Onlangs bestelden wij, via internet, katoenen damesverband bij Miriale. Uiteraard was er een begeleidend schrijven wat ik, omdat er zoveel tekst op stond, toch maar even las. Wat hebben ze als dankwoord toch allemaal te melden? Daar kwam ik al snel achter...
Wij danken u voor uw bestelling. Dat is fijn. Zoals beloofd sturen wij u binnenkort met plezier (dat is fijn) onze welkomstaanbieding. Deze welkomstaanbieding is uitsluitend bestemd voor onze nieuwe klanten (dat is fijn) en bestaat uit 1 beha en een bijpassende Tai of Maxi (naar gelang uw keuze) (dat is fijn!) voor slechts (dat is fijn!) 3,90 (+ verzendkosten van 2,90 (dat is ook fijn!). De sierlijke (ja tuurlijk) lingeriemodellen onderscheiden zich door hun kwaliteit, hun (jawel) kleuren volgens de laatste mode en zijn speciaal (echt waar) ontworpen om aan uw verwachtingen (niet te geloven) te voldoen. En dan komt het, de manier waarop deze walgelijk geraffineerde woordkeuze, zich verder laat lezen: Zonder tegenbericht (oh, ik moet iets, even opletten maar...) van uw kant tot 2012-07-10 (ultimatum?) sturen wij u binnenkort uw welkomstaanbieding toe. (Het voelt al minder leuk ...)
Er is nog meer leuke informatie voor ons, het kan niet op:
Bij de welkomstzending zullen wij maar liefst gedetailleerde (jawel) informatie ontvangen over de voordelen (uiteraard) die wij als klant bij Miriale hebben. We zullen zelfs een folder (echt!) ontvangen, waarin de modellen van de volgende zending gepresenteerd worden (nee maar, het kan niet op!) En zelfs hier wordt nog een schepje bovenop gedaan want we hebben maar liefst het volledig wettelijk recht van teruggave binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen. (wij staan perplex van al dit moois!)
We zijn er nog niet... Zonder tegenbericht van onze kant (wijzelf dus), ontvangen wij, dit staat er echt, om de twee maanden een zending van een nieuwe exclusieve lingerieset bestaande uit een beha en een slip of string, AL NAAR GELANG UW KEUZE, voor een (jawel) voordelige prijs van 18,90 (+ 2,90 verzendkosten). U bent niet verplicht tot afname.
Vervolgens lopen we geen enkel risico, we beslissen zelf hoe lang we klant wensen te blijven en wanneer wij niets meer willen ontvangen laten wij dat allemaal weten.
Het is allemaal te walgelijk voor woorden. Je bestelt iets via internet en vervolgens krijg je deze rompslomp erachteraan. Hier zit toch helemaal niemand op te wachten of worden mensen graag voor de gek gehouden. Ik vind dit de omgekeerde wereld. Ik verwacht service van een bedrijf en geen last.
Ik ben dan ook niet van plan te reageren op alle beha’s en andere bedenksels die ze kwijt willen, we hebben namelijk nergens om gevraagd.
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro
Na het 1e setje kwam die vreselijke ellende. Ze zenden je daarna ongevraagde pakketjes toe. Alles weer teruggestuurd.
Net 6e aanmaning binnen gekregen.
Weiger te betalen want hier heb je nooit om gevraagd.
-.-
NOOIT IETS BESTELLEN BIJ TONO, MIRIALE OF WAT DAN OOK !!! dit bedrijf is 1 groot drama!!!
Ach overal gaat wel eens wat mis maar ik heb alleen maar lof. Nee ik maak geen reclame gewoon een enorme tevreden uitdagende sexy dame. ,M,V,G Juanita
Want de setjes blijven heel mooi.
Ik ben erg tevreden,en wil ik een keertje een setje niet,GEWOON BELLEN.
Nooit geen problemen gehad.
Een tevrede klant dus..
ik kreeg onlangs zo'n kennismakingsaanbiedingen , ze hebben wel mooie spullen maar ik weet niet goed na alles wat ik heb gelezen of ik wel durf te bestellen , je hangt nergens aan vast , maar toch lees ik andere dingen , en je moet telkens retour zenden naar zwitserland als je iets niet wil , dit kost toch ook een pak geld of niet , de aanbieding voor nieuwe klanten is dat slechts één stuk dat je mag kiezen of mag je meerdere aan deze prijs bestellen , ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen daarom wat raad...
groetjes,
suny
Heb dat proefsetje ontvangen en ja het zit wel lekker en het staat ook leuk.
Maar de volgende setjes wil ik niet meer.
Dan blijkt dat het niet eens in Nederland zit, maar zelfs in Zwitserland!
Hoe kun je dit het beste weigeren, want als ik dat formuliertje achterop
terugzendt, moet dat dan weer naar Zwitserland.
Volgens de gegevens achterop dus wel, want nogmaals, ze zitten niet eens
in Nederland!
Groetjes,
Jana
naar Zwitserland sturen?? Nee joh, op de verpakking staat een postbusadres in Mijdrecht, alle post van jouw zijde gewoon daarheen!! indien nodig aangetekend versturen en een mededeling in je schrijven dat je een kopie en verzendbewijs hebt.
overigens komen de pakketjes alleen maar als je niet gecanceld hebt (zolang ik hier bestel nooit problemen mee gehad) en valt er dus niks terug te sturen behalve als het setje beschadigd is ofzo.
M.a.w. Deze manier van verkopen zou wettelijk verboden moeten zijn.
Na de kerstdagen zal ik mijn rechtsbijstand maar informeren en kijken wat er aan te doen is, om van ze af te komen.
Wens jullie mede slachtoffers een fijne kerst zonder pakjes van Miriale onder de boom en laat zeker weer wat weten als er nieuwe ontwikkelingen bij mij zijn
Ik heb ook een setje ontvangen van miriale. ik snap niet hoe ze aan mijn gegevens komen ik heb nooit bij hun wat bestelt. ik beste ook nooit iets online. ik ben niet van gediend op die dingen erug te sturen. ik ben op hun pagina gegaan en probeerde allees wat blijkbaar ik had esteld te wissen. het is me geluk alleen ik krijg daarna weer een mail met bedankt voor u bestelling. hello ik heb helemaal niks besteld.
als ik niks betaal kan mij ook iest gebeuren. trouwens het adres dat je blijkbaar bij hun hebt gegeven kan je ok anders schrijven...
wilt iemand reageren op mijn reactie
xxx bibi
GOEDE RAAD MENSEN BESTEL ER NOOIT IETS ZE BLIJVEN AANMANINGEN STUREN ZELFS ALS JE ZE AL DUBBEL BETAALD HEBT ? LAAT ZE DE DEURWAARDER MAAR STUREN IK BETAAL GEEN ROTTE CENT MEER
1 x een setje gecanceld omdat ik het niet mooi vond Werd niet opgestuurd
volgende zending werd eerst keurig aangekondigd. En dat heb ik laten komen. Het was wederom prachtig. Ook de Tonosokken voor mijn man komen wanneer wij willen.
wij blijven nog even klant
Heb het nu maar gewoon geprobeerd voor 1 set, bevalt het me niet, dan zeg ik het gewoon weer op. Dus gewoon even aankijken.
Bevalt het me niet, dan zal ik dit uiteraard even aangeven op dit forum.
Zo ben ik er een paar jaar geleden ook ingestonken door dat ze belden met dat ik wat gewonnen had via een enquete,terwijl ik die NOOIT invul,doordat ik toen net ontslagen was,was ik waarschijnlijk een makkelijke prooi voor ze.
Jaren heb ik geprobeerd om er vanaf te komen,vele telefoontjes gepleegd naar ze maar het hielp alllemaal niets,pas afgelopen jaar door een zeer begripvolle bankmedewerkster die mijn bankrekeningnummer voor hun heeft geblokkeerd,terwijl dat eigenlijk niet zou kunnen omdat je een formulier moet invullen voor opzegging van de machtiging maar die heb je nooit getekend maar dankzij haar ben ik eindelijk van de zendingen af omdat ze geen geld meer af kunnen schrijven.Het enige wat ik nu nog steeds krijg zijn aanmaningen waarin ze nu dreigen met juridische stappen,vind dat best eng maar volgens mij kunnen ze mij niks maken,weet iemand hier meer over?
Weet wel dat als ik nu reageer op de aanmaning hun mijn bankrekening weer hebben en alles weer van voor af aan begint.
Ik heb niets besteld, kende die firma niet en ik bestel nooit online!
Incassobureau uit Brussel op mijn nek gehad, nu een advocatenbureau uit Leuven.
Op mijn vragen wordt niet geantwoord, slechts de factuur wordt herhaald vermeerderd met onmogelijke hoge bedragen aan herinneringskosten!
Hoe is het mogelijk dat een advocatenbureau zicht niet vergewist of zijn klant wel legaal werkt!
Het pleit niet voor de advocate die deze zaak wil verdedigen!!!!