Ik heb sinds 2005 een frequent flyer card van de KLM. Ik maak vier keer per jaar – het liefst met KLM – een vliegtrip. Ik behoor tot de laagste klasse van het Flying Blueprogramma: Ivory. Ach, ik heb geen hoge verwachtingen van mijn klantenkaart van de KLM. Frustrerend is het echter als je een vraag hebt aan de helpdesk van de KLM Flying Blue. Ga je naar de website van KLM, dan vind je gemakkelijk het Flying Blueprogramma, maar als je daar eenmaal bent, vind je nergens de weg naar een knop waar je een telefoonnummer kunt vinden. NERGENS. Ik begrijp dat KLM zo min mogelijk persoonlijk contact wil hebben, want dat kost geld. Maar wat als een desperate, vaste klant gewoon iemand van KLM wil spreken? Die klant raakt gefrustreerd, wil afhaken.
Laat ik een voorbeeld geven: vorig jaar vloog ik naar Rome. Op Schiphol kwam ik erachter dat ik mijn Flying Blue Card was vergeten. Ik dacht op dat moment: ‘dat regel ik wel achteraf’. Mis. Ik belandde in de internetjungle van het Flying Blueprogramma. Het programma herkende mijn e-ticket niet. Kende mij niet. Ik wilde bellen, maar zoals eerder gemeld, dat lukt niet. Ik kwam in een internethulpprogramma, maar daar liep ik op stuk. GRRRRRRRRR. Uiteindelijk vond ik een KLM-postadres. Ik printte keurig een formulier. Vulde het in en zond het naar PARIJS!. Een paar dagen daarna ontving ik een computerbrief van de KLM, dat mijn airmiles van de KLM (VAN EN NAAR ROME) niet konden worden bijgeschreven omdat de gegevens niet klopten. En wat doe je dan als trouwe klant. Dan verscheur je die brief en vervloek je de KLM. Wraakgedachten kwamen bij me op maar wat heb je er aan? Van meer Flying Bluegebruikers vernam ik dat ze het ook naar vonden dat je niet iemand van de KLM telefonisch kon bereiken.
Maar mensen worden slim. Zo wist een vaste klant van me te vertellen dat er een trucje bestaat om toch iemand te spreken van de klantenservice. De helpdesk zit in Parijs dus je moet beschikken over doorzettingsvermogen.
Triest vind ik het dat de KLM haar fans, vaste klanten zo behandelt. En alleen om de kosten te reduceren. Neen, KLM dit kost klanten en dat kost nog meer.
Ps; Als je je e-rewards wilt verzilveren kom je tot de conclusie dat je altijd moet bijbetalen, omdat de luchthaven- en security kosten voor jouw rekening komen. Grrrr.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Ik ben, of liever gezegd was, platinum. Een dun laagje chroom op een pakketje schroot.... (vrij naar het Goede Doel)
Een hopeloze ellende om daarna je vele punten te verzilveren... elke interessante vlucht is een 'blokkade' (mag je niet boeken) en een upgrade naar business kan alleen maar met de allerduurste economy tickets! En die zijn zelfs duurder dan een klasse goedkopere business class tickets.
Onze loyaliteit? Nul! We vliegen over twee weekjes weer naar Sydney, business class, uiteraard niet met KLM.
het postadres van Flying Blue:
F-94852 Ivry-Sur-Seine cedex
Frankrijk
mvg Eric Meier
RMF Kastaneer
Jan Rijksenstraat 46
1335 NT Almere
tel: 0365356026/0640032022
Het is schandalig wat men nu uithaalt. Ik heb de betreffende brief over het verwijderen van mijn airmiles nooit mogen ontvangen en ben daardoor
35.000 plus miles verloren. Normaal krijg je alle informatie via E-mail. Waarom in dit geval niet? Zelfs de post kan fouten maken. Als ik dit bericht ontvangen had dan was ik naar Londen gevlogen om de airmiles te behouden.Een eenvoudig reken sommetje
KLM is KLM niet meer maar een marionet van AIR FRANCE.
Ik voel mij bestolen.
Tevens vraag ik mij af of een overeenkomst eenzijdig veranderd kan worden.
Schaam U (klm) AIR FRANCE
HOEVEEL GELD HEEFT U MET DEZE MAATREGEL BIJ UW KLANTEN GESTOLEN.
B.Metz
met vriendelijke groet C L Burger
Groetnis,
Mevr.L.J.Peerebookm
Ik vraag me trouwens af of al deze klachten wel serieus worden gelezen..... en afgehandeld. Meneer/mevrouw FB: u kunt mij bereiken via het bovenstaande emailadres.
Ik noem dit diefstal en weet niet waar ik moet zijn om hierover te klagen en KLM ter verantwoording te roepen.
Een beschamende vertoning!
Of met andere woorden... diefstal!
nou lekker dan, daar heb je dus al die jaren voor gespaard. ik ga me flying blue pasjes doorknippen, weg ermee wat een oplichterij die KLM. wat een <strong>koningklijke</strong> service, ben er helemaal klaar mee vooral omdat ik lees wat jullie allemaal voor een ellende hebben met de flying blue !!!
Kan de nationale trots daar nou echt niet wat aan doen? Blauwe vrienden, wanhoop niet, maar ga te raden bij nagenoeg iedere andere maatschappij en zie: het kan echt een stuk gemakkelijker. Naast een vriendelijke houding aan boord, een prima service en het nieuwe uniform is het echt geen overbodige luxe om klanten ook thuis op een hoog niveau van dienst te kunnen zijn.
Uw eigen website laat eenvoudig zien hoe dat niet moet.
Onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen
Door foutje in de naamvoering gemaakt door medewerker FlyingBleu alle gespaarde punten kwijt.
Ik ben me bewust van het feit dat FB slecht te breiken iss maar de manier om iets te regelen is volgende:
Ga op de boeking site en probeer een award ticket te boeken, gaande weg komt er een telfoon numer in zicht (dit is de helpdesk achter de hulp troepen in de schiphol lounge) Dit zijn Nederlandse mensen op schiphol.
Hier heb Ik hele goede ervaring mee Ik vloog gratis (lees award miles) samen met mijn vrouw op en neer naar Istanbul.
Helmaal goed geregelt en geloof me Ik had niet genoeg miles. Maar volgens zeggen zat er een fout in de website.
Ik vlieg vrij veel over de hele wereld en gebruik mijn kaart vrij veel.
Daar Ik in de olie industrie zit heb Ik ook een petroleum kaart die mij al menig keer thuis heeft gebracht.
Dus U hoort het het is niet alleen maar kommer en kwel, je moet alleen een lange adem hebben.
Het lijkt e rop dat ze worden gestraft in plaats van beloond.
Inmiddels ben ik in bezit van ruim 400.000 miles. Vorige week kreeg in een mail met 50 promo aanbiedingen, nieuwsgierig geworden zie ik dat de aanbiedingen overwegend uit bestemmingen bestaat waar je je schoonoeder nog niet eens naar toe wilt sturen.
De andere bestemmingen mag je allemaal naar toe vliegen met een omweg via Parijs waar je een halve dag of meer mag wachten op de aansluitende Air France vlucht, terwijl er ook gewoon rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam gaan ?
HOE KAN ZOIETS een loyaliteitsprogramma worden genoemd ? goede klanten koester je en leg je in de watten. Het lijkt e rop dat KLM bewust het gebruik van de miles ontmoedigd.
Sinds begin jaren 90 ben ik loyaal klant, maar wat mij betreft zetten ze gewoon Air France op de toestellen en vereet ik onze nationale 'trots'
A. toegang te krijgen tot haar FB account met de pincode die de KLM haar zelf gegeven heeft en
B. te vragen waar haar gespaarde award miles gebleven zijn. (We vliegen enkele malen per jaar naar de USA waar onze kinderen wonen.)
Alle vragen en brieven verdwijnen in een zwart gat hoewel ze met 2 cm.dikke letters geschreven zijn.
Wat een rot maatschappij. En wat een verschil met de behandeling die je krijgt van Amerikaanse maatschappijen.
Weg wezen daar.
<strong>Directly with KLM I had to pay 25000 extra points!</strong>
<strong>The truth is that the Flying Blue program is one of the very bad ones. Does't anyone from the marketing/sales dept., of AIR FRANCE-KLM read our problems?</strong>
Wat moet ik doen als ik nog 2 vluchten wil bij boeken voor mijn airmails?
