Hoe negeer je een klant?

Om dit te leren adviseer ik je graag om eens het tankstation, Shell, bij Hoofddorp A4 west te bezoeken. Ik geef toe, deze is niet uniek maar op zich een geweldig voorbeeld. Ook vanmorgen weer. Ik ging een fles water en een broodje afrekenen. Ik liep naar het loket en ja hoor mevrouw 1 driftig in gesprek met haar collega naast heer. Ik hield mijn broodje en water voor de scanner nadat ik haar vriendelijk goedemorgen had gewenst. Geen reactie. Het enige wat ze zei was € 1,85. Ik gaf haar € 2,00 en kreeg mijn wisselgeld retour. Geen enkele reactie en maar doorpraten met haar buurvrouw. Ik wenste beide dames nog een hele goede morgen toe en bood vriendelijk mijn excuses aan dat ik ze had lastig gevallen in hun gesprek. Een verbaasde blik maar geen reactie.

Hoezo klantgerichtheid.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Richard den Dulk
Ik heb me hier vroeger ook veel aan gestoord. Maar sinds ik oa verkooptraining geef, overhandig ik simpelweg mijn visitekaartje en adviseer de heer of dame om mij eens te bellen!
Dat is een goede stoomafblazer...
Tipiwippiewanwan
Joh. ik werkte ooit in winkel, t'hete c1000 en iedereen negeerde mij, konden mij niet verstaan ik niet gelukkig en ging naar baas die sloeg mij en ik weer werken en nu ik weggelopen