Mijndomein.nl = klantonvriendelijk

webhostingbedrijf www.mijndomein.nl maakt op Google véél reclame. Dit bedrijf geeft aan dat ze met een 8,5 worden gewaardeerd. Ik begrijp niet goed waarom ze dit rapportcijfer krijgen en waar dit rapportcijfer vandaan komt. Naar mijn inziens is mijndomein namelijk niet klantvriendelijk.

Laat ik een voorbeeld geven:

Mijn ongenoegen zit in het feit dat dit bedrijf geen servicedesk heeft. Even bellen is er niet bij. Je kunt met een vraag terecht op de website van het bedrijf. Maar voor je het weet verdwaal je in een jungle van Q en A's. Met een beetje pech ben je minuten kwijt alvorens je een antwoord vindt. En als het tegenzit blijf je zitten met je vraag en een knoop in de buik. En als je dan eindelijk - uit pure wanhoop - een email stuurt, dan krijg je dit als antwoord.

Arianne (mijndomein.nl - helpdesk)
18 apr. 13:01 CEST

Dag Robert,

Wij beschikken niet over een telefonische helpdesk maar ik help je graag verder.

Kun je aangeven wat jouw vraag is met betrekking tot deze factuur?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Arianne | mijndomein.nl Klantbeleving

Even in zond een email en dan duurt het 6 uur alvorens je een antwoord krijgt. Dit keer ging het om een onbetaalde rekening, volgens mijndomein. In de mail stond ook dat ik het openstaande bedrag niet kon betalen omdat ze geen bankrekening hebben omdat een ander bedrijf het geld incasseert. Begrijp jij het nog?

Enfin razend, word ik van dit soort bedrijven die te ver zijn gegaan met automatiseren.

PS Mijndomein.nl is wel goed in het sturen van aanmaningen en dreigen met incasso. Dat lukt wel. Applaus.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Jan C.D. Thiermann
Ofschoon ik wel eens een dingetje heb met MijnDomein, met name het e-mail verkeer verloopt bij tijd en wijle verschrikkelijk traag via hun servers, herken ik me niet helemaal in het bovenstaande. Mij Domein reageert in de regel snel en lost het eventuele probleem vlot op. Mijn website draait als sinds jaar en dag bij ze, en ook een recente update (lees geheel nieuwe website en nieuwe omgeving) verliep probleemloos. Ik ben niet ontevreden dus.