Klanten van DSB massaal in opstand, gek he?

Ziek werd ik van de televisiecommercials van het imperium van Dirk Scheringa. In de spots zag je altijd gelukkige (blanke/hetero) gezinnen met een gloednieuwe auto, badkamer, keuken of serre. Bah. Stijlloos. DSB verdiende goud aan het verstrekken van leningen. Domme consumenten trapten massaal in de reclametruc van Scheringa. Naast de bekende namen van lenen.nl en Becam en Frisia financieringen heeft DSB tientallen handelsfirma’s. De waslijst met Scheringa bv-tjes ziet u hieronder:

  • Administratiekantoor De Perelaer
  • Algemene Geldservice
  • Alstromohria Beheer
  • Amstel Crediet
  • Amstel Financieringen
  • Amstelkrediet
  • Anglo Dutch Hartley Cooper
  • Anglo Dutch Holdings
  • Anro Services
  • Asscom Financieringen
  • Assurantiecentrale
  • Assurantiekantoor D.A. van Ommeren
  • Autokredietservice Noord Nederland
  • Avero Financieringen
  • AZ Vastgoed
  • B & B Spaarsystemen
  • Becam
  • Bedrijfsfietsen Nederland
  • Beleggings Krediet Centrale
  • Beleggingskredietcentrale
  • Bevago
  • BKC
  • B.L.F. Becker-Lamm-Financieringen
  • Bovo
  • Brofinca
  • Broforma Beheer
  • Buro Frisia
  • Limburgse Algemene Activiteiten (LAA)
  • C.A.B. Nederland
  • Centraal Administratiekantoor Nederland
  • Crefinass
  • De Geldlijn
  • D.K. Financieringen & Verzekeringen
  • De Lage Hoek
  • De Internetbankier
  • De Spaar- & Kredietcentrale
  • De Wijzend
  • Defier Financieringen
  • DFN
  • Diemer Krediet
  • Dirk Scheringa
  • DS Groep
  • DSB Financiële Diensten
  • Elda Financieringen
  • Enra Verzekeringen
  • Eye-Dentity Communications
  • FCH
  • Financiële Cliënten Service
  • Financieringskantoor Moonen
  • Free to Buy
  • Frisia Financieringen
  • Go! Card
  • Grijpskerk Driesum beheer
  • Helepolis
  • Het Media Advies
  • Hendriks & Partner
  • Hollands Voordeelkrediet
  • Hollands Welvaren Select
  • Infad
  • Incassobureau Inspectrum
  • KFO
  • Kredietgroep Nederland
  • L.B.A. (Landelijke Bemiddeling Ambtenaren)
  • L.R.W. van Eden
  • LBA Financieel Advies
  • Lenen.nl
  • Limageon Beheer
  • Mafinass
  • Mohr en van der Zee
  • Moonarda Begeer
  • Moonen Financieringen
  • Museum Frisia Financieringen
  • Nationale Geldservice
  • Nationaal Kredietburo
  • Nationale Krediet Bemiddeling
  • NIVO
  • NKB
  • N.O.K.A. Nationaal Onafhankelijk Krediet Advies
  • Postbeleggen
  • Posthypotheken
  • Postkrediet
  • Postpensioen
  • Postsparen
  • Postverzekeren
  • Reclame Adviespunt
  • Rijswijksverzekeringskantoor
  • Roona Financieringen
  • RVK
  • Scheringa en de Vries
  • Spaar- en kredietcentrale
  • Spaareffect
  • Spaarkrediet
  • Sparen Verzekeren Lenen
  • Symphosticar Beheer
  • Telefoonkrediet
  • The Anglo Dutch Assurance Society
  • Theo Vonk Topsport Management
  • T & T Holding
  • TKS Telefonische Kredietservice
  • Topkrediet
  • Van Ommeren
  • Vezeno Financieringen
  • Voorschotbank

Zo, u bent gewaarschuwd. Print dit artikel uit en leg het bij de telefoon. Handig want mocht u door een agressieve  verkoper van Scheringa worden benaderd dan weet u dat er stront aan de knikker is. Mijn advies: direct ophangen.

DSB’s imago brokkelt af

Goed, het verhaal van gedupeerde consumenten die bij DSB een te hoge lening hebben afgesloten kennen wij nu wel zo’n beetje. Nieuw is dat DSB ook zit te rommelen met te dure hypotheken, koopsommen die hoog zijn en allerlei onnodige verzekeringen. Gelukkig is de beurshond AFN bovenop DSB gedoken. Waar rook is, is vuur. Het valt mij als mediaman op dat de woordvoerders de problemen van de klanten van DSB bagatelliseren. ‘Ach, het valt allemaal reuze mee. Het zijn maar 700 klagers en wij komen er wel uit’, aldus een woordvoerder van DSB bij Nova. Ook Scheringa stond gisteren behoorlijk te hakkelen voor de camera van de NOS (journaal). Scheringa had het weer over andere getallen. Die sprak over maar 200 klagende klanten. Tja, en wat stelt dat nou voor?

Ik hoop dat DSB behoorlijk met de billen bloot gaat. Bedrijfsonderzoeker Pieter Lakeman heeft zich inmiddels ook vastgebeten in het dossier DSB. In een actualiteiten programma meldde Lakeman dat hij een miljoenenclaim aan het voorbereiden is tegen DSB. Woordvoeder Klaas Wiltinga (oud politiemannetje) van DSB wuift alle commotie rondom DSB weg. Volgens mij gaat DSB dik onderuit. En dan staat AZ te koop of kunnen ze een lening sluiten bij de collega concurrent AFAB.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
En zo is het!
peter
Uit alle commentaren van zowel de media alsmede de (criminele-) organisatie DSB dat er inderdaad "vuur" is en dat deze georganiseerde bende door niemand iets in de weg wordt gelegd. Ik denk dat dit wel een maatschappelijke schok terweeg brengt als Scheringa hard aangepakt wordt. De DSB heren zijn in feite niets meer en niets minder dan "witte boorden criminele" die keihard aangepakt dienen te worden,en wat betreft hun klanten...ook u bent zelf verantwoordelijk voor uw handelen,door uw consumptie gedrag(hebbben...,hebben..) uiteindelijk zijn het heren zoals Dirk S die precies weten hoe daar op in te spelen en te misleiden,en wat betreft zijn afkomst(voormalig politieman) boeven vang je met boeven....opruimen!!!
sandra
Noodoproep aan Scheringa,

Naar aanleiding van uw bericht in de media heb ik enkele vragen en opmerkingen aan u waarvan ik hoop dat u mij van antwoord wil voorzien.
 
Ik heb al 2 keer eerder geschreven maar ik begrijp dat u het erg druk heeft.
Mijn email om een vraag rechtstreeks aan u te zenden heb ik op 17-6-2009 aan u verstuurd.
U heeft mij netjes op 19-6-2009 bericht gegeven dat mijn klacht naar de afdeling klachtenmanagement gestuurd zou worden om deze in behandeling te nemen.
Tot op heden en ik kan mij voorstellen dat het erg druk is daar heb ik daar nog niets van vernomen.
 
U zegt dat er niet gedaan is aan overkreditering maar dat is niet waar.
Ik sloot in 2007 een 2e hypotheek bij u bank in Rotterdam af en ik stond verbaasd dat het bedrag uiteindelijk 15.000 euro hoger was.
Het bleek dat er diverse polissen aanvast zaten waarvan ik niet op de hoogte was.
Ik heb hier diverse malen contact over gehad met uw bank maar helaas daar was niet aan te doen.
 
Het maandbedrag werd echter steeds hoger en door een persoonlijk drama werd ik in 2008  ziek en viel mijn salaris enorm terug.
Hierdoor kon ik het vaste maandbedrag niet betalen en ik heb diverse malen per brief en telefonisch gevraagd om een regeling.
Die kwam er stond onverwachts iemand op de stoep net op het tijdstip dat het mij niet uitkwam dus een andere afspraak gemaakt.
Het bleek iemand te zijn van het incassobureau en de bevestiging brief was niet echt netjes.
Het was zelfs dreigend .\
De persoon in kwestie kwam en begon op een enorme manier te intimideren iets waar ik geen weerstand tegen in kon brengen zeker gezien het persoonlijk drama wat mij was overkomen.
Uiteindelijk heb ik iets getekend waarvan ik op dat moment niet wist wat het was.
Het bleek een akte van sessie te zijn voor een bedrag van 600 euro.
Dat was op dat moment de achterstand.
Ik wil hierbij wel even opmerken dat volgens de heer Klaas Wilting heeft gezegd dat hij zich deze incassopraktijken niet kan voorstellen, maar mocht dit het geval zijn dit aan te geven.
Dit heb ik gedaan maar helaas nog geen bericht mogen ontvangen.
 
Ik verdien een salaris van 1650 euro netto dus dat ik een aardig bedrag en met alle kosten eraf hou je niets over.
Mijn werkgever kwam er achter en die was hier niet blij mee.
Door de akte van sessie kom je uiteraard in de achterstand terecht de vaste lasten kan je niet meer voldoen dus je krijgt allerlei rekeningen met achterstand incasso’s en dergelijke.
En ik maar proberen om de akte van sessie te verlagen.
Helaas zonde resultaat.
Dan denk je dan maar de schuldhulpverlening in maar dat gaat niet vanwege de akte van sessie.
Uiteindelijk na wat gezoek op het internet zie dat je er hulp is voor mensen met problemen met de dsb bank.
Daar word je keurig geholpen en kan je eindelijk je verhaal kwijt.
Die helpen je wel en ze geven je het telefoonnummer van een advocaat die je helpt.
Op 3-4-3009 schrijft deze man een brief naar de dsb bank.
Met daarin de klacht de overkreditering en de te hoge incasso waardoor ik in de financiële moeilijkheden ben geraakt.
Op 8-5-2009 krijgen wij na veel telefoontjes en email het antwoord van uw afdeling juridische zaken.
Er is geen sprake van overkreditering en uit coulance wil men de koopsompolissen in mindering brengen op de 2e hypotheek.
Wellicht heeft men de brief niet goed gelezen want wij hadden om een schadevergoeding gevraagd en om aanpassing van de akte van sessie.
Wederom een brief geschreven.
Op 20-5-2009 kregen wij bericht dat ze achter het standpunt van hun brief op 8-5-2009 blijven staan.
Wil men het niet begrijpen of is dit een spelletje dat men speelt?
De achterstanden zij niet meer in te lopen en mijn huis zal per executieverkoop verkoop verkocht gaan worden.
Weer contact gezocht dit keer met het verzoek van mijn advocaat om de hypotheek en 2e hypotheek over te nemen zodat ik verder kan.
We kregen bericht om contact op te nemen met de afdeling hypotheek en daar krijg ik verassend nieuws.
De adviseur nam mijn gegevens op en deelde mij mede dat ik niet in aanmerking kwam gezien de BKR registraties.
Dat klopt dus ik het verhaal uitgelegd, ja er zou overleg gepleegd worden en ik zou hiervan zo snel mogelijk bericht krijgen.
Dat kreeg ik telefonisch de dag er na.
Hun antwoord: HET IS NIET MOGELIJK OM DAT HET TOTALE BEDRAG AAN HYPOTHEEK VEEL TE HOOG WAS.
Te hoog???
Maar ik heb een hypotheek en daarboven een 2e hypotheek van becam dus hoe kan dit nu ineens te hoog zijn.
Het werd even stil aan de andere kant van de lijn, maar uiteindelijk gaf men toe er was misschien wel een fout gemaakt destijds.
Foutje bedankt?
Dus geen andere hypotheek en enorme schuld en ja vervelend.
Nogmaals maar eens contact gezocht en dit keer werd ik doorwezen naar de kifid die mijn klacht in behandeling heeft.
Op 19-6-2009 heeft uw bedrijf de klacht ontvangen maar tot op heden is er nog geen oplossing gevonden.
 
Ik zit financieel aan de grond, mijn huis raak ik kwijt en ik heb een vertrouwensfunctie .
Mijn werkgever twijfelt hier op dit moment aan dus ik krijg een spoed veiligheidsonderzoek.
De uitslag kan ik nu al zeggen daar kom ik niet doorheen.
Dus moet ik daar ook weer een advocaat voor nemen.
Wie gaat dit betalen?
 
U wilt de beste bank van Nederland worden.
Eerlijk open en transparant.
Ik ben ook eerlijk om mijn mening hierover te geven.
Uw bank doet in mijn ogen opzettelijk langdurig wachten met het behandelen van klachten.
Hiermee krijg ik de indruk hoe langer hoe beter, mensen redden het niet en die denken laat ik maar schikken dan krijg ik lucht.
Laat ik de schuldhulpverlening maar ingaan dan ben ik er vanaf.
Ik stond voor dat punt maar ik heb het kunnen redden tot op heden met alle kracht die het kost.
Ik leef bijna op de kale vloer en weet dat de toekomst er nu slecht voor staat maar ik vecht omdat ik geloof in rechtvaardigheid.
 
Ik zal omdat ik weet dat u de media niet schuwt aan de media sturen.
U wilt open en eerlijk zijn net als ik.
 
 
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Lees even de vele reacties op dit artikel op nujij.nl
Bert Oude Middendorp
Ik ben Bert Oude Middendorp, voorzitter van de stichting Hypotheekleed (SHL). Zoals u wellicht bekend, vecht onze stichting tegen DSB. Met name door de massale media-aandacht is de DSB in het defensief gedrongen. Verslagen zijn ze echter nog allerminst. De SHL heeft inmiddels meer dan 850 donateurs en dat aantal groeit nog dagelijks. Haar bestaansrecht is daarmee -helaas- bewezen. SHL hoopt dat de media onverminderd de spotlights richt op de bank. Enkel op die manier, met daarbij gerechtelijke procedures en politieke druk is in onze overtuiging de DSB tot een adequate regeling te dwingen. Het pleistertjes plakken op open beenbreuken wat de bank nu doet om het vervolgens te roepen dat ze  naar tevredenheid schikt, doet geen recht aan de gedupeerden. Deze mensen staan werkelijk met de rug tegen de muur en kunnen veelal niet anders dan akkoord gaan omdat bij niet acceptatie er een groot zwart gat rest. Da's in de ogen van SHL misbruik van omstandigheden. Tenslotte, SHL roept een ieder op die zich nog niet bij haar heeft gemeld, dat alsnog te doen. Massa is een belangrijke factor in dit DSB-spel.
mattie
Ik kan niet anders al bovenstaande beamen!
DSB heeft mij en mijn gezin bijna vernietigd.
Jaren leven met het zwaard van Damocles boven je hoofd eist zijn tol!
Ik hoop dat door deze berichten andere mensen de hel die DSB heet bespaard blijf.
En niet door te willen hebben hebben zijn wij in problemen geraakt..maar gewoon een kleine lening wat geen enkel probleem had hoeven zijn..maar waar DSB een giga lening van maakt door koopsompolissen,en rente stijgingen tot ongekende hoogte..zodat je de rest van je leven moet bloeden!
Ik blijf vechten voor mijn recht!
morris
Helemaal waar, eerlijkheid duurt het langst en dat gaat Scheringa nu ondervinden!! DSB staat nl voor leugens en oplichting.  Nog FF Dirk dan zijn je billen helemaal bloot. Morris
OTC
Er is meer “vuur” dan de meeste mensen denken! Coach DSB moet klacht voorkomen! Volgens Robin Linschoten, die na een periode van twee jaar in de raad van commissarissen nu benoemd is in de raad van bestuur als chief risk officer, krijgen klanten met een betaalachterstand van twee maanden meteen een 'coach'. 'In extreme gevallen halveren we de maandlasten om ze meer adem te geven.'!!!! De zogenaamde  oplosser  “De Coach” die DSB op mensen afstuurt als ze een betalingsachterstand van 2 maanden hebben  is de deurwaarder van het  "eigen"  incassobureau " Inspectrum"  Deze deurwaarder laat mensen onder dwang één of meerdere  "Aktes van Cessie" tekenen! Daarbij schijnen ze dan veelvuldig de VFN gedragscode te overtreden!   <strong>Artikel 4, De basisnorm</strong> Artikel 4:34 Wft schrijft voor dat de aanbieder van krediet in het belang van de consument voorafgaand aan de tot standkoming van een overeenkomst informatie inwint over diens financiële positie en beoordeelt, ter voorkoming van overkreditering van de consument, of het aangaan van de overeenkomst verantwoord is. <strong>De VFN Gedragscode schrijft voor dat ter voorkoming van </strong><strong>ettelijke basisnorm gedragscode VFN te overtreden,</strong><strong> overkreditering van de consument bij kredietverlening de basisnorm voor levensonderhoud moet worden gehanteerd zoals dat door de VFN, daarin geadviseerd door het Nibud, wordt vastgesteld</strong>.<strong></strong> Daartoe wordt onderscheid gemaakt in vier typen huishoudens: alleenstaand, alleenstaand met kinderen, gehuwd/samenwonend en gehuwd/samenwonend met kinderen. De basisnormen worden jaarlijks in december vastgesteld en dienen uiterlijk 1 april van het daaropvolgende jaar te worden gehanteerd. Bij het bepalen van de basisnorm wordt gebruik gemaakt van de norm woonlast zoals die wordt geadviseerd door het Nibud. Bij de berekening van de leencapaciteit van de consument wordt uitgegaan van de werkelijke woonlasten. Dat DSB deze regel veelvuldig aan zijn geitenwollen sokken heeft gelapt is veelvuldig terug te vinden op de speciaal hiervoor in het leven geroepen <a href="http://www.dsbramp.nl/" rel="nofollow">www.dsbramp.nl</a>   AFM wordt wakker hier gloort de volgende door jullie te innen boete van de DSB Bank? Dus geen coach maar een agressieve wijze van geld innen is bij DSB veelvuldig  aan de orde, daarnaast het veelvuldig overtreden van de VFN gedragscode 4:34 waardoor ze de verliezen heel laag kunnen houden?                    
Jongensmoeder
 
De DSB gaat met de billen bloot! Dat kan niet anders. De waarheden van zoveel gedupeerden zijn aanwezig, zwart op wit, hoe wil DSB daar omheen? Ik blijf erbij, het is een stuiptrekking van de DSB om overal onderuit te komen. Maar dit gaat ze niet lukken, de bewijzen liggen op tafel. Probeer dit nog maar te ontkrachten Dirk Scheringa! Het einde van je "imperium" is in zicht...
IEF
Ook wij zijn door de dsb alles kwijt.
Ik hoop dat de dsb goed aangepakt gaat worden.
En ook langzaam alles kwijt raakt.
Net zoals vele mensen, die al alles kwijt zijn en de mensen die met de rug tegen de muur staan.
ree
Goed werk van de Stichting Hypotheek Leed. Ik zou graag de volgende opmerking maken. DSB is zeer afhankelijk van spaargelden. Hierbij een oproep aan alle mensen die een spaarrekening hebben bij de DSB. ZET UW GELD OP EEN SPAARREKENING BIJ EEN ANDERE BANK.
henk
die dsb en scheeringa het is de reinste maffia wij zitten ook in deze shit hun willen dit hard spelen gaan we het hard spelen wij gaan actie ondernemen tegen deze maffia organisatie stelletje huftersssssssss
Debbie
Het verhaal van Sandra komt ons heel bekend voor. Ook wij hebben een enorme terugloop in inkomen door een verkeersongeval waardoor ik vanaf 2007 thuis zit en aan het revalideren ben. Wij konden de DSB niet meer betalen en er werd gebeld door hun met de mededeling dat een medewerker van DSB langs zou komen om ons verhaal aan te horen en een regelning te treffen. Regeling?????? ja daaaag. De meneer die op de stoep stond was van een incassobureau en er werd mooi een akte van cessie op gemaakt. Ook wij zijn genaaid met dure koopsompolissen. Het is een corrupte bende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
t v d veen
iets ander,ongebruikte tan codelijst niet bruikbaar,reactie dsb;tussen 5-10 dagen sturen wij een nieuwe lijst,ondertussen kan je dus niet aan je spaargeld komen!! Mijn dochter had mnd geleden  zelfde meegemaakt met eveneens nieuw geopende spaarrekening heel bijzonder!
yvonne
opmerkelijk dat vezeno in de lijst staat. Deze organisatie bestaat al sinds 1994 niet meer.
Ik snap de behoefte die sommigen hebben om scheringa publiekelijk aan te pakken, het is dan voldoende te verwijzen naar actuele situaties en aanbieders. Die argumenten moeten sterk genoeg zijn zonder deze mooie en niet meer bestaande organisatie door het slijk te halen.
robert
Scheringa is opmerkelijk rustig in de media....
ex bankmedewerker (geen DSB)
Gaan we ook kijken naar wat de andere banken doen/gedaan hebben.

En mensen, allemaal heel triest, maar jullie hebben zelf  je handtekening gezet onder de Hypotheken. Lijkt mij dat je zelf ook gedeeltelijk schuld heb aan de ontstane situatie.
Lars
Wie heeft deze lijst gecontroleerd? Centraal Adminstratiekantoor Nederland (ik neem aan dat de instelling met de nieuwe naam Academica wordt bedoeld) heeft vrijwel zeker niets met Scheringa te maken. Op de man spelen spelen komt sowieso op bij niet sterk over.
Appie
Scheringa werkt gratis voor mij. Ik heb een betaalrekening met pasje e.d. en dat kost me niets. Kan er niet in het buitenland mee betalen en bijv. maar één keer per dag pinnen bij een andere bank.

