De Postbank blijft ons bezig houden. Dat half Nederland een Postbank rekening heeft weet iedereen. Dat de miljoenen rekeninghouders niet blij zijn met de Rentepunten van de Postbank is een feit. En dat niemand iets doet met die klote Rentepunten weet zelfs de Postbank. Dus belden wij even de marketing manager van de Postbank.
Vraag: Wanneer schaffen jullie het Rentepunten systeem af? Marketing Manager Postbank: “ Tja mijnheer, voorlopig niet. Het is een groot succes ons Rentepunten systeem. En binnenkort komen wij met een fantastisch aanbod! Wacht u maar af.”
En ja hoor vorige week ontving ik, en miljoenen met mij, een e-mail van de Postbank met een paar aanbiedingen. De meest in het oog sprong het aanbod voor een benzine bon. De bon heeft een waarde van Euro 50 en je betaalt slechts de helft. Leuk dacht ik.
Voor mijn broer wilde ik zo’n bon bestellen. Precies om 9 uur (6 mei) mocht je de bon bestellen. Binnen 5 minuten lag de hele site van de Postbank plat. Ra ra hoe kwam dat? En was dit niet te voorzien? Weer even de Marketing Manager van de Postbank gebeld: “ Die benzinebonnen waren een stuntje. Alleen dat onze website plat ging was een drama. Er was bij ons paniek in de tent. Wij hebben alleen al 29899 telefoontjes gekregen van boze klanten die belden. Onze medewerkers konden de boze reacties nauwelijks aan. “
Goed nieuws
Vanaf vandaag zijn er weer nieuwe aanbiedingen. Wat dacht u van een motorsloep. U hoeft slechts 1.400.000 punten te hebben en een klein bedragje bij te betalen:
Euro 14.500,00 Een peulenschilletje. Of een Toyota kunt u ook nog kopen met een paar honderduizend Rentepunten een stevig bedrag bij betalen.
Volgens mij zijn alle mensen van de Postbank die verantwoordelijk zijn voor de Rentepunten stapelgek. Nu maar hopen dat ze snel worden opgevreten door de oranje ING leeuw.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Ook al een brief naar de Postbank gestuurd.
Ik zat 6 mei om precies 9 uur voor mijn pc om de bon te bestellen. Toen lag de postbank er al uit.
Gebeld, 17 minuten aan de lijn, afgebroken, winkel nog steeds onbereikbaar.
Weer gebeld, technische storing werd er gezeg maar de bonnen waren er nog.
Om een lang verhaal kort te maken, de bon heb ik nooit kunnen bemachtigen.
Tegenstrijdige berichten van de postbank zelf, wel storing, maar niet voor iedereen, wel bonnen, geen bonnen enz.
Ik wilde graag de PS3 bestellen. Helaas bleek die uitverkocht te zijn, toen ik 's-middags besteld. Mijn pech, maar daar heb ik alle begrip voor.
Ik heb er echter geen begrip voor toen ik de dag daarop de ipod wilde bestellen. Vanwege een deadline moest ik de hele nacht doorwerken en heb ik door de nacht heen diverse malen gepoogd in te loggen en de ipod te bestellen, wat niet lukte. Pas rond half acht lukte het mij op de ipod in te loggen en succesvol te bestellen. Dit werd ook aangegeven via de site. Daarna was het nog steeds mogelijk de bestelling via internet te plaatsen, iets wat een tijdje later wijzigde in alleen via de telefoon. Later werd mededeling gedaan dat de ipod uitverkocht was, maar dit was geruime tijd later. Ik weet niet hoe dit juridisch in elkaar steekt, maar het lijkt toch op aanbod en aanvaarding? Daar doet zo'n twintig minuten verhaal toch niets aan af?
Voor de zekerheid heb ik rond tien uur met de klantenservice gebeld (kwartier wachttijd). Daar kon mij niets verteld worden, aangezien "de internetbestellingen nog niet verwerkt waren".....?? "Dat kon nog wel een paar dagen duren"Hoe kan dat? Je moet toch een overzicht van je voorraad hebben en dus weten wat er via internet en telefoon besteld is?
Twee uur later werd ik uit mijn onzekerheid verlost: een (standaard)onzinverhaal dat het product niet meer op voorraad was.
Hé, dat klopt toch niet. Dat is toch volkomen kul...Dat riekt toch naar oplichterij of op zijn minst naar misleiding. Je kunt een klant toch niet het gelag laten betalen voor het mislukken (door groot succes) van je actie.
