Gall&Gall medewerker verdient fles champagne

De zaterdag voor kerst wil ik mijn zakenrelaties een nieuwjaarswens sturen. Natuurlijk niet in de vorm van een irritante massaspam-mail ;) Nee, ik probeer er wat persoonlijks van te maken: mijn lievelingswijntje van 2012 met een handgeschreven briefje erbij.

 
Helaas, de wijnverzendservices hebben allemaal een beperkt assortiment om te versturen, mijn 2012-favorietje zit nergens tussen. Dan maar zelf versturen. Op naar huisleverancier Gall&Gall (welke vestiging ik ook kom: lekkere wijnen, goede prijzen en altijd vriendelijke medewerkers met verstand van zaken). Wat blijkt...'mijn wijn' is echt never nooit in de aanbieding, alleen net deze week wel! Dus.....uitverkocht...

Dan maar bellen naar andere Gall&Galls. Als eerste naar die in winkelcentrum De Gaard te Utrecht. "Ja hoor, wij hebben er nog genoeg". "Mooi! Hebben jullie ook kistjes erbij om ze een beetje leuk in te versturen?" "Jazeker mevrouw, en even checken...ook daar hebben we er nog genoeg van. Zullen wij ze vast voor u in de kistjes verpakken? Met een uurtje of twee staan ze voor u klaar!"
Wow....en dat op de drukke zaterdag voor kerst! En helemaal super: dan kan ik ze meteen tegenover de Gall&Gall op het postkantoor afgeven en kan mijn kerstvakantie vandaag al beginnen!
Zo gezegd zo gedaan. Kom ik de Gall&Gall binnen: "heeft u ons berichtje niet ontvangen?" Nee, maar op dat moment "piep piep"... een voicemail berichtje, was zeker even in de lucht blijven hangen met de drukke kerstwolken aan smsjes... "Ja, we zijn meteen voor u even naar het postkantoor gegaan om te checken of dat wel goed gaat met flessen in de kistjes enzo...." Mijn mond valt open van verbazing, wat een service op deze voor hen superdrukke dag...
"...en dat gaat niet goed zeggen ze daar. We hebben u daarom meteen gebeld, wat vervelend dat dat berichtje nu pas binnenkomt...maar het postkantoor raadt het ten zeerste af, want de flessen zouden stuk gaan."

Ojee, wat nu. Ik wil echt deze flessen versturen. En liefst vandaag... De buitengewoon vriendelijke medewerker roept: "Idee!", loopt even naar achteren, komt terug met wijnzakken, kartonnen dozen, schaar en profiplakbandmachien en ....duikt met zijn knie op de grond en gaat woest aan de slag. En na een paar minuten gooit hij een hermetisch ingepakte fles wijn in de lucht die op de grond stuitert : "Zo, die gaat niet stuk!" En begint aan fles nummer twee. Het duizelt me: wat fijn, iemand die met je meedenkt, zich zelfs fysiek voor je inspant, en ook nog eens met een fantastisch resultaat waarmee ik goed en op tijd geholpen ben!
Wanneer hij aan fles drie begint en ik een beetje ben bijgekomen van de positieve schrik vraag ik: "Zal ik de andere flessen thuis doen, want nu neem ik de halve winkel in beslag en het is al zo druk..."
Antwoord: "Heb je thuis ook zo'n plakbandmachien dan?!?"
"Nee dat niet, maar u heeft al zo goed geholpen, en ik wil niet tot last zijn..."
"Dat ben je niet, ga je gang, hier zijn dozen en we zijn tot 8 uur vanavond open!"

 

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO