Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
En weer verlaat een tevreden klant het pand...
daarvoor moeten er toch echt andere instanties aan te pas komen
Ik vind het spijtig te lezen dat de opzeggingen niet bij ons zijn aangekomen. Graag zou ik met u in contact willen komen om het probleem nader te onderzoeken en mogelijk tot een oplossing te komen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw domeinnaam of klantnummer per e-mail te sturen naar CustomerCare[at]hostnet.nl? Wij zullen binnen 2 werkdagen reageren.
Vandaag werd ik even gewezen op mijn rechten en plichten! en had ik maar eerder op moeten zeggen! heb Hostnet al meerdere mails en zelfs via de hostings manager op de hoogte gesteld dat ik geen gebruik meer wenst te maken van verschillende diensten! tevens wordt ik nu beschuldigd door een snot aap die eigenlijk nog op school hoort te zitten over het feit dat ik me post beter moet na kijken ?? heb nooit iets ontvangen met betrekking tot de diensten waar ik over spreek.
Tevens heb ik aan gegeven als zijnde klant dat ik niet wens om zo behandeld te worden door een medewerker en mocht dit probleem niet verholpen worden dat ik alle diensten zou opheffen. ben erg benieuwd! hoe zij hiermee om gaan... wordt vervolgd
Als het Customer Care Team contact met me wil opnemen, moeten ze me maar gaan volgen op Twitter. Dan kunnen ze een DM sturen.
ook ik heb nare ervaringen,na het op zeggen van mijn kontrakt,kreeg ik na enkele weken vandaag een brief van een incasso buro,of ik maar even af wil rekenen.
nou ik dacht het niet,ik laat me niet intimideren terwijl stilzwijgend verlengen sinds 1 juli 2009 helemaal niet meer mag,dus ze kunnen wat mij betreft ...........
Ik heb al een topic geopend op het forum van radar waarop ze opeens heel snel reageerden, er werd mij vervolgens in een Mail beloofd dat ik er volgend jaar niet weer last van zou krijgen, maar ik moest nu wel betalen. Dat hebben ze vorig jaar ook beloofd en nu sturen ze mij weer een rekening.
Na wat googlen kwam ik dus op deze website en lees ik dat er meer mensen met hetzelfde probleem zitten.
http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=24
HOSTNET IK HEB HET CONTRACT VORIG JAAR SCHRIFTEIJK OPGEZEGD
ik zit mijn jaar uit en ben dan weg bij ze.
Het is heel normaal dat je bij afnam van een domeinnaam deze kunt doorverwijzen, alleen niet bij Hostnet. Ze zijn dus ABSOLUUT niet de goedkoopste optie voor een domeinnaam, sterker nog, ze zijn de slechtste optie. Ik had de nieuwe namen ook bij Starthosting moeten nemen, zonder gedonder.
Het enige dat ik nu heb bereikt, is dat de namen gereserveerd zijn, das tenminste iets. Maar Hostnet ziet verder geen cent van me voor enige andere dienst, en die opzegging gaat straks aangetekend, 2x, laat dan maar een incasso komen, die lach ik dan uit.
Dank,
Hostnet heeft de kritieken over het stilzwijgend verlengen gelezen op de verschillende fora en heeft deze kritieken serieus genomen. Daarom sturen wij sinds kort per e-mail een notificatie naar alle klanten die een domeinnaam via Hostnet hebben geregistreerd. Hierin wordt vermeld op welke datum de betreffende domeinnaam wordt verlengd. Het is daarbij van belang dat de klanten een correct e-mailadres aan ons doorgeven, anders ontvangen zij de notificatie niet.
@Steven, u kunt contact opnemen met onze afdeling Customer Care. Daar kunnen wij nagaan of wij u een nog een oplossing kunnen bieden.
Helaas moet ik zeggen dat ik totaal GEEN problemen heb met Hostnet. Sterker nog. Ik ben geen nerd op het gebied van onderhouden van mijn website maar steeds weer helpt Hostnet me netjes met een probleem. Dus het kan ook anders.
In late 2009/early 2010 I took the following steps to cancel my dealings with Hostnet in regards to a domain name mightymous.nl. I had bought this domain on impulse in 2005 but never ended up using it (as the charges associated with this were too high.. which). Therefore I really wanted to get rid of it before moving from the UK to New Zealand in 2010.
I took the following steps:
1. I phoned Hostnet to inform them that their services were no longer required and to please cancel my dealings with them. I was informed that I they could not take cancellations over the phone and that I would have to use the 'portal' to cancel the services.
2. I went into the portal and did not find any option to cancel. The system was sluggish and I was not sure if the reason was that I was on a Mac using Safari and Firefox but could not find any option or button anywhere to cancel the services.
3. I then tried to find an email address but did not find any on their site. It seemed that all communications with them were routed through their online contact form. I'm happy to see they now do provide email addresses but back then they did not!
4. I used the contact form to inform them that I had tried to cancel using the portal and had failed to do so. I asked them to cancel and to not charge me for further services when the domain would come up for renewal.
5. I then send a letter stating the same and considered my dealings with Hostnet closed.
The problem with this whole process is that I ended up without proof of my cancellation. The online form did not send me a copy and the letter was send regular and not registered mail.
As I considered the matter closed I therefore did not inform them of my change of address nor that I had discontinued the email they had registered.
It came as a shock to me that when I checked into my old email address randomly in February 2010 to see an email from Hostnet saying they tried to charge by (closed) bank account and failed (65.15 Euro) and would therefore refer the matter to their dept collectors.
You can understand my shock and frustration!!!
I contacted Hostnet on the 22nd of February 2010 to inform them of what had transpired, using their contact form (this time I did receive a copy to my inbox so they must have improved the functionality) and I also send a message to customercare@hostnet.nl on the 25th of February (which did not bounce back to me so I expect they have received it).
In both I explained what had happened and asked them to refrain from further action as I had done everything in my power to cancel and therefore they were not entitled to extend and charge for an additional 5 years of services I did not desire!
Instead of hearing from Hostnet, I started receiving messages from Ultimoo (their debt collectors) demanding 152.15 Euro within 48 hours. I referred them back to Hostnet as I dispute the claim as to my knowledge the domain had been cancelled. I also send Hostnet another message asking them why, instead of getting back to me themselves as per my request, debt collectors were now contacting me?
Today the 8th of March I've received another message from Ultimoo demanding money again within 48 hours! Still nothing from Hostnet.
I see Hostnet mention on forums that they respond within 48 hours to all matters but I'm getting the feeling they provide better service to their debt collectors then they do to their (former) customers!
I have just logged back into the Hostnet portal and see that more functionality is available now (they must have improved a bit following complaints) and they also have email addresses to contact them on. I just wanted to check if my many messages to say that a. the domain should have been cancelled and b. please cancel it now if it has not had been actioned. I can see that they still had not done so.
But still when I selected my domain name and then clicked 'opzeggen' (which I understand means cancel) it just seems to refresh the page. It does not cancel the domain or anything. Turns out you have to then click 'verder' to actually cancel. What rubbish! And still there is a message saying something about contacting Administratie which makes me doubt that this was successful (although having the option at all was better than last time I tried this).
I also tried to cancel the 'automatishe incasso' but again there is something about Administratie so I assume this has not been done.
As you can tell, I'm very frustrated with Hostnet. They decline to deal with my directly after I've made several requests to hear from them to find out what went wrong. I now feel inclined to post my story online to warn others about problems that they may face when trying to cancel and with the silent extensions for services you may not want. I still hope this may be resolved but I categorically refuse to pay for a service I never wanted and had cancelled.
Nou om kort te gaan zal ik Hostnet waarschijnlijk voor de rechter treffen en dan zal voor iedereen ook duidelijk worden of de praktijkne van Hostnet wel door de beugel kunnen.
Het enige wat mij nu te doen staat is de zaak voor de rechter brengen. Onbegrijpelijk dat ze deze zaak zo lang laten voortduren gezien alle forse bijkomende juridische kosten. Uiteindelijk zal Hostnet haar aansprakelijkheid moeten aanvaarden en moeten boeten voor haar onacceptabele gedrag.
Hartelijk dank voor de genomen moeite om de problemen rond Hostnet te beschrijven. Ik ben het meer dan zat om in de maling genomen te worden door louche providers, hosting en telecombedrijven. Helaas is dat toch een aantal bedrijven gelukt. Ik stond op het punt om onze Italiaanse website in Nederland onder te brengen bij Hostnet tot ik deze recensies las… we zoeken dus maar even door ;-)
Dit bedrag heb ik direct terug laten storten omdat ik mij afvroeg waar dit in hemelsnaam voor was. Vervolgens kreeg ik een aanmaning in de bus want dan weten ze ineens wel je huisadres te vinden, en ging ik zoeken of dit überhaupt wel zomaar kan, ongevraagd verlengen van een contract met nog eens 5 jaar! Hostnet vind van wel en meent dat ik onder bedrijfsrecht val en niet onder consumentenrecht omdat zij aannemen dat ik een bedrijf heb omdat er ooit een catterynaam is ingevuld bij het opgaveformulier in 2004. Ruim tien jaar geleden nota bene!
Ik ben het daar totaal niet mee eens, ik ben geen bedrijf en heb dat nooit gehad ook. Over dit meningsverschil is inmiddels uitgebreid gecorrespondeerd en uit coulance bieden ze nu aan om mijn domeinnaam registratie om te zetten van een looptijd van 5 jaar naar een looptijd van één jaar maar inmiddels is de factuur wel doorgestuurd naar een incasso bureau die nu weer extra kosten in rekening brengen. Hostnet geeft dus uiteindelijk toe de rekening te zullen wijzigen (wat ze doen mag ook gewoon niet) maar laat mij inmiddels wel extra incasso kosten betalen over een veel te hoog bedrag. Nu kan ik dus hier weer achteraan! In de tussentijd zal ik op alle forums en consumentensites plaatsen hoe Hostnet meent te kunnen omgaan met z'n klanten.
Ik vind dit echt geen manier van omgaan met je klanten, van zo'n bedrijf wil je geen klant zijn!
Kon niet inloggen, niets verder gehoord jan. 2015 weer een factuur ? !!
E-mail is een rechtmatige manier om op te zeggen, staat zelfs in hun voorwaarden, maar nu verschuilen ze zich achter hun systeem !
Voor mij geen Hostnet now way !