Telefoonnr. is niet bereikbaar en volgens deze mailtjes hieronder hoef ik eigenlijk niet eens te mailen...maar ik probeer het toch.
Ik heb een pasnr. en wachtwoord maar deze geeft een foutmelding aan.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Als ook het verzilveren van je FB-punten een probleem is, dan kan ik me de verdere moeite en frustratie besparen om ze alsnog te claimen.
krijgt een lening vandaag om 3% rente, moeten geïnteresseerde kandidaten vul dan het onderstaande aanvraagformulier en weer terug naar ons via: clarajonesservices02@gmail.com voor meer informatie.
Lening aanvraagformulier (FILL en terugbrengen)
Volledige naam _________
LEEFTIJD ____________
SEX _____________
LAND ________
STATE___________
MOBIELE NUMMER ________
BEROEP __________
MAANDELIJKSE INCOME______
BEDRAG NEEDED________
Lening Duur _________
In afwachting van uw antwoord,
Mrs.Clara Jones ..
via award ticket : 864 eur (belastingen en toeslagen) en 100.000 miles
via gewone boeking: 716 eur inclusief belastingen en krijg er miles bij !!!
hoe kan dit nou,,,
de waarde van de award miles is dus echt nada,niks, noppes
Op de KLM website na lang zoeken een flying blue vragen formulier gevonden (Er is ook een gewoon KLM klachtenformulier, maar op de een of andere manier kon ik dit niet volledig invullen en werd de klacht niet verzonden).
Het flying bleu formulier lukte wel. Duidelijk gemeld dat het niet lukte om miles bijgeschreven te krijgen en deze wel wenste.
Na 2 dagen zelfs bericht..... Ze vonden dat de klacht geen betrekking had op flying blue en ze waren zo goed om het bericht door te sturen naar een andere afdeling.......
Zelf vlieg ik vrij veel all over de wereld ( meest met star alliance , een perfecte organisatie ), deze keer gingen wij met KLM (wat je eigenlijk als echte Nederlander moet doen) naar Bali
Mijn Vrouw ,onze dochter die in een rolstoel zit en ik zelf .
Bij het inchecken begon de eerste ellende ..... een onvriendelijke baliemedewerkster die onze 3 koffers eerst per stuk wilde wegen .....1 koffer van 23 kilo ,1 koffer van 19 kilo en een koffer van 24 kilo ( werd niet accoord bevonden er moest 1 kilo uit of 100 euro bijbetalen )
In een rij staande en dan 1 kilo overladen is natuurlijk de grootste onzin omdat de andere koffer 4 kilo minder had en alle 3 de koffers toch mee moesten , onze onaardige balie medewerkster stond er op dat we moesten ompakken .
Toen melde ik haar even dat een rolstoeler 20 kilo extra mee mocht nemen incl de rolstoel maar daar wist ze niets van ( als je zo als uitzendkracht met een blauw pakje aan daar neer wordt gezet weet je inderdaad niets maar.................................... .
of dan even de rolstoel gewogen kon worden ......wat natuurlijk van de zotte is . Ik vroeg haar beleefd of ze een hoger geplaatste KLM medewerker of werkster kom bellen , maar dat ging niet , wij moesten maar naar een ander bali gaan om ons beklag te doen.
uit eindelijk heeft een wel wat aardigere dame aan een andere bali ons toch ingecheckt met de excuses voor haar collega .
De rolstoelservice is heel erg ver te zoeken bij KLM en SCHIPHOL.. tegenover bv.Singapore of Thai of Malaisian of China airways.
Onze dochter kreeg een duwrolstoel die ze zelf niet kon rijden en kreeg ook geen hulp omdat het zo druk was en deze juf een electrische wagen vol met onze gekleurde medelanders of zo iets moest wegbrengen
Daar sta je dan met je handen vol.............en 2 karretjes en een rolstoel die je moet duwen
We hebben er maar een treintje van gemaakt en zo verder gesukkeld.
Dan kom je terug op schiphol ....zelfde slechte service, geen rolstoel dan maar op een karretje.................rolstoel van onze dochter kwam via uitzondelijke bagage na een wachttijd van 3 kwartier en onze medepassagiers al lang en breed weg waren.
