Het moet niet gekker worden, maar het kan wel gekker. Afgelopen weken is de Oranje gekte pas echt gestart. En je kunt geen commercial meet kijken of op een of ander manier is er wel een link gelegd met EK. Soms goed en soms heel slecht en moeilijk te volgen. Of misschien juist goed te volgend voor de doelgroep, maar waar ik als marketing mens dan weer geen doelgroep bij kan bedenken.
Niet in de laatste plaats zal er veel over geschreven worden. En straks als alles voorbij is, en de miljoenen die geïnvesteerd zijn afgezet moeten worden tegen de opbrengsten, zullen de evaluaties je ook om de oren vliegen. Althans dat hoop ik. En bij voorkeur met kosten versus opbrengsten. Want daar ontbreekt het vaak aan. Als je alleen al kijkt naar de tijd op TV die er in zit… en de mogelijkheid dat terug te voeren naar meer sales. Dan moet ik toch zeggen dat de optie waar Arke.nl voor gekozen heeft in ieder geval getuigt van echt kiezen. En gericht aan de slag gaan. Gebruikers of surfers op de site van Arke.nl krijgen een nieuwsbrief waarin Arke.nl reizen aanbiedt met Ex prof voetballers naar zonnige oorden. Jawel, de Piet Schrijvers, Johnnie Metgods en Jean-Paul van Gastel… gaan allemaal gratis op vakantie en zullen in de verschillende oorden in Spanje de wedstrijden bijwonen met de Nederlanders ter plekke. De actie is heel gericht, de doelgroep is duidelijke en het aanbod sluit aan. En nu maar hopen dat ook de conversie op deze actie in verhouding is. Een ding is zeker, de kosten voor media zijn geringer dan die van Heineken.
Hebt u nog een leuke actie voorbij zien komen, schroom dan niet om deze voorzien van commentaar aan ons sturen.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO