Chaos was het tijdens de kaartverkoop voor het concert van Metallica in Ahoy. Het was dringen in de rij, en mensen die braaf aan het wachten waren werden zomaar weer helemaal achterin gezet. En velen die vanaf het begin direct in de rij stonden kregen uiteindelijk géén kaartje.
We hebben het hier niet over kassaverkoop, maar de digitale weg van verkoop via Mojo's Ticketmaster.
Mojo maakte onlangs bekend de voorverkoop vanaf 1 januari 2009 alleen nog via internet en telefoon te regelen. Bij de voorverkopen voor AC/DC en Metallica leverde die nieuwe aanpak juist veel boze, en verdrietige, fans op.
En die fans schreven een puntige, open en vooral leerzame brief op http://www.nietnuttig.nl/2008/10/25/open-brief-aan-livenationticketserviceticketmaster/ ....
"Beste Ticketservice/Ticketmaster/Livenation of wie jij ook mag zijn. Ik kende je nog niet goed. Vandaag, omdat de kaarten van Metallica in de verkoop gingen, heb ik je beter leren kennen. Het stuk dat ik van je heb leren kennen vind ik echter niet leuk. Dat was namelijk jou wachtrij.
Ik heb niets tegen wachtrijen, met een dagje Efteling doe je niets anders. Als je ergens echt in de rij moet staan voor een voorverkoop vind ik dat ook niet erg. Ik weet dat als ik maar geduld heb, ik vanzelf aan de beurt ben.
Wel heb ik iets tegen jou wachtrij. Die is namelijk niet eerlijk. Exact om 10:00 ben ik bij jou in de wachtrij gaan staan. Zoals jij wilde dat ik dat zou doen. Met mij nog iemand op een andere locatie, in dezelfde wachtrij. Beide in de hoop 2 kaartjes voor het concert van Metallica te krijgen. Komen wij even van een koude kermis thuis..."
Lees even rustig verder op http://www.nietnuttig.nl/2008/10/25/open-brief-aan-livenationticketserviceticketmaster/ wat de fans moesten doorstaan.
Zelf mis ik die urenlange rijen in de druilerige regen bij mijn locale VVV om tickets te scoren. Kletsend, gevulde koekenetend, met je mede-fans babbelen over het laatste album van Madonna of Robbie Williams. En als je dan toch geen tickets scoorde voelde het als een eerlijk 'verlies'. Jammer... maar helaas.
De boze fans hebben gelijk. Geen schoonheidsprijs voor deze nieuwe service!
Zo'n service moet technisch kloppen en de fan het gevoel geven dat je eerlijk wordt behandeld. Anders volgen er nog veel boze brieven van fans.
Walther Ploos van Amstel
met dank aan de fans op nietnuttig.nl
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO