Gemiste kansen

De zon schijnt, mensen worden vriendelijke en lachen de wereld toe. Althans dat ze je nu op straat gebeuren. Ook tijdens het werk merk je dat mensen iets meer plezier hebben, zo ook klantenservice van Orange. Zij staan je vriendelijk te woord, geven je goede informatie en als ze niet verder kunnen helpen… tja dan moet even naar een orange shop. En ook dat leggen ze goed uit. Tot dat

je een klacht hebt. En dan wordt het moeilijk. Het bleek dat na een verhuizing maar steeds vaker ook op de weg dat ik geen tot zeer slecht bereik had. En de grap van een mobiel is toch dat je onderweg bereikbaar bent. En zakelijk al helemaal nodig. Die vraag moest ik van de klantenservice echt voorleggen aan een shop, daar was zichtbaar hoe het zat met bereikbaarheid. Vol goede moed naar een shop en het probleem voorgelegd. En na vier inlogpogingen door de juffrouw kwamen we in het menu voor bereikbaarheid. En wat zegt het systeem: er is voldoende tot goede bereikbaarheid in het betreffende gebied rond om kantoor en ook binnen. Dus… jammer klant maar het systeem zegt dat u bereik heeft. Hier kan ik verder niets aan doen. U kunt wel als u een simlock vrije telefoon heeft even testen of het aan u telefoon ligt. Hebt u die niet? Dat is dan jammer. Want tja samsung heeft een mindere antenne, dus… ik denk dat het daar aan ligt. Op de vraag kunt u het na laten kijken? Was het antwoord dat kan, bent u uw telefoon 2 weken kwijt, en nee we hebben geen leen telefoon. Ik kan er ook niets aan doen.

 

Ik twijfelde nog of ik ging opzeggen bij deze club, waar ik toch al weer zeven jaar lid van was. Maar nu wist ik het zeker. En vroeg de juffrouw dat in orde te maken. Nee, dat kan niet. U moet een aangetekende brief sturen (met postzegel) naar het hoofdkantoor. Sorry mensen, klant worden kan in de shop wel. Liefst zo snel mogelijk en dan kunnen alle papieren in no time in orde gemaakt worden. Maar opzeggen, nee dat kan niet. Trouwens ook niet via de website, want daar is op de site zelf niets te vinden over beëindigen van contract. Dan moet de voorwaarden in duiken. Of ik heb iets gemist.

 

Het ging zo goed, klant worden is leuk met veel premiums. Klant zijn is ook leuk met tevredenheidsonderzoeken, en de dienst leveren waar je voor betaald, leuke acties etc. Maar een klant met een klacht zijn…. Nee daar kunnen we helaas niet mee omgaan. Jammer want het is een koopsignaal als je het goed oplost, en zorgt voor een goede “pers”bij collega’s. Allemaal voor niets als het goed aanpakt.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Sayran
Het is heel normaal dat bedrijven enorme drempels opwerpen bij beeindigingen van contracten. Daar is bewust over nagedacht. Dat geldt niet alleen voor Orange, maar ook voor vele andere telefoonaanbieders en andere commerciele als non-profit organisties.
Als je het mensen te gemakkelijk maakt om op te zeggen, dan gaan ze makkelijker weg en dat betekent omzetderving.
Susan van Gorp
Auteur
Beste Sayran, ik begrijp dat bedrijven niet willen dat je weg gaat. Ik denk wel dat het oplossen van een klacht daartoe een betere bijdrage levert dan het opwerpen van onnodige hoge drempels.