IN ENKELE WOORDEN ,, BEN NIET MEER TROTS OP ONZE KLM , GA WEER VLIEGEN MET STAR ALLIANCE MAATSCHAPPIJEN EN LAAT DE NEDERLANDSE BLAUWE TROTS
MAAR ZIJN NAAM VERANDEREN IN ARROGANTE LUCHTVAARTMAAPSCHAPPIJ
HELAAS STAAN ER NOG 2 VLUCHTEN GEBOEKT NAAR CHINA EN KAN DEZE HELAAS NIET MEER ANNULEREN,
advies aan alle frequent flyers ,, VLIEG MET STARALLIANCE
ANDRE STEVENS
.
,
Ik heb serieus nog nooit zo'n klantonvriendelijk bedrijf meegemaakt!
Maar de laatste paar keren dat ik probeerde een "promo award" vlucht te boeken (tegen de halve prijs) gaf het systeem eerst aan dat er nog mogelijkheden waren, maar bij het tonen van mogelijke vluchten warne die er opeens niet meer! Alleen tegen normale punten. Toen ik probeerde tegen normale punten een vlucht te boeken ging dat goed, tot het einde - opeens gaf de site aan niet meer bereikbaar te zijn!
Ik vraag me af - is het iemand de laatste tijd uberhaupt wel gelukt een KLM "promo award" vlucht te boeken met de punten????
Het zou me niets verbazen als die allemaal naar Air France leden gaan ipv KLM deelnemrs...
Zie daarvoor o.a. volgende websites:
- http://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=148&p=393
- http://www.flyertalk.com/forum/flying-blue-air-france-klm-other-partners/502250-klm-flying-blue-worst-customer-service.html
- http://www.airlinepassengerguru.com/index.php?option=com_content&view=article&id=118:the-worlds-most-arrogant-airline
- etc.etc.
Blijkbaar kunnen ze zich woedende (trouwe) klanten permitteren! Ik ben serieus benieuwd hoelang zij dit zullen volhouden...
De website van zowel KLM, AIRFRANCE als FLYING BLUE is een draak, al meerdere jaren. Om ontbrekende miles te claimen, van een vlucht BRU-ROM door Alitalia, blijft het nodig om ervan gebruik te maken. Helaas! Een foutmelding verschijnt en ik kom niet verder. Er dient een veld verplicht gevuld te worden wat op geen enkele manier benaderbaar is... En ja, op meerdere OS'en en browsers getracht! De 0900-'helpdesk' is helemaal om te huilen, daar kom je geen steek verder mee... De vraag rijst dus: zullen wij Flying Blue-members blijven, of zijn OneWorld en Star Alliance wellicht een optie?
Gezien mijn mislukte pogingen contact op te nemen met de service desk wil ik van deze gelegenheid alsnog mijn vraag stellen. Ik heb tot nu toe ongeveer 100.000 reward miles gespaard.Plots kan ik niet meer bij mijn account komen.Ik heb een keertje een verlies meldingvan mijn kaart gemeld en mij werd beloofd dat er mij een nieuwe kaart toegestuurd zal worden.Echter voordat ik de nieuwe kaart ontving ,heb ik mijn verloren kaart gevonden.Voor de airmiles van de reizen die ik met de K.l.M. in 2010 en met de Malaysian Airways in 2011 heb gemaakt ,heb ik in 2010 mijn FLYING DUTCH PAS NUMMER BIJ BOEKING PER INTERNET opgegeven en bij de reis in 2011 met de M.Airways mijn pas op de airport Amsterdam getoond.
In December 2010 ontving ik de beloofde nieuwe kaart.die ik eigenlijk niet meer nodig heb,aangezien ik mijn verloren gewaande kaart heb terug gevonden.de pincode zou hetzelfde blijven,maar de combinatie pasnummer en pincode werd niet geaccepteerd.Toen heb ik maar vermeld,dat ik mijn pincode vergeten was;ik kreeg een nieuwe via e-mailadres van mijn man(we hebben samen maar 1 e-mail adres).Echter de combinatie van mijn pasnummer en de nieuwe pinccode is niet geaccepteerd!Mijn pasnummer is 4933083675
Mijn pincode is vertrouwelijk ,dus vermeld ik hier niet.Kunt mij a.u.b.beantwoorden en vertellen hoe ik bij mijn account kan komen.Ik heb de tickets en instapkaarten van de riezen in 2010 en 2011 nog bewaard voor het geval ik de nog niet geboekte airmiles kan claimen.
bijvoorbaat bedankt.
Ik ben echt wel trots op KLM (al vergrijst de organisatie wel) maar toch hou ik wel wat frustraties over........
Na 3 jaar in het buitenland te hebben gewoond zouden we van de FBmiles nog een leuke vakantie boeken. Inmiddels ruim 300.000miles dus aan de miles zou het niet liggen.
Na verschillende error meldingen lukte het maar niet om te boeken. Zelfs na telefonisch uit te leggen dat vlucht 2min voor de error nog beschikbaar was, hielp totaal niet.
Zelfs werd de medewerker wat brutaal en werd ik afgescheept.
Tja, en dat na vele vluchten de afgelopen jaren voelt het als Stank voor dank!
Ook ik ben super gefrustreerd met het Flying Blue beleid van de KLM. Ik heb mijn hele werkleven vanaf 1977 met het gezin minimaal twee keer per jaar bussiness klas gevlogen tussen het verre oosten en het midden oosten. De laatste tien jaar zelfs maandelijks naar Amerika of Azie totaal heb ik (en mijn werkgever) meer dan 500.k€ aan tickets besteed. In 2001 heb ik me aangemeld voor het FB programma en had binnen een jaar de Platinum status, die heb ik 9 negen jaar gehad. Ik vond dat ik met mijn loyaliteit wel platinum voor het leven verdiend had en heb dat aangevraagd en natuurlijk niet gekregen. De officiele regeltjes zeggen 10 jaar aaneengesloten Platinum status en die had ik op een jaar na niet gehaald. FB was niet over te halen, mijn loyaliteit van voor 2001 kon daar geen verandering in brengen. Dus weg loyaliteit die moet dus blijkbaar maar van een kant komen. Kortom blijkt mijn loyaliteit dus helemaal niets waard te zijn. Dus wat ga je doen shoppen en wat blijkt als ik met de Emiraten naar Dubai vliegen en dat doen we regelmatig dan blijken de tickets goedkoper te zijn de stoelen bredere en comfortabeler de servies completer en vriendelijker. Duidelijke keuze dus.
Goeie manier van de KLM om met zo'n FB programma je vaste klanten te verliezen. Is het u ook al opgevallen dat het benodigde aantal punt voor een cadeau ticket steeds maar opgeschroefd wordt en met die duur verzamelde punten alleen maar als kist vulling mee mag........geweldig doen joh kun je nooit vliegen wanneer jij dat wil. Ik ben er klaar mee en heb ook meteen de gekoppelde American Express kaart in de wilgen gehangen, die veel te duur is voor wat hij biedt. Allemaal services die toch al gedekt zijn op andere manieren of goede verzekeringen die je toch al moet hebben als je veel reist.
Ik moest dit even kwijt............................Trek hier u lering uit. De voordelen die FB beloven wegen echt niet op tegen de beter service en goedkoper tickets van ander maatschappijen.
Zonde want zo gaan ons goed verdiende geld dan wel naar het buitenland ipv dat wij ze in Nederland besteden en onze economie spekken. Ja hoelang kan en wil je dat nog volhouden als ik bedenk dat als ik 1 liter benzine in Nederland koop ter waarde van +/- 40 €cent ik 3,50€ moet verdienen daar krijg ik dus maar 11.2% aan produktwaarde voor terug de rest verdwijnt in welke vorm dan ook naar Den Haag.
Waar gaan wij met zijn alle naar toe. Ik hoop dat ik u niet verleid heb om mij te overtuigen en recht te praten wat krom is.....want daar zit ik even niet op te wachten.
Heeft er iemand ervaring over hoe je dit terug kunt krijgen???
