Een mooi product op de juiste plaats bij je doelgroep garandeert nog geen omzet en zeker geen klanttevredenheid. Of om in de termen te blijven service gerichtheid.
Zwembaden in Nederland hebben het over het algemeen niet makkelijk. Er wordt vaak gewerkt met vaste openingstijden en dat is vaak slechts een klein gedeelte van de dag. Daarnaast heb je dan nog mogelijkheden van zwemlessen en vakantie, feestje etc om te zorgen dat er in ieder geval vaste inkomsten zijn. Maar de rest is weer, dag, economie, zin en tijdsafhankelijk.
Het moment dat er dus potentiële klanten voor andere producten in je zwembad zijn, zou je dus als medewerker kunnen denken; ha een nieuwe klant, daar moet ik mijn best voor doen. Niets van dit is waar. U kent vast nog de reclame van C1000 van een aantal jaren geleden. Wel dat is niet verzonnen. Nog steeds is de zin: sorry even lunchen nog van toepassing. Maar dan met het vervolg: en nee ik kan u niet helpen.
Tijdens een bezoek aan het zwembad Sportiom in ’s-Hertogenbosch in verband met zwemles bleek dat ik het klantvriendelijke bandje om toegang te krijgen tot het zwembad verloren was. Helaas, dag borg van de klantvriendelijke € 10,-. Geen keuze en moet een nieuwe kopen. Op mijn vraag aan de medewerkster: “mag ik van een nieuw bandje?”, kwam het volgende antwoord: “Ja dat mag, alleen ik kan het niet doen. En mijn collega is net aan het lunchen.” He? U kunt geen polsbandje uit een lade halen, € 10,- boeken en mij als klant helpen? Nee, maar misschien kunt u morgen even terug komen? Pardon, misschien kunt u een andere collega roepen die wel die verantwoordelijkheid aan kan? Nee, komt u maar een andere keer terug.
U begrijpt dat ik bijna stond te koken en eigenlijk geen weerwoord meer kon geven. Zo flabbergasted was ik.
De wet van de macht speelt hier een rol, ik kan geen kant op en zal moeten schikken naar de onkunde van deze club. Daar mijn dochter het A-diploma nog niet op zak heeft.
U ziet, een prachtig zwembad met alle toeters en bellen, paradise bay, glijbanen een werkelijk paradijs. Plaats: prima bereikbaar en goede parkeerplaatsen. Prijs: net te hoog maar begrijpelijk gezien de bezoekersaantallen. Service: Onbegrijpelijk gezien de bezoekersaantallen.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO