Surf jij ook op een regenachtige middag lekker naar thuiswinkels?.Op zondagmiddag even snel een vakantie boeken of iets bestellen bij de HEMA?In Nederland groeit de thuiswinkelmarkt nog steeds. Consumenten ervaren het gemak van pc winkelen. Sinds kort mag de consument ook aangeven welke thuiswinkel website een prijs verdient: de Thuiswinkelawards.nl Consumenten hebben hun favoriete webwinkels van Nederland gekozen. Tussen1 januari en 26 maart 2008 is 928.422 keer gestemd op de deelnemers aan de publieksprijzen. Dat zijn er meer dan ooit in de geschiedenis van de Nationale Thuiswinkel Awards Niet alleen het aantal stemmen telde. Consumenten konden de genomineerden, die op 1 maart bekend zijn gemaakt, bovendien beoordelen met rapportcijfers via een webenquête. Zowel het aantal stemmen als de rapportcijfers telden voor 50 procent mee bij het bepalen van de uiteindelijke winnaars. In totaal zijn er ruim 90.000 valide webenquêtes ingevuld! Overall winnaars publieksprijzen
De publieksprijzen zijn vergeven in 10 categorieën die zijn onderverdeeld in de categorieën ‘Groot’ en ‘Klein’. Daaruit zijn twee overall winnaars voortgevloeid. Bol.com bleek de absolute favoriet in de categorie ‘Groot’ en is daarmee de ‘overall winnaar’: de webshop kreeg de allerhoogste cijfers en het meeste aantal stemmen van het publiek en mag zich daarom vol trots de ‘Beste Webwinkel van Nederland - Groot’ noemen. De bolletjes van Bol.comPersoonlijk vind ik Bol.com niet alleen de beste webshop maar vind ik het ook razend slimme marketeers. De introductie van tweedehands boeken heeft deze Duitse organisatie geen windeieren gelegd. Bovendien zitten ze bovenop de markt. Grappig genoeg zijn ze niet de goedkoopste (Bij de AKO betaal je bijvoorbeeld geen verzendkosten) maar wel de beste. De dikke bol.com mannetjes mogen van mij een taartje extra eten om het webwinkel- feest kracht bij te zetten.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Per jaar meer dan € 1.200 boeken besteld bij dat cluppie, niks mis mee maar dan 1 keer (door vakantie) te laat met betalen van € 16 een incasso van het dubbele bedrag maar ook zonder enige vorm van info het volledig blokkeren van de bestelmogelijkheid. Van enige vorm van coulance c.q. klantenbinding is niets in de kleine lettertjes terug te vinden, ook niet door de klantenservice.
Dus van mij krijgt Bol.com dus zeker geen award.
Heb je ook een klachtenbrief gezonden naar Bol.com? Wellicht kunnen ze nog iets van jou leren! Altijd richten t.a.v. de directie..dus even bellen en vragen naar de naam van de directeur. Zo heb je meer kans. Directieleden schrikken altijd van 'klaagbrieven'.
Succes
Half maart via Bol.com een DVD recorder besteld en direct online middels Postbank.nl geld overgemaakt. Het motto "veel artikelen binnen 1 dag bezorgd" ging hier duidelijk niet op. Na anderhalve week had ik nog steeds niets. Na 3 telefoontjes waarbij men, op het irritante af, niet verder kwam dan medeleven betuigen en begrip tonen zonder een oplossing te bieden heb ik maar van de koop afgezien. Het is nu 24 april en ik moet mijn geld, wat dus al 5 weken in het bezit is van Bol.com, nog steeds terug krijgen. Ook dit heeft mij inmiddels vele telefoontjes gekost. In middels heb ik een mail ontvangen waarin men wederom spijt betuigd en men biedt mij als tegemoetkoming bij mijn eerst volgende bestelling bij Bol.com, 5 euro korting aan ???
Hoezo volgende bestelling bij Bol.com, ...echt niet, NOOIT MEERRRR.
alleen de incasso bureau waar mee ze samen werken is echt achterlijk, je heb al de rekening betaald maar ze blijven maar dreigbrieven sturen dat je de regeling niet ben nagekomen mits je een regeling met hun heb getroffen. Ga je op hun site kijken met je login gegevens staat er vermeld bedrag betaald. Echt een koude douche nodig.