Maar er zijn prachtige, prima andere maatschappijen die op dezelfde bestemmingen vliegen en je niet met een kluitje in het riet sturen.Want het gevoel dat je beetgenomen word is het ergst; in het vliegtuig worden zelfs de FBpassagiers speciaal welkom geheten. Ben benieuwd wie dat dan zijn...En als het weer KLM moet zijn dan laat ik die hele FB-rimram voor wat het is.
Ik werk niet bij KLM en heb evenmin aandelen. Misschien moet de teleurstelling nog komen, maar het lijkt erop alsof KLM wel iets met de kritiek heeft gedaan.
Flying Blue is een KLM programma om mensen te demotiveren ! Niet om te motiveren klant te blijven. Ik heb het nu weer een uur geprobeerd. Deze keer herkend de comnputer mijn FF nummer niet, en kom je elke keer in de eindeloze tel. loop.
In tween jaar is het me 1 keer gelukt om iemand aan de telefoon te krijgen en die persoon heeft me ook nog voorgelogen.
zoek naar mensen die hun miles willen overdragen/verkopen
Mijn reactie is "nog niet goedgekeurd". Hoe kan dat nu?
Vandaag werd ik teruggebeld door een medewerker van Flying Blue, overigens zeer vriendelijk en correct, dat ik mijn award ticket dat ik al een tijd geleden had geboekt met 60.000 mijlen (!) niet meer kan wijzigen als ik geen gebruik wilde maken van de bestaande boeking voor volgende week. Dit nadat het ticket al een keer was gewijzigd en ik keer op keer ben verteld (dit heeft men ook nagecheckt ) dat een award tciket gewoon te wijzigen is, ook al zijn de mijlen vervallen (in mijn geval). Alleen de bestemming kan niet worden gewijzigd en bij annuleren vervallen de mijlen. Ook in augustus, september en oktober heb ik gebeld om deze boeking te wijzigen en dat was geen enkel probleem, alleen was er geen beschikbaarheid voor de datum die ik wilde.
Ineens, vandaag, vertelt KLM een heel ander verhaal en ben ik 60.000 mijlen kwijt!!
Hier heb ik jaren voor gevlogen en is mijn echtgenoot jarenlang platinum geweest bij KLM. Onvoorstelbaar dat KLM zich nog altijd zo verschuilt achter procedures en regels en na fout op fout en verkeerde info (blijkbaar) geen enkele tegemoetkoming doet, behalve het kwijtschelden van de annuleringskosten. De mijlen ben ik dus kwijt!
De KLM en hun Flyingblue verhaal is een wespennest en alles wat jullie schrijven is waar.
Ik onthoud mij van mijn verhaal omdat het hetzelfde is als dat van jullie.
Geen gehoor, geen antwoord, geen idee.
Ik stop voor de rest van mijn leven met klm vliegen om, inderdaad, mijn steentje aan hun ondergang bij te dragen.
Groet Marina van den Berg
KLM Bellen: 020 4 747 747
Doorkiezen naar: 1 5 5
Dan krijg je iemand van KLM aan de lijn. Daar vraag je of ze je door kunnen verbinden met iemand van Flying Blue, krijg je naar even wachten gewoon iemand aan de lijn.
Geen betaalnummer bellen en ik krijg geregeld wat met die betaalde computer niet lukte.
punten sparen, vlieg met KLM, punten gebruiken, .....?
Jammer Camiel... je klonk zo oprecht maar schijnbaar heb je de cultuur binnen KLM niet kunnen verbeteren. :-(
Ik blijf dus met die stomme punten zitten tot ze waarschijnlijk verlopen zijn!?!
Eeuwige menukeuzes die uitkomen bij het volgende menu. Onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen en zelfs bij 020-4747747 eindig je gewoon bij het bandje van deze flying-blue computer; een antwoordapparaat uit de jaren negentig waarvoor je moet betalen.
Een telefonische klacht /mail is ook niet mogelijk de site van de KLM laat dat niet toe.
Kortom KLM service is slechter dan die van een bananenrepubliek concern!