Ik kan de Postbank één ding garanderen: als ze dit niet netjes oplossen, dan zijn ze mij als (>300.000 punten-)klant kwijt.
Postbank los dit netjes op: koop nog een aantal van die zaken in voor de klanten die ONTERECHT een afwijzing kregen en stel die tevreden door ze, onder dezelfde condities, het product alsnog te leveren.
Ik heb een klacht over jullie beleid betreffende de rentepunten actie weken.
> ik had vernomen dat er een actie was omtrent een sony playstation 3. ik had al een dag van te voren gebeld hoe dit allemaal in zijn werk ging, wat de vereisten waren en hoe laat dat allemaal begon. er werd door de ene persoon 8 uur en de andere 9 uur gezegd. ik begreep ook dat er zowel via internet als telefonisch besteld kon worden. aangezien ik de bewuste dag op mijn werk zou zijn besloot ik om te bellen.
> om 7.58u belde ik en kreeg een bandje met daarop de openings-tijden. om 8.01u belde ik en kreeg ik een bandje met de tekst: een momentje geduld, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. dit heb ik tot 8.50u aangehoord. toen heb ik via een andere lijn mijn vrouw gebeld die ondertussen wakker was om eens op de site te kijken, en wat blijkt: playstation 3 uitverkocht! ondertussen was het al 9.00u en ik zou nog steeds "zo spoedig mogelijk geholpen worden" a 10 cent per minuut excl. de kosten voor uw mobiele telefoon! toen heb ik uiteraard de verbinding verbroken.
> dat de playstations vergeven waren vind ik niet eens zo erg (wel jammer natuurlijk!) ik begrijp dat 500 playstations op duizenden potientiele klanten niet veel is, maar dat jullie mensen (idd, meervoud!) zo lang aan het lijntje houden om zo er financieel een flink slaatje uit te slaan vind ik echt on-acceptabel. en ik beticht jullie er dan ook van dat er opzet in het spel is. ik ben mij dan ook aan het beraden of ik verdere stappen moet/kan ondernemen.
Hierna heb ik een standaard excuus mailtje ontvangen waaruit blijkt dat ze mijn e-mail niet eens gelezen hadden. want er klopte niks van die reactie met mijn mail.
en idd ook op diverse forums gelezen dat er wel erg rare dingen zijn voorgevallen. die teller die afloopt tot 9 uur en dan blijkt dat er al om 7.15 de eerste ps3's besteld te zijn geworden. nee ik blijf erbij! voorbedachte rade, om geld te verdienen aan de 10 cent per min. lijn!
ik haal al het geld van onze gezinsleden weg bij de postbank en breng het onder bij een bank zonder belachelijke rentepunten. maar met een hogere rente!
D.Diederen
Mijn advies: Stuur massaal Uw klachten naar trosradar.nl
Henk Welle
Ik denk dat het doneren van 600.000 punten wel genoeg is zonder ook nog eens 6000 euro achteraan te geven...
Zelfs het weg geven van punten kan dus niet...
succes! en luister er aub een keertje naar!
De stunt aanbiedingen zijn eigenlijk verkapte loterijen en zijn dus illegaal! Nu het bericht dat de rentepunten gaan vervallen! Hoe kan ik dan genoeg punten verzamelen om iets knaps te kopen? Maar de rentepunten vallen toch niet onder de garantie van spaar te goeden dus als de ING straks toch nog omvalt in de volgende crisis ben je ze toch kwijt. Toch blijft het stelen!
Een domme actie voor de domme. Het vervelende is dat het kosten verhogend werkt en dus de rente drukt!
Bestel je twee waardebonnen om een PC te kopen. Waarde 2x 100 euro = 2x10.000 rentepuntewn. Nou ipads kunnen niet via zo'n bon. Acer: wij accepteren geen waardebonnen ING Samsung: Nee doen wij niet aan.Apple Nee accepteren wij niet.
Waardebonnen dus retour ING rentepunten komen weer op de rekening. Je wordt gewoon misleid. Ik ga de DNB eens vragen of dat niet anders kan. Laat ze rentepunten omzetten in bv een spaar of beleggingsproduct.
nemen
daar kun je leuke dingen bestellen
wel bij de air mils
Of je zou de onnutte zaken direct voor de punten moeten krijgen zonder bijbetaling.
Dit is oplichterij.
Ik ga mijn Bonusrekening opheffen en naar een andere bank. Die verder ook minder aan Bonussen doet.