Dirk ik heb je bij je pik ! Aan mij verdien je NIKS.
Joop
Nog steeds wordt de slachtoffers verweten een handtekening te hebben gezet. "Eigen schuld dikke bult'. Maar men vergeet dat er een deskundige/leek verhouding is tussen de credietverstrekker en de klant. Vandaar dat de zorgplicht is ingevoerd. Ik zelf ben een bouwkundige en kan de leek van alles wijsmaken, maar ik zie niet in waarom ik mijn kennis zou misbruiken.
Silvia
 
 
In <strong>december</strong> <strong>1998</strong> kocht mijn moeder een Suzuki Swift waarvoor zij een aflossende lening afsloot bij de Finata Bank NV van ca. <strong>Hfl 17.000,00</strong>.
Zij betaalde haar lening elke maand keurig netjes en op tijd af. Het bedrag wat zij maandelijks aflosde bedroeg<em> Hfl. 185,00</em>
In januari 2001 werd mijn moeder telefonisch benaderd door Amstel financieringen (Nationale Geldservice-DSB groep) inzake een
overname van haar bestaande lening. Tevens deelden zij haar mede dat Finata Bank NV falliet zou zijn en dat zij de lening zouden overnemen.
In <strong>januari 2001 </strong>is de aflossende lening die mijn moeder had bij Finata Bank NV overgenomen door bovengenoemde partij.
DSB stelt dat mijn moeder zelf contact zou hebben gezocht omdat zij haar krediet zou willen oversluiten.
NB Mijn moeder ontving toen al een weduwepensioen van Hfl. 3025,56 en betaalde een huur van Hfl. 334,50 plus nog eens
een doorlopend krediet bij de Postbank van Hfl. 5000,00 (waar zij overigens zelden tot nooit gebruik van maakte)
Zij is ivm het vroege overlijden van haar moeder nooit naar de middelbareschool gegaan dus een van beleggen weet zij absoluut niets!
Het is dus absoluut niet aannemelijk dat mijn moeder uit eigen beweegredenen zelf contact op zou hebben genomen met DSB.
Enfin, een afspraak werd gemaakt en de muis werd in de val gelokt.
De resterende schuld van de aflossende lening, t.w. Hfl. 12.300,00 bij Finata Bank NV werd overgenomen door DSB en nog die dag
werd mijn moeder "de trotse eigenaar" van een DSB doorlopend krediet van <strong>Hfl. 17.965,00 + Hfl. 10.000,00 </strong>Hollands Welvaren Select
beleggingspolis. Mijn moeder betaalde nu <em>Hfl. 180,00 krediet + Hfl. 100,00 </em>Holands Welvaren.
In <strong>januari 2002 </strong>(de euro wordt geintroduceerd) wordt er gevraagd langs te komen op kantoor omdat huidige polis overgenomen wordt
door een andere maatschappij.
Wederom loopt het muisje in de val en ditmaal wordt mijn moeder "de trotse eigenaar" van een DSB doorlopend krediet van

<strong>
Euro 10.588,00 + Euro 4.537,80
Hollands Welvaren Select.</strong>

In september 2002 gaat er iets kapot aan haar pleziervaartuigje en leent zij (volgens haar visie) Euro 1000,00 bij.
Ditmaal "de trotse eigenaar" van DSB doorlopend krediet <strong>Euro 14.646,00 + Euro 4.537,80 </strong>Hollands Welvaren Select
<strong><em>
Conclusie:
</em></strong>
<em></em>
Inmiddels is er vanaf <strong>januari 2001 t.m. september 2002 </strong>een totaalbedrag van bijna 6000 euro, om precies te zijn <strong>Euro</strong> <strong>5.833,45</strong>
overgemaakt aan <strong>TADAS</strong> voor overlijdensrisicoverzekeringen. <strong>Het totaal van haar doorlopend krediet bedroeg Euro 14.646,00!!!!!</strong>
 
 
 



Wat is er gebeurd met alle andere overlijdensrisicoverzekeringen??

