Dove is gek op haar klanten. Dit bedrijf weet als geen ander wie haar klanten zijn en wat die willen horen en zien. Mooie stevig dames sieren op hun reclame posters, zie je in televisiecommercials en zijn in de winkel terug te vinden. Dan wel als displaykaart op het schap. Elke keer als ik een reclame-uiting van Dove zie, krijg ik een innersmile. Eindelijk een bedrijf die de werkelijkheid durft te laten zien dat ‘dikkere' vrouwen mooi (kunnen) zijn. Welke organisatie volgt.
Dun, dunner dunst
Langzaam begint het tij te keren. Een tijdje terug moesten fotomodellen superslank zijn. Beroemde fotomodellen zoals Kate Moss http://nl.wikipedia.org/wiki/Kate_Moss (waren jarenlang het (anorexia) voorbeeld voor veel jonge vrouwen. Adverteerders kozen – gemakshalve – ook voor magere modellen. En de gewone vrouw met een maatje meer zat met een probleem. Ze voldeed niet aan het ideaalbeeld. Enfin, de cirkel is naar mijn idee doorbroken. Het schoonheidsbeeld is niet alleen maar lang, uitgerekt, uitgehongerd en borstenloos. De gewone vrouw wordt als normaal beeld neergezet. Het is een beetje de tijd terugzetten….tijd voor Rubens vrouwen
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>
groet,
Robert