Heb 4 weken geleden 2 Award Tickets geboekt naar Lissabon via de site zonder enkel probleem. Keurig bevestigd. Door omstandigheden zou de reis niet doorkunnen gaan. Telefonisch contact opgenomen via 020 4747747, en na de juiste keuze via de desk naar de FB afdeling doorverbonden. Ik wilde weten tot hoever voor de vlucht de Award Tickets geannuleerd konden worden. Dit kan bij Classic Awards tot 2 uur voor vertrek gedaan worden tegen EURO 45,00 per passagier. Tevens kreeg ik het nummer van Fb direct; 09000400252. Dit kost € 0,20 per gesprek (plus eventuele telefookosten van uw provider) Dit telefonisch contact duurde van begin tot het einde 8 minuten. Niet slecht. Toch??!
Later realsieerde ik mij dat ik niet gevraagd had of de Award Miles teruggestort worden bij annulering. Het 0900 nummer gebeld en contact gehad. De Award Miles worden in mijn geval (Clasic Awards) gewoon teruggestort. Dit telefonisch contact duurde 4 minuten!!!
Helaas heb ik geen contacten en/of binding met de KLM, maar tot op heden (laatste 20 jaar) ben ik keurig en altijd geholpen. Ik denk dat er meer passagiers van de KLM tevreden zijn. Het is echter altijd zo dat negatieve reacties hun weg naar deze sites wel vinden. Positieve niet omdat men dit verwchte van en aanbieder. Als positieve reacties ook zouden worden geplaatst, dan zal het allemaal best wel meevallen!!
Als oplossing dacht ik, in plaats van dat KLM/FB MIJN gespaarde miles JAT, draai ik het om, ik heb mijn saldo aangewend voor een goed doel!
Ik heb meer miles overgemaakt dan dat ik had (gek dat dit overigens kan, maar goed).
Denk, als ze mijn gespaarde positieve saldo opsnoepen, misschien dat ze mijn negatieve saldo tzt ook wel laten vervallen.
Maar nee hoor, we zijn nu al een aantal jaren verder en ik heb nog steeds een negatieve saldo van -666 punten.
Ik vlieg bewust al een aantal jaren niet meer met KLM. Af en toe met een skypartner van KLM, maar ik claim mijn miles dan niet.
Wat overigens mij wel opvalt dat als er zakelijke reizen geboekt worden voor ons door CarlsonWagonlit, dat de punten dan wel goed worden bijgeschreven op onze gold-card.
Twee dingen:
1. Vlieg met andere luchtvaartmaatschappijen, vaak bieden de skypartners van KLM dezelfde vlucht aan, alleen dan goedkoper (sterker nog, vaak meegemaakt dat naar China met China Airlines goedkoper is, maar dat ik gewoon in hetzelfde toestel zit als mijn collega's die via klm boeken). Miles sparen hoef toch niet, want je kunt er toch niets mee, dus zeg ik altijd dat ik geen FB-member ben.
2. Iedereen zou bv. een goed doel moeten steunen met je saldo.
Maak dan meer over dan dat je hebt gespaard. Dan heb je net als ik een negatief saldo en mag KLM/FB dit op mij gaan verhalen (kunnen ze meteen uitleggen waar mijn overige miles zijn gebleven)!
NIet dus kan niet inloggen, stuur een mailtje word er gevraagd ja eerst inloggen om dat mailtje uberhaupt te kunnen versturen.
proberen te bellen krijg je zo een achtelijk bandje met alle mogelijkheden hoe je per mail dit kunt doen.
Argggggggggggggggggggggg dat is nu net het probleem Flying blue service!!!!
Ik ben vort zo gefrustreerd geraakt!1!!
Woon al jaren in Hong Kong en vlieg 15 x per jaar Intercontinentaal met KLM en partners. De Platinum lijn heeft een lokaal nummer in Hong Kong. Top ervaring! Business Class 747-400 Combi Upper deck, best in class! Miles claimen, prima! Natuurlijk moet je iets betalen voor de 'fijne' luchthavenbelastingen in Europa, die aantonen hoe Europa de plank mis slaat. Aziatische vliegvelden zijn de beste in de wereld, en 'bijna' gratis. KLM (en beetje AirFrance) verdienen de steun van alle Nederlanders. Cathay Pacific, Emirates, Quatar, allemaal geprobeerd, maar de KLM is toch de prettigste. En zeg eerlijk, welk product is helemaal perfect. Dus zoek het positieve, in deze donkere Trump tijd, en vlieg met de KLM :-) En als je iets te klagen hebt, breng het positief!