In de zomer van 2004 besluit mijn moeder een caravan te kopen en daar haar lening inmiddels bijna afbetaald is kan zij, na de verkoop
van haar boot, wellicht nog wat geld bijlenen om daar een mooie caravan voor te kopen.
Totaal overstuur belt zij mij op (ik woonde toen nog in Italie) dat DSB geweigerd heeft haar meer geld te lenen omdat zij te oud zou
zijn en zij nog een TE grote schuld had staan.
Vanaf januari 2001 loste zij namelijk al Hfl. 180,00 + Hfl. 100,00 af en dat zou binnen 5 jaar afgelost zijn volgens DSB.
Ik ben toen gaan bellen met DSB en toen zij al direct begonnen met een voorstel om geld terug te storten van een overlijdensrisicopolis
gingen bij mij de belletjes al rinkelen dat het hier duistere zaken betrof.
Het nadeel is dat ik in Italie woonde en de DSB voor mij een, toen nog, onbekende zaak was.
Na het eea opgezocht te hebben op internet heb ik besloten de zaak over te dragen aan een advokaat.
Op aanraden van de advokaat hebben we in dec. 2004 de betalingen aan DSB stopgezet.
In 2008 heeft de rechtbank een uitspraak gedaan. Alleen het deel Hollands Welvaren Select is teniet verklaard.
Uiteraard was van DSB nog niet bekend hetgeen nu allemaal boven water komt.
In 2009 hebben wij een betalingsregeling getroffen met Inspectrum voor Euro 250,00 p/ maand tot jan. 2010. (Totaal Euro 3000,00)
In 2010 zou mijn moeder dan weer haar oude termijnen voor alleen DSB verder betalen van ca. Euro 90,00.
Ik heb een financiel overzicht aangevraagd om eens te zien wat mijn moeder DSB nu nog verschuldigd zou zijn.

(Ik mis overigens het overzicht van januari 2001 t.m. 03-10-2002)

RESULTAAT<strong> Euro 20.326,01 per 01-02-2010 </strong>(schuld 01-01-2009 bedroeg, volgens DSB, Euro 20.889,97)
<strong>
Het komt er nu op neer dat indien mijn moeder 90 euro per maand zou aflossen haar schuld elke maand met Euro 100,00 verhoogd wordt.

 
<strong>
Bevindingen:
</strong>
ORV betaald 11-01-2001 (Hfl. 2.965,00) einddatum verzekering ?? Kredietbedrag Hfl. 17.965,00 incl. ORV premie van Hfl. 2.965,00
ORV betaald 17-01-2002 Euro 1.430,00 einddatum verzekering 17-01-2010 Kredietbedrag Euro 10.588,00 incl. ORV premie Euro 1.430,00
ORV betaald 30-09-2002 Euro 3.058,00 einddatum verzekering 30-09-2012 Kredietbedrag Euro 14.646,00 incl. ORV premie Euro 3.058,00
<strong>
Akte van kredietverlening 11-01-2001.
Komt als volgt tot stand: door Amstel Financieringen - Amsterdam (was handelsnaam van DSB Financiele Diensten BV), via Nationale Geldservice - Echt (destijds handelsnaam van Postkrediet - Echt) wederom onderdeel van DSB, voor DSB Bank - Zaandam (<em>later Wognum ivm fusie-akte verleden op 28-08-2001</em>).
Finata Bank BV Hfl. 12.141,00
TADAS overlijdensrisicoverzekering Hlf. 2.965,00 Verzekeringsmaatschappij te Wognum, wederom onderdeel DSB
Uitbetaling aan client?? Hlf. 2.859,00 **
<strong>
Totale kredietfaciliteit
Hfl. 17.965,00
plus
<strong>
Overeenkomst Hollands Welvaren 11-01-2001
. Komt als volgt tot stand: door Amstel Financieringen - Amsterdam (was handelsnaam van DSB Financiele Diensten BV), via Nationale Geldservice - Echt (destijds handelsnaam van Postkrediet - Echt) wederom onderdeel van DSB, voor Hollands Welvaren Select II - DSB Bank NV - Wognum
Koopsom Hfl. 10.000,00
<strong>
Totale schuld Hfl. 27.965,00 Maandlasten Hfl. 185,00 voor krediet + Hfl. 100,00 voor aandelenlease
Er is hier duidelijk sprake van koppelverkoop.
Het afsluiten van overlijdensrisicoverzekering was verplicht, dus NIET optioneel.
Op de aandelenleaseovereenkomst staat koopsom vermeld.
De term overlijdensrisicoverzekering staat nergens vermeld op de akte van kredietverlening, slechts de letters TADAS.
Verzuimde zorgplicht die in vigore treedt als consument te maken krijgt met complexe producten.

