ik dat , gaan er mensen bij jullie weg ,
een schrale 2 % is een schande , doe daar wat aan .
en zuig de mensen zo niet uit ,die er hard voor gewerkt hebben ,
ik ben 40 jaar bij de postbank , en nu moet ik nog maandelijks betalen voor mijn betalingen , NEEM DAAR MIJN RENTEPUNTEN VOOR !!!!!!!!!!!!!!!!
Blij dat ik er vanaf ben, spaar absoluut niet meer bij de ING
heb ik .?
Kan ik een catalogus toegezonden krijgen .? Met de cadeaux erin.
Via internet is het lastig om te zoeken naar artikelen met rentepunten.
Vr. groet Joanna.
p.s. Mijm e-mailadres mag niet openbaar gemaakt worden!!!!!!!
Lekkere bank die ING.
Mijn geld gaat nu naar een echte bank.
ik ben bijna 60 jaar POSTBANK/ING spaarder geweest. Heb meer dan genoeg geduld met ze gehad.