Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Wees dus gewaarschuwd, het printvoorbeel stemt niet overeen met de levering en belangrijk, je dient eerst te betalen en dan pas ontvang je je bestelling, dus nadien............. problemen.
Ik krijg erg vaak mail van Vista Print terwijl ik mij al van de lijst heb laten afhalen. Ik win er constant iets. Dan weer een website, dan weer visitekaartjes. De kaartjes waren in orde, maar ik had ook een vel met adresstickers besteld. Daarop stonden letters van adresgegevens door elkaar en werden dus onleesbaar.
'Zeker van Vista Print?' vroeg een klant met een grijns...
Misschien moet iedereen dat maar doen, zijn visitekaartjes 2 keer bestellen, tweede keer gratis. Al moet gratis met een korrel zout genomen worden bij Vistaprint :-) Voor mij alleszins geen Vistaprint meer!
help de grafische sector niet naar de ondergang door in te gaan op deze stunts.
want ze zijn aardig op weg de boel te verzieken, al die websites met drukwerk voor een prikkie....
Google eens de woorden: "vistaprint complaints". De klachten zijn ontelbaar! Vaak zijn de positieve reacties over Vistaprint in dezelfde schrijfstijl geschreven. Dit toont aan dat medewerkers van Vistaprint (de grootste <strong>online </strong>drukwerkleverancier) ook actief zijn op forums.
PAS DUS OP MET VISTAPRINT!
Vistaprint zou beter zaken doen als ze het van de andere kant benadert. We zijn hardstikke voordelig, maar u moet wel het e.e.a. betalen. Onze kwaliteit mag er zijn.
Uiteindelijk wint kwaliteit en eerlijkheid het van verkeerde marketingpraktijken. De korte termijndenkers ten spijt.
ben zéér tevreden met hun tuinposters,deze zijn echt te gek!!!!!!!!!!!! en je betaald alles bij elkaar inc verzenden €11,80 en dan heb je een tuinposter van vinyl met de afmetingen: 90.2 x 50.8 cm inc de ringen! een koopje dacht ik zo en echt schitterend!!
Geen problemen!!!
Tot mijn schrik kreeg ik de pennen met allen dezelfde naam toegezonden!!!!!
Op mijn klacht kreeg ik een mailtje, dat ik zelf 1 naam!!!!!had ingevoerd!!!!
Geen enkel bewijs en daarmee was de zaak afgehandeld.
Ik wens dus op geen enkele manier meer met Vistaprint zaken te doen en heb uiteraard mijn collega's hierover ingelicht.
Jeannette
Toen ik mijn tuinbord ontving was de voorkant en achterkant helemaal blauw. Dit was mijn bestelde bord niet wat ik gekozen had uit een van de standaard ontwerpen.
Wat ook opmerkelijk was was dat het bord van karton was gemaakt! Er staat duidelijk op de website vermeld dat borden van "duurzame en krachtige plastic platen" worden gemaakt!
Dit is bij lange na geen 30 euro waard! Dit zou ik in een supermarkt nog kunnen kopen voor een euro! Een blauw stukje karton van 0.6 bij 0.4 meter...
Ik heb direct een klacht ingediend en ze stuurde me een e-mail terug met dat ze een nieuw bord hebben opgestuurd.
Wordt vervolgt over een week...
Ik heb gelijk nog een klacht ingediend en ik heb mijn geld terug gekregen met allemaal slijm e-mailtjes erbij.
Nooit meer Vistaprint voor mij! Tenzij ik twee gratis producten wilt ontvangen door twee klachten in te dienen, maar dat is het zelfs niet waard.
Mijn tip: als je iets wilt, probeer een paar dagen dezelfde bestelling tot de prijs je aanstaat, kan heel veel schelen, ik wacht ook op acties van gratis verzenden.
Ik had een keer een notitieboek wat ik te donker vond, keurig mailtje binnen twee dagen terug met excuus en mocht een nieuwe maken, ze adviseerden wel een andere foto te gebruiken, netjes opgelost. Heb het overigens wel in het engels gestuurd, zou dat schelen? Hier geen smilies of spelfouten, dus blijkbaar het echte kantoor?
Alle dingen zijn bij mij vanuit Belgie gestuurd naar Noord-Holland, ken het niet van verderweg.
Ohja, die "prikkers", dat kan inderdaad beter, VEEL beter.
