Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke KPN nv stelt woensdag niets van de economische neergang te merken. Het telecombedrijf verwacht in Nederland zelfs "ruim" aan de EBITDA-verwachting voor 2008 te voldoen, in Duitsland werd bij mobiele dochter E-Plus een recordaantal nieuwe klanten binnengehaald.
KPN stelt continu de vinger aan de pols te houden, maar merkt tot nu toe niet dat er klanten zijn die bijvoorbeeld hun contracten opzeggen, een betalingsachterstand oplopen of overstappen naar lager geprijsde producten.
"Maar ook wij zijn niet immuun voor economische tegenwind", aldus chief executive officer Ad Scheepbouwer. Het bedrijf heeft dan ook scenario's opgesteld voor als zwaardere tijden aanbreken. Deze plannen moeten de vrije kasstroom beschermen.
Over de prestaties in Nederland zegt bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer: "Wij vertrouwen er op dat volgend jaar de EBITDA weer zal groeien en hiermee bereiken wij de eerste mijlpaal van onze 'Terug naar Groei' strategie."
Er moet toch ergens in die bedrijven een aantal kaderleden zijn die niet meer durven te vertellen waar ze werken!
Overigens bereik je met de servicegraad die KPN en Ziggo hanteren wel een gratis reclameblok bij Tros Radar van een half uur!
Je moet alleen een kop van jut vinden die daar aan tafel gaat zitten!
Ik merk dat kleine ondernemers wel inzien als het fout gaat maar waarom die grote jongens het niet kunnen...
<a href="http://www.replytoall.nl/wp-content/uploads/2008/12/carevolution_consultancy_kpn_cable_mess.jpg" title="carevolution_consultancy_kpn_cable_mess.jpg" rel="nofollow"></a>Als u de site van <a href="http://www.kpn.com/" rel="nofollow">KPN</a> bekijkt vallen een paar dingen direct op. De pay-off; ‘KPN sluit je aan’ en de service juffrouw met tekst; ‘Waarmee kunnen we u van dienst zijn?’ Een typetje Sonja Bakker van bellen en internetten. In het midden de bewegende banner van de firma Goeiemoggel, die nu de casual Friday introduceren. Welke beloften worden hier gecommuniceerd?
lees verder op: <a href="http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/kpn-sluit-je-niet-aan-maar-sluit-wel-haar-communicatielijnen/" title="www.replytoall.nl" rel="nofollow">http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/kpn-sluit-je-niet-aan-maar-sluit-wel-haar-communicatielijnen/</a>