Wist u het al? De ING Bank Adviesmarathon weken zijn in volle gang. Op de televisie worden we plat gebombardeerd met lollige commercials. In de dagbladen zien we opvallende advertenties. Maar wat voor zin hebben deze massacommunicatie inspanningen als in het dagelijkse leven het lastig is om een ING-adviseur te spreken. Mag ik u uitnodigen om het telefoonboek te pakken en het telefoonnummer van de dichtstbijzijnde ING vestiging te zoeken. Ik zal de uitkomst verklappen. Die vindt u niet! Maar wat nu als u toch een advies van de ING wenst?
ING zakelijk....een andere tak van sport?
Wij hebben al sinds 2000 de ING bank als huisbankier. In de beginjaren kwam regelmatig een accountmanager van ING Bank langs. De ING Bank Volendam mochten wij bellen als het nodig was. De accountmanager van de vestiging Volendam kwam regelmatig langs, dronk een kop koffie. Hij onderhield goede contacten met ons en we gebruikten hem als klankbord en via hem regelden wij onze bankzaken. Jeroen Mars, want zo heette hij, werd door de ING bank aan de kant gezet. Wij kregen een brief van de ING Bank om dit te melden. Daarna hoorden wij niets meer. Jammer.
En bij wie moet ik zijn bij de ING Bank?
September 2006. Wij willen een finacial lease product aanschaffen bij ING maar hebben geen contactpersoon meer. Wij beginnen in het telefoonboek. Een 0800-nummer. Driemaal doorverbonden. Elke keer weer het verhaal. Wij wilden een MKB-adviseur. Na nog een keer doorverbinden proberen wij het via het web. Als je een vraag instuurt via de ING site duurt het meer dan een week alvorens er contact wordt opgenomen. Dat willen wij niet. Snelheid is voor ons belangrijk. Nogmaals de telefoon gepakt en ja hoor....een adviseur wil ons te woord staan. Ze zit in Beverwijk! Enfin, na veel getouwtrek komt ze a.s. woensdag op bezoek en kan ze ons misschien helpen. Als u dit zo leest denkt u dan ook niet als ondernemer.....is de ING wel gek op (haar) klanten.?
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Een goede bankdirecteur is schaars geworden en dat heeft allemaal te maken met een goede balans tussen IQ en EQ.
vr.gr.AN
Wat ik niet snap is hoe dit "kweekje" gewoon doorgaat met bestaan. Hallo, PTT, het is 2006 en 7x24 en . . . vijf voor twaalf. De eerste de beste concurrent die het een haar beter doet dan jullie wint onherroepelijk. En da’s geen moeilijke opgave. Hallo, PTT, wakker worden. Leg een stapel klachtenformulieren op elke toonbank en . . . wel lezen natuurlijk en . . . wel wat mee doen, hoor.
Jos Steynebrugh
Change Enhancement, Zoetermeer
Sommige mensen verander je niet en om tijd te sparen kan je je beter focussen op mensen en bedrijven die wel goed en snel handelen.
Annemarie van Heezick Wellness
Je hebt gelijk. Toch blijf ik het mengseltje van domheid, luiheid en arrogantie aan de kaak stellen, anders blijft iedereen gewoon slaapwandelen.
Liever Don Quichotte dan "zal mijn tijd wel duren"
Jos
We hadden geen adviseur, geen visitekaartje en geen contactpersoon. Wij begonnen zoals iedere potentiele klant vanaf het punt nul. Daarnaast hebben onze huidige contactpersonen (accountmanagers) er een handje van om niet terug te bellen. Afspraken niet na te komen. Wij hebben van ING bank geen hoge pet op. Dus ING stop met je externe comm.campagnes want als je toch niet bereikbaar bent, je afspraken niet nakomt...heeft reclame maken geen zin.
het klopt dat de ing medewerkers hun afspraken zelden nakomen en gemaakte fouten nooit erkennen
dit is mijn langjarige ervaring klachten worden
arrogant beantwoord.
Op basis van mijn ervaringen zou ik iedereen afraden om een hypotheek bij de ING-bank te nemen.
A.Meijer
Was voornemens om over te stappen naar ING bank. Maar na het lezen van jullie reacties heb ik besloten hiervan af te zien. Voor jullie sterkte.
Toen de ING de trouwe aandeelhouders de gelegenheid bood om van het claimrecht gebruik te maken en nieuwe aandelen te kopen ben ik naar het dichtbijzijnde kantoor in Arnhem ,Willemsplein,gegaan .
(Staat overigens niet in het telefoonboek)
Daar kon men mij niet helpen maar ik kon het ook via internet regelen.
Dat heb ik dezelfde dag nog gedaan via Amsterdam.
Men vertelde mij daar dat het geregeld was.
Vandaag heb ik mijn afschriften van de ING. nagezien maar er bleek niets van mijn rekening gehaald te zijn.
Daarom heb ik vandaag telefonisch om inlichtingen gevraagd.
Hoewel ik voldoende geld op mijn rekening kreeg ik te horen dat er niet genoeg geld op het Depot nr te staan.
Dit was kennelijk voor de ING geen reden om contact met mij op e nemen maar de zaak af te blazen.
Ik zou teruggebeld worden maar ook daar hoor ik niets meer van.
H.F.Nuijens
En wil ook nog even wijzen op de terechte opmerking van Peter (6-6-2007)
Groeten,
Mansur Afzal
hoogachtend
j blijdensien rekeningnr 2189096