Visitekaartjes? Ja, het is een afwijkend formaat maar het formaat staat keurig aangegeven en juist het afwijkende formaat maakt de kaartjes weer net wat anders. Ik ontwerp ze overigens wel zelf en voer dat in als afbeelding. Ik laat ook foto's als briefkaart afdrukken, inmiddels al een aantal malen. Ik heb nu twee keer een iets afwijkende kleur gehad, 1 keer retour gezonden (netjes afgehandeld) en 1 keer dat ik dacht, dat zien de mensen toch niet (en dat zag dus ook niemand. Heb ook eens briefkaarten laten drukken bij de huisdrukker en dat was minder goed. Ohja, ook bij mij uit Belgie verzonden. Mijn laatste bestelling op 24-06 gedaan. Geen haast (nabestelling) dus voor de 14 dagen optie gekozen, betaald met paypal (dat kan nu) en afgelopen maandag (28-06) lag het in de bus... Uit Belgie verzonden.
Hebben we het wel over dezefde vistaprint?
Met de grote schrik over niets verzenden, lage kwaliteit leveren, geld blijven overmaken etc
Wil er niks meer mee te maken hebben
MAAR
Wel 10 minuten geleden nog een accountje gemaakt en lees ook dat je tonnen reclame krijgt
Account verwijderen? vergeet het, onmogelijk
Wel kan je je gegevens veranderen dus alles veranderd in iets anders zodat ik geen commercials meer krijg
Ik kijk heel erg op van de klachten hier.
Vreselijke onaardige, niet klantvriendelijke mensen aan de telefoon!
Waardeloze kwaliteit, andere kleuren, letters onleesbaar etc.
Vista Print in één woord slecht bedrijf!</strong>
Ik klantenservice bellen. Word er gezegd. Ik kan er niets aan doen. Had u maar full color achterkant moeten aanklikken. Terwijl de optie die ik koos. Zwart wit was… En ik denk nou anders dan zwart en wit heb ik niet nodig. En daar boven op komt ook nog eens de eerste keer waren ze goed dus verander niets. Zegt die klanten service. Ja meneer dan koopt u maar weer nieuwe kaartjes want ik kan niets doen. En als ze de vorige keer wel zwart waren had u geluk.
Het is gewoon erg als je 90% van de markt bezit en je dan op die manier met je klanten omgaat.
Mensen betaal een paar euro meer maar dan heb je wat je besteld.
Bij een echte drukker en dus de professional betaal je misschien wat meer, echter heb je wel een echt aanspreekpunt, goed advies, vakwerk en kwaliteit en levert deze ook nog veel sneller dan zo'n kwalitatief onbetrouwbaar bedrijf als Vistaprint.
Mijn rekening is wel gecrediteerd en ik kreeg vandaag terug een mail met rbetaling niet ontvangen.
Dit zal dus ook mijn laatste bestelling zijn.
Kan iemand mij een telefoon bezorgen, mag ook in Nederland zijn.
Bedankt voor een antwoordje op volgen email adres
j.hamelrijk@lapperre.be
Alvast beankt
Vistaprint reageert heel onaangenaam. De klant moet van alles doen om HUN fout te corrigeren. Ging niet om het bedrag, maar van klantvriendelijkheid heeft Vistaprint nog nooit gehoord!
Als je als beginnende ondernemer niet op past ben je al failliet door vista print.
Ze waren zo brutaal na mijn reclame bord een website waar niet om is gevraagd te lanceren, met foute openingstijden, heb ze meteen een e-mail gezonden deze te verwijderen, aangezien ik meteen een advokaat op ze af zou sturen, wegens duperen van mijn openingstijden. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van hen, ze snapte niet hoe het mogelijk was dat er via hen een website was geplaatst, na een week was hij dan eindelijk verwijderd. Ik ga nooit meer in zee met dit bedrijf.
Ik ben er klaar mee en betaal liever iets meer, maar dan ontvang ik tenminste wat ik verwacht.
24 juni mail gehad van DPD: chauffeur komt langs om te onderzoeken waar pakket is. Chauffeur is niet geweest, dit ook weer teruggekoppeld naar DPD.
26 juni pakket geleverd door chauffeur.
Gebeld met DPD, wilden overgaan tot schadevergoeding omdat ik dit pakket alleen zaterdag nodig had.
Hiervoor moest vistaprint alleen maar mijn factuur naar DPD sturen, zodat zij konden uitkeren.
Na diverse mailtje, was het antwoord: wij werken niet mee...
En bedankt vistaprint, gelukkig was het bedrag "maar"50 euro.
Ze wilden me compenseren met nieuwe shirts, maar daar heb je na zaterdag zo weinig meer aan.... Dus die heb ik net geweigerd.
Ik zou zeggen, doe wat moeite om leuke acties bij elkaar te sprokkelen en je hebt een prima deal!
Dit alles kostte me namelijk iets meer dan 20 euro!
Alles netjes ontvangen. Ook een website gemaakt en dergelijke. Op alles heb ik hetzelfde logo gebruikt dat ik op de website van Vistaprint heb geselecteerd. Op visitekaartjes, op cadeaubonnen, op mijn website, op flyers, ...
