NA HET GROTE GRAAIEN NU HET GROTE KLANTEN WEGJAGEN ABN AMRO

Klant werd bij ABN AMRO al een hele tijd met een hele ERGE kleine letter k geschreven. Dat wisten u en ik al.
De bonus van de bovenbazen was veel belangrijker dan de trouw van klanten en medewerkers.

En vorige week lag dagenlang het Internet-bankieren eruit (en de telefoon eraf). Na het grote graaien van de bovenbazen is dan nu het grote klanten wegjagen begonnen!!

Toen Internet bankieren vrijdag eindelijk weer in de lucht was bleek ik mijn status als 'prefered banking' klant na ruim 30 jaar bankkieren kwijt te zijn. Waarom was een raadsel. Wat heb ik fout gedaan? Dus maar een mailtje gestuurd...

En hun automatische emailantwoord was treffend: ik heb er voor gekozen het merendeel van mijn bankzaken (inkomen, vermogen en hypotheek) bij een andere financiele instelling onder te brengen. "Op basis daarvan voldeed client helaas niet (meer) aan onze Preferred Banking omschrijving". Behalve onzin (ik doe wel degelijk AL mijn persoonlijke en zakelijke bankzaken bij ABN AMRO) ook niet erg persoonlijk. Een telefoontje was toch wel het minste geweest...

Verdrietig ook omdat ik twee keer eerder wanhopige pogingen heb gedaan om een offerte voor een hypotheek te krijgen. Die aanvragen strandden in een woud aan 0800-terreur nummers en joviale medewerkers die geen tijd hadden of op cursus waren. Account managers waren al maanden onbereikbaar (het ultieme Fortis gevoel). En mailen met medewerkers mocht ook niet meer... er werd gewoon niet geantwoord.

Ik stem met mijn voeten. De helpdeskcomputer had dan ook een vooruitziende blik.
Zojuist met private banking van RABO gesproken. En inderdaad is vanaf heden alles ondergebracht bij een andere financiele instelling.

Walther Ploos van Amstel.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Arjan Ommering
Zo! Anders ik wel.

Na de grote overname was het gevoel weg dat ABN 'mijn' bank was. Dé Bank was niet meer 'Dé Bank'. Als na een paar dagen het sentiment weg ebt, dan ben je opeens milder gestemd. En het plan om over te stappen naar bijvoorbeeld de Rabobank gaat dan op de lange baan.

Totdat je even iets moet overmaken en je met een huilend kind op de arm achter de computer duikt om het snel even te regelen. Na een hoop foutmeldingen - die veelal eerst suggeren dat de fout aan jouw kant ligt - en nog veel meer ergernis gaat de handdoek in de ring. Ook bij mij is de kogel door de kerk. Na meer dan dertig jaar klant zijn ze me kwijt. En dat is toch best een prestatie van formaat. Chapeau!
Christian ter Maat
Handige jongens (en meisjes) zijn het niet, die ABN-ers!

Zoals uit het hierboven gepubliceerde blijkt; klanten wegjagen, foei ABN AMRO.

Lees hier verder over de communicatieblunders van ABN AMRO.
http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/abn-amro-get-your-act-together/