OOIT WELEENS EEN DIEF GEVOELD?

 Afgelopen zaterdag overkwam het me weer....de pieper ging af. Zwaailichten begonnen in actie te komen. Beveiligingscamera's zoemden in. Winkelend publiek keek me pisnijdig aan en ik....ik was verstijfd.....

 
DIEF ZONDER DIEF TE ZIJN
Winkeliers beveiligen zich aan alle kanten tegen winkeldiefstal. Jaarlijks wordt er voor

€ 720 miljoen aan goederen gestolen uit winkels. Naar voor de detailhandel. Goed voor de bedrijven die allerlei apparatuur verkopen om winkeliers  een schijnveiligheid aan te bieden. Want gestolen wordt er toch. Vervelender is als een onschuldige klant wordt aangezien voor dief. Alleen omdat de apparatuur niet deugt. Slaperige caissières die beveiliginglabels niet onklaar maken, en zo voort. Compleet voor schut sta je als onschuldige. Het is me meerdere malen overkomen en het voelt niet goed.

 
V&D slaap lekker verder
Afgelopen zaterdag was het weer raak. Het noodlijdende V&D concern geholpen door € 120 aan skikleding te kopen. Loop de winkel uit. Loeiende sirenes. Ik ga terug naar de kassa. Weer een lange rij. Vraag aan de caissière of ze even wil kijken of er nog een beveiligingslabel aan de kleding zat. Geen sorry, niets. Beetje verveeld haalt de caissière zuchtend de kleding er uit, haalt het langs een apparaat en zegt; "U ziet toch dat ik het goed gedaan heb".  Ik weer een poging doen om langs een uitgangpoortje te komen. Weer sirenes. Hardop roep ik tegen de omstanders: "ik ga niet meer terug hoor...ze zoeken het maar uit." Ik kreeg medestanders en een van hen riep me na: "u hebt gelijk hoor, je staat compleet voor schut".

 

H.H. detailhandelaren, kan dit niet klantvriendelijker?

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Susan van Gorp
Pro-lid
Zoals het verhaal van je collega schrijver Suzanne, geldt ook hier duidelijk dat personeel het verschil kan maken. Misschien heeft V en D daar nog niet naar gekeken=
ellen
Vreselijk inderdaad. Heel genant en klantonvriendelijk. Misschien bij wijze van pleister op de wonde: ooit, als tiener, was ik zelf cassiere bij V&D. Het is me één keer overkomen dat ik het alarmlabel vergat weg te halen. Terwijl ik bijna fysiek door het stof kroop voor de klant heeft het afdelingshoofd me en plein publique zó verrot gescholden dat de andere klanten zeer ongemakkelijk begonnen te kijken. Het andere uiterste dus ;-).
Kennelijk is de aansturing van het personeel wel ánders, maar niet per se béter geworden.
Jos Immers
Klantvriendelijk is tegenwoordig geen gewoonte. De groeiende beveiliging heeft een gevolg net als het steeds minder klantvriendelijker karakter. De winkelier maakt het de klant minder makkelijk en de klant ervaart ontevredenheid. Een negatieve spiraal. Hoe doorbreek je die? Speelt dit alleen bij de winkelier? Overal valt over te praten of te schrijven maar wanneer wordt er nu met elkaar opgelost. Waar ligt de oplossing? Gewoon blijven praten?
Waarom is er geen tijd vrij gemaakt om naar de filiaalmanager te vragen en daar de klacht te deponeren?
In deze tijd dient alles op rolletjes te lopen, vanzelfsprekend te zijn en als mens dien je overal als koning rond te kunnen lopen. Geen tijd steken in het aanspreken van elkaar. Praten en schrijven dat het niet goed gaat. De negatieve spiraal versterken. Systemisch gedrag versterken. Mijn advies. Doorbreken die spiraal door te werken aan het eigen gedrag. Stop met het praten over elkaar maar praat met elkaar.

Jos
me
Sorry dat ik het zeg maar wat is het personeel daar onvriendelijk zeg!!

oke je kunt je dag even niet hebben maar dat hoeft de klant niet te weten!!

ik zelf werk bij het kruidvat en dat hebben wij constant ook dat het alarm af gaat maar bij deze zeg ik al wel even dat wij het zelf ook erg vervelend vinden en er zeker onze excuses voor aan bieden!!

het is niet fijn die ogen in je rug die je voelt branden en dat je dan helemaal niet op je gemak voelt!!

nou sorry voor de V&D maar zou ga je gewoon niet om met je klanten!!!!