Kerstpakketten: zijn die nog van deze tijd?

 De keuze in eindejaarsgeschenken of kerstpakketten, relatiegeschenken is overweldigend. Ieder jaar worden er geschenkencatalogi naar bedrijven en organisaties opgestuurd. Hoeveel ervan werkelijk worden gelezen is nog maar de vraag... Veel organisaties kiezen voor het ‘veilige’pad, dus bijna altijd hetzelfde.

 Toch heeft het uiteindelijke geschenk nogal wat voeten in de aarde en wordt de cadeaukeuze helaas te ver uitgesteld waardoor er nog even snel een pakket gescoord moet worden op het laatste moment. Rennen naar de groothandelsmassamarkten om nog een pakket met veel blikvoer en rare potjes te bemachtigen, is het gevolg. En doet u de ontvanger van het kerstpakket daar een plezier mee? Vraagt u het weleens aan uw relatie of personeelslid of hij of zij er echt blij mee was? Of zegt u tegen uw baas… laat dat kerstgeschenk de volgende keer maar zitten.

 Dat is doodzonde. Het gaat ten koste van de kwaliteit van de relatie, de band met het personeel. Ik verwonder me nog steeds dat mensen genoegen nemen met een doos met te lang houdbare etenswaren. Het is toch niet de bedoeling dat je medewerker of klant met een doos boodschappen thuiskomt? We leven in 2011! Dan willen mensen toch geen spullen meer krijgen die na twee jaar nog steeds in het kastje staan? Dan heb je de boot gemist. Of te weinig salaris uitbetaald! Het geheim zit hem in een stukje aandacht, attentie en originaliteit, waardering! Een cadeau waar mensen een goed gevoel bij krijgen. Dat moet het doel zijn.

 Nieuwe rages: Tintelingen, VVV-bon en Pluimen

Maar wie wordt daar echt blij van?

Een eindejaarsgeschenk is namelijk toch een gebaar, een onmisbaar stuk communicatie van de werkgever naar de werknemer. De werknemer of uw relatie krijgt een extra schouderklopje, een knijpje in de wang:-), want het hele jaar is er weer goed samengewerkt. Dan duw je iemand niet zomaar een cadeau in de handen. Het nieuwe ‘gemak’ is: de bonnen. Met een belevenis. En weet u hoeveel van die bonnen in een lade verdwijnen. VEEL. Soms meer dan 40%. Dat is uw goedbedoelde geld. Waarom worden deze bonnen weggegeven? Naar mijn idee uit gemakzucht. Ze zijn van het gedoe af. Maar of de ontvanger met een bon blij is? Ik twijfel ernstig. Het is weer de personal touch die ver te zoeken is.

 De oplossing

Daarom is het zo belangrijk om even na te denken over hetgeen je wilt communiceren naar de ander. Een stukje service dat beide partijen ten goede komt. Als je dat goed vertaalt is een blij gezicht vanzelfsprekend. Als kerstpakkettensamensteller weten wij waar we het over hebben. Wij weten de weg in het doolhof van cadeaus. En dan blijkt dat er heel veel mooie en duurzame oplossingen zijn die harten sneller laten kloppen. Met deze kennis maken wij het de klant makkelijk, door mee te denken en met het juiste advies te komen. En ervoor te zorgen dat het eindejaarsgeschenk een blije verrassing blijft. Nieuwsgierig hoe het wel moet? Bel maar eens – vrijblijvend - > kijk eerst even op www.fabulousgifts.nl  

PS Gegarandeerd dat een kerstgeschenk van Fabulous Gifts de juiste snaar weet te raken.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Hannie Droste
Fabulous Gifts met een duurzaam kado dat verrast. Leuk!
Het perfecte kerstpakket


Misschien kunnen we samen een nog completer plaatje maken:
Uw boodschappenmand vol laden met duurzame kadoos tijdens uw eigen kerstfair... "de baas" trakteert! Een origineel en milieuvriendelijk gebaar van werkgevers als dank voor getoonde inzet.

Dit nieuwe kerstconcept van Event Creators is al bij diverse bedrijven enthousiast ontvangen. Wij organiseren uw eigen kerstfair waar medewerkers gezellig komen shoppen en met behulp van uitgegeven vouchers zelf het kerstpakket samenstellen. Uw fair kan plaatsvinden bij onze eigen evenementenlocatie De Methoeve maar ook in de tuin van uw bedrijf of op iedere andere sfeervolle locatie. Live muziek van een kerstkoor, een arreslee, een kersttrein, een fotoshoot met de kerstman, proeverijen of bijzondere demonstraties, uw kerstcadeau moet verrassen dus dat ene element dat zo specifiek is voor uw bedrijf verwerken wij natuurlijk in het programma. En als de natuur niet meewerkt, helpen wij haar graag een handje. Let it snow, let it snow, let it snow...

Voor informatie staan onze Event Advisors Ellen, Kirsten, Mark en Jan Hein u graag te woord. U bereikt hen via telefoonnummer 0541-669595.
Gerrie Riphagen
Geen Kerst zonder kerstpakket!!!
De Nederlandse Bank koopt Griekse kerstpakketten op.
[...] De kerstpakketten discussie wordt ieder jaar opnieuw gevoerd in Nederland. Moeten we dat wel doen. Onze medewerkers hebben een baan en veelal een goed salaris en er zijn minima die het harder nodig hebben. [...]