Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
<strong>Vorige week donderdag</strong> werd ik wel gebeld door customer service van Saab en de correcte heer die ik sprak schijnt er mee bezig te zijn. Natuurlijk heb ik hem uitgelegd wat mijn probleem is.
<strong>2 maanden zonder SAAB</strong>. De kosten lopen gewoon door (verzekering, wegenbelasting, fiscale bijtelling). Ook moet ik al die tijd ZELF vervangend vervoer regelen (terwijl ik vrijwel dagelijks op de weg moet zitten door het hele land). Je kunt je voorstellen wat een geld het kost en wat een ergernis het oplevert. Helaas is er al weer een week voorbij zonder oplossing.
<strong>Ik zal er als de kippen bij zijn</strong> om hier op deze site te vermelden wanneer SAAB het probleem heeft opgelost. Ook zal ik Saab zonder meer prijzen wanneer dit bedrijf er in slaagt dit probleem alsnog tot mijn tevredenheid op te lossen.
Vooralsnog is dat helaas niet het geval.
zo iets verwacht je toch niet van en groot merk als saab???
als k jou was ging k saab wat bangmaken met een proces en slechte reclame
kdenk dat wel snel gemaakt ga zijn
Een uiterst vervelend verhaal. Aangezien ikzelf voor diverse merken (waaronder ook SAAB) gewerkt heb als consultant interreseerd uw bericht mij uiteraard.
Als een dergelijk probleem zich voor doet, van welk merk dan ook, komt naar boven dat dit product dus niet aan de redelijke verwachtingen voldoet. U mag als klant ervan uitgaan dat en het product en de organisatie borg zullen staan om plezierig met uw auto te kunnen rijden.
Mocht er dan onverhoops toch een dergelijke situatie ontstaan dan zullen alternatieve oplossingen aangedragen moeten worden door de dealer evt in samenwerking met de importeur. Die op haar beurt weer de zaken met de fabrikant zal regelen.
Eventuele oplosingen is een andere "passende" auto. Bijvoorkeur van hetzelfde merk! Eventueel het onderdeel lenen van een nieuwe auto die nog in een opslag/showroom staat?
Wat niet in uw informatie staat of het hier om een koop of leaseauto gaat. Betreft het namelijk een leaseauto dan kunt u ook uw leasematschappij aanspreken om dit probleem op te lossen met de importeur.
Het is echter niet goed te praten dat als u reeds contact heeft met een medewerker van de klantenservice van de importeur, dat deze zijn/haar afspraken niet nakomt! Dat is een ernstige en zeker te voorkomen tekortkoming. Elke klant wil graag serieus genomen worden en gehoord worden. Dat heeft met respect, fatsoen en ettiquette te maken en al zeker bij een merk als SAAB.
Mijn advies naar u is dan ook om een correcte brief naar de directie van SAAB Nederland in Vianen te schrijven met uw ervaringen en bevindingen. Wellicht eveneens een hint geven naar deze website. Uiteraard een CC naar uw dealer en dan kijken wat de reactie zal zijn.
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan kunt u ook contact opnemen met de Bovag.
Succes met uw uitdaging en ik wens u nog veel fijne SAAB kilometers toe want de beleving en het product is toch een erg prettige ervaring.
M.vr.gr. Koen
P.S. Dit soort situaties komen bij elk merk voor. De manier hoe men hiermee omgaat is echter wel doorslaggevend voor de `kwaliteit` van zowel de merkbeleving als de organisatie.
Beste Koen, dank voor jouw reactie! Ik vraag me af of ik ooit nog ga genieten van het product SAAB waar ik inderdaad altijd tevreden over ben geweest.
Een uiterst vervelende situatie waar ik persoonlijk toch zeker meer druk achter zou zetten in de trant
zoals Koen hem voorstelt. De dealer zal wel eens de indruk kunnen hebben dat je het allemaal wel goed vind zoals het gaat en zal dan ook geen actie ondernemen. 12,5 week zonder alternatief bieden is echter absurd !
Het gaat om een onderdeeltje van niets. Een stukje leiding van de stuurbekrachtiging. Van Saab customer service (Zeist) heb ik niets meer vernomen. Saab heeft het niet opgelost en ook op geen enkele manier voor het ongemak en de kosten gecompenseerd. Natuurlijk kan het zijn dat Saab dit alsnog gaat doen... beter laat dan nooit. Ik laat het natuurlijk hier weten als dat gebeurt.
Nu ik weer in mijn Saab 95 rijdt merk ik weer wat een fijne auto het is. Toch.... dit najaar had ik al gepland een nieuwe auto te kopen. Wordt het een Saab? Ik dacht het niet.
We zitten aan een Saab te denken,
prachtige wagens met net als Volvo nog een eigen smoel.
De tweede wordt dus nu ook een Volvo, de service is n.l. uitmuntend.
ik mocht vorig jaar van de dealer in Enschede na een reparatie eerst een week de auto proberen en dan bij tevredenheid pas betalen.
Ik heb sterk de indruk dat alles is verzonnen.
Kortom, ik heb ernstig mijn bedenkingen...
Opel. Dan ga je naar de Opeldealer en die heeft het
vermoedelijk op voorraad.
Ook al eens gedacht aan een onderdeel van de sloop.
Het hele verhaal van Saab klopt niet.
De eerste de beste werkplaats kan zo'n leiding zelf maken.
Je moet alleen niet bij koekenbakkers in zo'n garage
zijn maar bij een echte werkplaats.
Sukses, Corl
Ik heb ditzelvde probleem gehad en rij nu al jaren zo rond.
Dealer maakt er een puinhoop van en ik kan om de week naar de dealer.(Jager auto Naarden)
de groeten ik verkoop deze Saab en koop een volkswagen ofzo.