In akte van kredietverlening wordt de term "termijnbedrag" gebruikt.
</strong></strong></strong></strong></strong>
 
Het "termijnbedrag" is de periodieke betaling van de <a href="http://by109w.bay109.mail.live.com/mail/pagina/1900/Kredietnemer.html" rel="nofollow">kredietnemer</a> aan de <a href="http://by109w.bay109.mail.live.com/mail/pagina/1897/Kredietgever.html" rel="nofollow">kredietgever</a>. Dit bedrag is opgebouwd uit <a href="http://by109w.bay109.mail.live.com/mail/pagina/1930/Rente.html" rel="nofollow">rente</a> en <a href="http://by109w.bay109.mail.live.com/mail/pagina/1861/Aflossing.html" rel="nofollow">aflossing</a>
.
Er is geen theoretische looptijd weergegeven.
Doorlopend krediet wordt op overeenkomst slechts vermeld tussen de rommelige logo's van kredietgever en intermediair.
Een bedrag van Hfl. 2.895,00 zou zijn uitbetaald aan consument. Op welk rekeningnummeren in welke datum is dit bedrag overgemaakt? **
Het is geen normale gang van zaken dat een consumptief krediet bestaat uit voorfinanciering voor overlijdensrisicoverzekering alsmede uitbetaling aan consument.
Mijn moeder had bij de Finata Bank NV nog een schuld van Hfl. 12.141,00 aan aflossend krediet uitstaan. Voor welke redenen zou zij deze aflossende lening omruilen voor DEZE constructie???
Mijn moeder is benaderd door Amstel Financieringen. Cold calling is tegen de wet. Mijn vermoeden is dat deze financieringsmaatschappij voorheen met dochterondernemingen werkte van o.a.
ABN Amro en zodoende, na overname door DSB, gebruik kon maken van oude portefeuille. Ik wil dan ook graag weten hoe en door wie de financiering met de Finata Bank NV tot stand is gekomen.
Ik heb hiervoor vandaag reeds navraag gedaan bij Finata Bank NV.
<strong>
Overeenkomst 17-01-2002. (invoering Euro)
Overeenkomst komt als volgt tot stand: door ?? - ?? , via Nationale Geldservice - Echt </strong>
 

 
(destijds handelsnaam van Postkrediet - Echt) wederom onderdeel van DSB
, voor Ribank - Nieuwegein
DSB Bank Zaandam Euro 8.024,00

TADAS Euro 1.430,00

 

 
Verzekeringsmaatschappij te Wognum, wederom onderdeel DSB

Visa Card 4563.5302.2256 Euro 1.134,00
<strong>
Totale kredietfaciliteit Euro 10.588,00
</strong>
plus
<strong><strong>
Overeenkomst Hollands Welvaren 11-01-2001
</strong></strong>.

Koopsom Euro 4.537,80

Kredietgever nam contact op met mijn moeder om haar te melden dat het huidige krediet moest worden overgezet naar een andere maatschappij.

 

 

 
 


<strong>
Overeenkomst 30-09-2002.
Overeenkomst komt als volgt tot stand: door ?? - ?? , via Nationale Geldservice - Echt (destijds handelsnaam van Postkrediet - Echt) wederom onderdeel van DSB
, via Administratiekantoor De Perelaer onderdeel DSB, voor de Twentsche Voorschotbank BV - Wognum (gefuseerd met DSB).
Ribank Euro 10.588,00

TADAS Euro 3.058,00

 

 
Verzekeringsmaatschappij te Wognum, wederom onderdeel DSB

Extra lening voor reparatie boot Euro 1.000,00
<strong>
Totale kredietfaciliteit Euro 14.464,00
</strong>
plus
<strong><strong>
Overeenkomst Hollands Welvaren 11-01-2001
</strong></strong>.</strong>

Koopsom Euro 4.537,80
 


Op aanraden van advokaat heeft mijn moeder de betalingen vanaf nov. 2004 stopgezet.
Door uitspraak van de rechtbank is de aandelenleaseovereenkomst teniet verklaard.
In het jaar 2009 is iom Inspectrum Euro 3.000,00 afbetaald.
Ik heb een financiel overzicht aangevraagd, want ook die werden niet opgestuurd en nu blijkt er NOG een schuld van Euro 20.326,01 te staan (01-02-2010)!
Het is mooi geweest zo. Mijn moeder is nu 60 jaar en heeft haar levenlang geen enkele betalingsachterstand gehad. Zij heeft altijd netjes voldaan aan haar
betalingsverplichtingen. Zij is een voorbeeldige burger en ik ga niet meer toestaan dat een oplichter als Dirk Scheringa en cornuiten haar ten onder gaat brengen!
Opmerking: het lijkt mij dat op sommige contracten niet eens de handtekening van mijn moeder staat.
 
danny
Heeft u een lening af te betalen uw facturen? We geven leningen tegen zeer lage rente van 3% te doen met ons conact op danny.loan01@gmail.com met de benodigde hoeveelheid