De zomerperiode is bij uitstek de periode om veel foto’s te maken. Het is de bekende piek bij de verschillende ontwikkelcentra in Nederland. Waar voor heen de rolletjes nog even thuis in de groente schaal lagen. Worden nu de digitale foto’s meteen in een fotoboek geplakt en verzonden, om ze vervolgens gewoon thuis op de mat in boekvorm gedrukt en wel te ontvangen. Prima verhaal. Uiteraard gaat in die digitale wereld ook wel eens wat mis. En dan ontvang je een fotoboek met de juiste kaft en titel, alleen met foto’s van een ander er in. Wat dan?
Wel, gewoon zonder extra kosten terug sturen. En een korte mail ontvangen dat je snel een nieuw en juist boek krijgt toegestuurd. Een oplossing die iedereen verwacht, en waarbij je ook het gevoelt hebt dat het adequaat is opgelost. Maar zoals ik al vaak heb geschreven zit het echte onderscheiden meer in het boven verwachting leveren. Dus net iets meer doen dan de klant verwacht. Daarmee win je zoveel goodwill, krediet voor de toekomst.
Zo ook in dit geval bij HEMA. Want na een paar weken ontvang ik een mail met als titel: U ontvangt een cadeau van ons. Op zich een pakkende titel, en kan ook dienen om een actie te ondersteunen. Maar nee. Omdat het afgelopen zomer mis is gegaan met een fotoboek en ik daar dus hinder aan heb ondervonden krijg ik een waardebon ter waarde van € 30,-. In te leveren tot februari volgend jaar. En dat zonder dat ik de HEMA een mail heb gestuurd dat ik niet tevreden zou zijn. Gewoon vanuit de HEMA zelf. Daar is over nagedacht. En levert er veel op. Buiten dit verhaal hier te vermelden, als ook door te vertellen aan vrienden etc etc. Allemaal positieve en gratis advertsing van de beste soort. Een kennis of vriend als afzender wordt veelal gezien als zeer betrouwbaar. Dus is het goed. Zo ziet u maar weer, ook bij grote bedrijven kan het gewoon goed gaan.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO