In mijn vorige column hield ik een warm pleidooi voor de Turkse detailhandelaren.
In de afgelopen dagen hebben maar liefst 600 unieke bezoekers deze column gelezen (hoogste score deze maand!) Daaruit maak ik op dat het een onderwerp is dat mensen raakt. Ik wil dus nog even doorgaan op dit onderwerp. Ik wil meer kleur en variatie zien in de reclame..
Meer kleur, meer anders, meer variatie in de reclame
Als reclamedeskundige valt het me op dat de traditionele reclame uitingen in Nederland nog vrij traditioneel zijn. Happy man/vrouw koppels, veel blanke mensen en alles volgens de Hollandse norm. Ik zou het toejuigen als er meer variatie komt in de uitingen. Meer medelanders, meer andere culturen (en niet alleen maar grappige Surinamers waarmee de draak wordt gestoken), meer variatie in stelletjes. Waarom niet een oudere blanke Nederlandse man (60+) met zijn vriendin die dertig jaar jonger is en afkomstig is uit Ghana? Of twee homo's met hun eigen kinderen (Voorbeeld: Paul de Leeuw type met zijn partner en kinderen).
Dus ik zou het toejuichen als er meer variatie in beeld wordt gebracht (tv commercials, print advertenties). Meer een afspiegeling van onze huidige maatschappij. Als gezond tegengif.........
Meer weten over de auteur van deze column? Kijk op: www.fullcircle.nl
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>
whahha heb de stelling niet eens gelezen mare oke :P