Als marketeer zat ik er op de wachten. Het oranje moment. En ja hoor gisteren was het raak. Ik moest glimlachen. Ik liep met mijn winkelwagen door mijn geliefde XL Albert Heijn in Purmerend en zag de oranjevla en oranje bitterballen liggen in de schappen. Iedere fabrikant stort zich op de volksziekte nummer 1: voetbal.. Tot mijn verbazing stort zelfs Edet zich op de oranjehausse. De schijtpapierfabrikant komt met oranje wc papier. Kortom het circus is weer begonnen. Iedereen wil een graantje meepikken van de oranjekoorts. En misschien is het al weer afgelopen op 17 juni. Wat ik niet begrijp is dat veel bedrijven kiezen voor dezelfde oranjeaanpak. Neem bijvoorbeeld de tv commercials die nu worden uitgezonden rondom het Nederlands Elftal. SuperdeBoer geeft voetbalpoppetjes weg maar ook de Staatsloterij geeft kaartjes weg met spelers. En de tv spots lijken als 2 druppels oranjewater op elkaar.
Lawaaihoed van Heineken: topper!
Nee, ik adviseer niet mijn klanten om in te haken op dit massavermaak. Een lastig moment om je goed te onderscheiden tussen al die oranjeartikelen en diensten. Naar mijn idee is alleen Heineken in staat om er een knaller van te maken. Ze introduceerden onlangs de ‘ lawaaihoed’. Een maffe hoed die tevens te gebruiken is als trommel. Geweldig! Wedden dat dit een toppertje wordt. Zet de Heinekenkraan maar open want die gaan echt geld verdienen met de voetbalkoorts. Let maar op!
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
Kijk in het bijzonder naar de filmpjes!
hartelijke groet!