Hallo hallo Fiat...wilt u nog auto's verkopen?

Dit zijn toch de geluiden die je hoort! Graag wil ik even mijn ervaring met het proberen aanschaffen van een nieuwe auto met jullie delen. Mijn vrouw rijdt in een Fiat Punto en wil deze graag inruilen voor een nieuwe Fiat 500. Ik heb voor haar een brochure via de site van Fiat Nederland aangevraagd en gelijkertijd via een dealer in HHWaard, via zijn website, een inruilbod ingevuld in combinatie met de aanschaf van een nieuwe auto.
Binnen 3 dagen had ik bericht van Fiat Nederland, de sales manager (zeer proactief) dat er geen brochures meer zijn en ze adviseerden mij contact op te nemen met een dealer. (Briljant advies)

Het is inmiddels 3 weken geleden en van de dealer uit HHWaard heb ik ook nog niets gehoord.

Gezien het gebrek aan activeit van Fiat zal het wel een andere auto worden.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Hans Klok
Dat zeg je wel zo stoer, maar je vergeet iets heel belangrijks: je vrouw wil een Fiat 500.

Dat wordt dus een Fiat 500, en niets anders...
Hooguit van een andere dealer, maar een 500 zal het zijn
Ernst Pietersen
Hans, ik vrees dat je gelijk krijgt. Dat is waarschijnlijk de kracht van de Fiat 500.

Blijkbaar kun je je van alles veroorloven als je product hot is.
Richard den Dulk
Jongens, ik ben het niet met jullie eens. De huidige markt is zodanig dat als een klant niet het vertrouwen heeft in de verkopende partij, hij toch echt z'n heil ergens anders gaat zoeken.

De stap om dan een andere dealer uit te kiezen is natuurlijk groot, zelfs zo groot dat de schrijver waarschijnlijk liever zijn vrouw overtuigd van het falen van het merk. Immers; als men zo met de klant omgaat, hoe geloofwaardig is dan nog het product.

Als je als consument toch kiest voor de onderneming die zo met klanten omgaat, betaal je gewoon écht te veel. (je betaalt ook voor service en klantgerichtheid die je niet krijgt)
Patricia
Aangezien er meer Fiat dealers in N-H zitten dan alleen in HHWaard, en een inruil prijs nogal eens wil verschillen per dealer, zou ik in ieder geval contact opnemen met meerdere dealers dan als een mak schaap gaan zitten wachten op de reactie van juist die ene dealer.
Misschien is er wel iets mis gegaan met de email?
Wel eens aan gedacht om de telefoon te pakken en informatie te vragen?
Elke dealer zal u graag een brochure over de Fiat 500 opsturen als u daarom vraagt.
Bovendien wil een dealer de inruilauto eerst zien voordat hij er een prijs voor kan bepalen.
Eric
Als je serieus een auto wil gaan kopen, ga je toch gewoon met je auto naar de dealer toe, ipv via e-mail een inruilbod vragen!!! Je wilt de auto die je koopt toch ook gewoon zien. Wie is hier nu degene die niet geloofwaardig is.
Ernst Pietersen
Er zijn nu eenmaal mensen die veel zaken zo laagdrempelig mogelijk willen uitvoeren. Ofwel een brochure vraag je via Internet aan en een richtprijs voor inruil doe je dan ook via Internet. Waarom biedt een Fiat Nederland en een Fiat dealer anders deze mogelijkheid aan?

Ik denk dat het in dit geval niet om de pro-activiteit van de consument gaat maar meer om de pro-activiteit van de verkopende partij. Ben je bereid om elke verkoopkans te pakken, of wacht je maar rustig af dat er iemand in je showroom komt?