Als mediaspecialist volg ik de media op de voet. Het valt mij op dat de media ongelofelijk veel bericht over de economische crisis. Malaise alom.Ik word er als mediagebruiker helemaal naar van. Het lijkt wel alsof elk nieuwsblok, krant gevuld is met narigheid. Hoge werkloosheid cijfers, dalend consumentvertrouwen, rode beurscijfers en ga zo maar door. Ook het FD staat bol van de negatieve berichtgeving. De krant schrijft of wij met z’n allen failliet zijn of gaan. En ook de business radiozender BNR werkt hard aan de zwartgalligheid. Gevolg: minder adverteerders. En ja dan komt er minder geld in het laatje en dan zijn er ook minder redacteuren nodig. Als het waren schrijven kranten/radio- en tv zenders zichzelf het graf in. Maken zichzelf brodeloos. Ik zou zeggen: “Ga door media met het rond zaaien van angst”
Waar blijft de media met goed nieuws? Schrijf goed nieuws, geef de mensen hoop….daar is volgens mij WEL markt voor!
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
FF kijken:http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items/NIBG01:FOTO_80101-kb1-29
@Robert. We hebben nu toch Frans Bauer en Paul de Leeuw. Staat garant voor uren goed nieuws. Verder herinner ik me uit die tijd ook nog De Fabeltjeskrant, misschien moet dat medium nieuw leven worden ingeblazen. Met Emile Ratelband in de rol van Meneer de Uil.
Constructief, pro-actief en met passie
No less no more; be positive!
Fons
Ze zijn dus niet alleen boodschapper van het slechte nieuws, maar uiteindelijk straks ook onderdeel van het slechte nieuws.
De één na de andere opiniepeiler/analist wil graag zijn of haar minute of fame om zo zijn of haar negative news over ons uit te braken. Maar het is allemaal meer van hetzelfde en heeft dus géén toegevoegde waarde.
Zo is de media ook een ster in het aanwakkeren van andere onbestemde gevoelens. Is het niet de economische crises, dan is het zo wel weer het terrorisme. Idereen weer bang en dat levert vanzelf weer absurde inperkingen van onze toch al ruime privacy.
GA zo door en help het hele land naar de klote
Zie allerlei soorten radio en tv programma's als bedrijven. Zij produceren en krijgen daar voor betaald. Ook de publieke moeten presteren, laten we eerlijk zijn.
Als bedrijf A een product crisis op de markt zet wat goed verkoopt dan heeft bedrijf B en ál die anderen geen keuze. Zij moeten ook het product crisis verkopen. Maar het nadeel van dat product: erg eentonig. Kleurtje zwart, in één model verkrijgbaar.
Dus betekent dat ik in de winkel hele schappen vol zie liggen met product crisis. Soms in een iets andere uitvoering maar ach, het lijkt allemaal op elkaar.
Er is niemand die iets anders durft te verkopen dan het product crisis want alle producenten denken dat die klant in die winkel komt juist vóór crisis. Echter, als ik alleen maar crisis kan kopen koop ik het dan ook maar.
Nou, das niet helemaal waar....Als ik op tijd thuis ben en tv wil kijken, schakel ik in bij "Tijd voor Max" (ben dan wel 36), kijk door naar "That's the question" en misschien ook nog es "Man bijt hond".
Zo zie je maar: er zijn nog een paar producten te vinden in die winkel! Bij de actieproducten, of uitverkoop?
als mediaspecialist weet u toch wel dat media meervoud is?
dus de media bericht helemaal niet.
Media zijn niet een moloch. echt,
Het zou fijn zijn als media echt weer aan objectieve nieuwsgaring zouden doen, in plaats van elkaar napraten en de ANP berichten klakkeloos overnemen.
Voor een ondernemer die er zijn schouders onder zet en voor de volle 100 % voor zijn klanten gaat is er geen enkel excuus om niet te scoren.
Wees creatief, flexibel, bedenk iets, doe wat, be busy, zet een leuke zender op in de auto, kijk entertainende programma’s op TV, lees de leuke berichten in de kranten en lach om de berichten over de huidige economie.
( : lachen is gezond : )
Spendeer elke wakkere minuut aan je <a href="http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=&rlz=1G1GGLQ_NLNL317&ei=p52vSb_2O8XC-AaB8t3rAg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=business&spell=1" rel="nofollow"><strong><em>business</em></strong></a>, ga laat naar bed en sta vroeg op, dan komt het allemaal goed.
De media probeert je aan hen te binden en zodoende reclamegelden binnen te slepen, dat is hun goed recht, dus luister naar de positieve media dan verdienen zij meer en kunnen we nog meer van hen genieten.
Doemdenken levert diegenen geld op die profijt hebben om doemboodschappen verspreiden, negeren die hap.
Beleggers die geld verliezen, zijn beetgenomen door short gaande schuinmarchandeerders.
Huur een goede salescoach in, die kunnen je haarfijn uitleggen dat deze zgn. crisis “de zeepbel” is.
Jaren 30? geen vergelijking! We zijn inmiddels lichtjaren verder.
Denk in oplossingen ipv. problemen. (bleh, vies woord ga je mond spoelen : )
Voer geen economie over de ruggen van anderen (mens of dier) en wees zuinig op de natuur.
Geniet van je familie, vrienden, kenissen en je dieren, houd ze dichtbij je.
Ga doen wat je leuk vind en wat maatschappelijk acceptabel is, laat je daarin door niets afleiden en concentreer je volledig.
Wees gek op je klanten, dan zijn ze ook gek op jou.
Laat je door niets in het leven omlaag halen, volg deze regels en accepteer je succes!
Met vriendelijke groet,
Dan Bekkering.
http://www.youtube.com/watch?v=cTAk54c8tFQ
I rest my case!