Nu de koersen naar beneden jojoën, de banken bij de PVDA minister aankloppen voor hulp, Wellink zenuwachtig om zich heen slaat om zijn toezichthoudend falen te camoufleren; is het voor KPN business as usual. Nu de koers even de euro 8,12 heeft aangetikt en de klachten over de dienstverlening van vooral Digitenne en Internetbellen nog steeds niet zijn opgelost, is de klantstrategie van dit TelcoMoloch diffuus!
Mogelijk heeft KPN de volgende strategie bedacht, wie het weet mag het zeggen; ‘You sell a company twice. First of all, you sell them the product, then you sell them the service.'
Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie-, management- en communicatieadvies. Succes thema's bij opdrachtgevers van Carevolution: klantgerichtheid & klantontevredenheid en klantstrategie 2.0. Ter Maat publiceert ook op ReplytoAll.
© Copyright 2008 Carevolution
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke KPN nv stelt woensdag niets van de economische neergang te merken. Het telecombedrijf verwacht in Nederland zelfs "ruim" aan de EBITDA-verwachting voor 2008 te voldoen, in Duitsland werd bij mobiele dochter E-Plus een recordaantal nieuwe klanten binnengehaald.
KPN stelt continu de vinger aan de pols te houden, maar merkt tot nu toe niet dat er klanten zijn die bijvoorbeeld hun contracten opzeggen, een betalingsachterstand oplopen of overstappen naar lager geprijsde producten.
"Maar ook wij zijn niet immuun voor economische tegenwind", aldus chief executive officer Ad Scheepbouwer. Het bedrijf heeft dan ook scenario's opgesteld voor als zwaardere tijden aanbreken. Deze plannen moeten de vrije kasstroom beschermen.
Over de prestaties in Nederland zegt bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer: "Wij vertrouwen er op dat volgend jaar de EBITDA weer zal groeien en hiermee bereiken wij de eerste mijlpaal van onze 'Terug naar Groei' strategie."
Er moet toch ergens in die bedrijven een aantal kaderleden zijn die niet meer durven te vertellen waar ze werken!
Overigens bereik je met de servicegraad die KPN en Ziggo hanteren wel een gratis reclameblok bij Tros Radar van een half uur!
Je moet alleen een kop van jut vinden die daar aan tafel gaat zitten!
Ik merk dat kleine ondernemers wel inzien als het fout gaat maar waarom die grote jongens het niet kunnen...
<a href="http://www.replytoall.nl/wp-content/uploads/2008/12/carevolution_consultancy_kpn_cable_mess.jpg" title="carevolution_consultancy_kpn_cable_mess.jpg" rel="nofollow"></a>Als u de site van <a href="http://www.kpn.com/" rel="nofollow">KPN</a> bekijkt vallen een paar dingen direct op. De pay-off; ‘KPN sluit je aan’ en de service juffrouw met tekst; ‘Waarmee kunnen we u van dienst zijn?’ Een typetje Sonja Bakker van bellen en internetten. In het midden de bewegende banner van de firma Goeiemoggel, die nu de casual Friday introduceren. Welke beloften worden hier gecommuniceerd?
lees verder op: <a href="http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/kpn-sluit-je-niet-aan-maar-sluit-wel-haar-communicatielijnen/" title="www.replytoall.nl" rel="nofollow">http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/kpn-sluit-je-niet-aan-maar-sluit-wel-haar-communicatielijnen/</a>