Nu plots een half jaar later krijg ik een melding van hen dat ik dat logo niet meer mag gebruiken?? Of er volgen hoge boetes??
Terwijl ik wel al voor 3000 euro heb gespendeerd!!
Nooit meer werk ik nog met Vistaprint. Inderdaad in de algemene voorwaarden staat, dat ze dit recht hebben. Gewoon om walgelijk van te worden. Echt laag van hen.
Ik begrijp er echt niets van!
WAT MOET EEN ONTEVREDEN KLANT MET EEN NIEUW TEGOED, IK WIL BEHALVE MIJN GELD TERUG HELEMAAL NIETS MEER VAN DEZE OPLICHTERS!!!
Mijn eigen foto's zeer vlot geupload, gekozen voor 7 dagen levering.
Kalender ziet er top uit. Zeer tevreden.
Ik vindt het sowieso wel vreemd dat elke keer wanneer ik op hun site kijk alles een andere prijs heeft.. Toen ik dit tot nu toe voor de laatste keer deed, Was de verzendkosten €10,- en die keer daarvoor €6,-.. Erg vreemd allemaal.. maarja
De laatste bestelling meerdere verschillende visitekaartjes (zelfde ontwerp) besteld. Afwerking slecht, logos te krap afgesneden,, niet goed gecentreerd etc. meerdere mails gestuurd, standaard antwoorden terug. Klacht niet opgelost. 100% tevredenheids garantie? ja daaag! hebben ze toch een verdere drukorder van € 6000 misgelopen jammer joh!. Vista is foetsie!
oh zou ik bijna de kannonade van reclame mails vergeten, nou die gaan in het spamfilter!
Al jaren gebruik ik hetzelfde ontwerpje, hetgeen nooit een probleem is geweest bij echte drukkerijen.
De naam in een lichte tint blauw, de rest van de tekst zwart. Heel simpel.
Na mijn vakantie vond ik de kaartjes op de deurmat. Misschien wel de beste plaats voor deze rommel.
De lichte kleur blauw was opeens donker blauw geworden en het kaartje was ook nog eens te kort afgesneden, waardoor er te weinig wit onder de tekst overblijft.
Het geheel ziet er amateuristisch uit, niet iets dat je aan een eventuele zakenrelatie wilt geven.
Volgens Vistaprint was alles geleverd volgens mijn eigen ontwerp. Zijn ze daar blind ofzo?
Nee alles is geleverd volgens Vistaprint kwaliteit en dat is niet best.
Ik wordt alleen helemaal gestoord van de mails die ik elke dag krijg. Uitgeschreven voor de nieuwsbrieven, maar nu komen ze elke dag met het bericht dat er nog een ontwerp niet af is. Ik kan het niet verwijderen. Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk met het verzoek om mij uit hun bestand te verwijderen.
Nu nog even mijn spamfilter aanpassen.
Ik wacht tot er aanbiedingen zijn, voordat ik iets bestel.
De visitekaartjes bevallen goed. (heb mijn eigen afbeelding geüpload)
Maar dat reclamebord, tja, dat was me een domper: bordkarton voor buiten; dat bedenk je toch niet. Verder ziet hij er prachtig uit hoor, maar niet bestendig voor het Nederlandse weer.
Goed en dan ga je googelen en kom je op deze site uit.
Ik heb een mail naar Vistaprint gestuurd en ben benieuwd...........
Verder had ik ook magneetborden voor op de auto besteld.
Ze liggen gelukkig nog in mijn kantoor. Want tja, het is niet de bedoeling dat ze straks ergens langs de kant van de snelweg liggen of dat de lak van mijn auto beschadigd wordt. Dus wat dat betreft heb ik misschien toch nog op tijd deze rij klachten gelezen.
Maar goed ik moest zo nodig goedkoop (heb ook maar een klein bedrijfje) en ja, dan kan goedkoop een miskoop worden.
Of ik ooit weer iets bestel bij Vistaprint? Toch wel! Gewoon wachten op de aanbiedingen en creatief met het ontvangen materiaal omgaan.
Want wie weet kan ik die magneetborden wel gebruiken voor in de tuin. En de tuinborden achter een raam plaatsen. Het kan zo gek niet of er komt wel een oplossing.
'Het materiaal waar wij deze reclameborden op drukken is kunststof kanaalplaat van 5mm.
Dit is een licht product dat zeer geschikt is voor buitengebruik, en geen karton. Andere opties
of materialen voor dit product bieden wij niet aan.'
tja...............
Check dit:
https://www.youtube.com/watch?v=iKO5xTODlEs
:)