Philips Shavers boat with ‘rude expats’ on the Amsterdam Canals.

In de Amsterdamse grachten vaart een plastic sloep met hierop de branding van ‘Philips Shavers’ (groot) en

Het kan natuurlijk zo zijn dat de eindverantwoordelijkheden; de heren Kleisterlee en Ragnetti hier geen weet van hebben. Maar er bestaat ook nog een afdeling Marketing en Corporate Communications, die als ‘brand police’ behoren te fungeren. Een tweede overweging is natuurlijke dat deze expats, uit de lagere regionen, marketing budget hebben ingezet om hun sloep te financieren. In dat geval zouden de bouviers van Staatssecretaris de Jager er achteraan moeten. De sloep sponsoring kosten zijn dan aan te merken als ‘loon in natura’ en belast in Nederland.

Nu we in een periode van economische teruggang leven, zijn zulke onbeleefde uitspattingen van Philips expats in een Philips branded sloep, een mooie aanleiding om deze expats terug te sturen naar hun land waar deze onbeleefdheid wel wordt getolereerd. Immers er zijn nu genoeg Nederlandse talenten beschikbaar.

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Strategie, fusies & overnames en veranderadviseur. Recente adviesopdrachten; in de vrijetijds-, zorg-, retail-, vergrijzings- en onroerend goed sector.


© Copyright 2009 Carevolution

Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden

50% korting op een Pro-abonnement 

Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >> 

Christian ter Maat
Philips communications & marketing en de crew leden hebben hun ‘apologies’ aangeboden. Chapeau; dit is merk-waardig! Een correct gebaar met groots effect.
 
Christian ter Maat