FACEBOOK WORDT STEEDS MEER VERVUILD DOOR: RECLAME

Facebook is voor veel bedrijven en instellingen een geweldig medium om reclame te maken. Vinden ze. Facebook wordt gezien als een lekker goedkoop reclamemedium. En hoe meer ‘likes’ er worden gescoord, hoe meer mensen er worden bereikt.

Het aantal prijsvragen en oproepjes om vooral bedrijven te liken neemt hand over hand toe. Veel Facebookgebruikers worden er een beetje ziek van. Steeds meer jonge Facebookgebruikers haken af omdat ze het medium ouderwets vinden. Ze vinden tevens dat het teveel reclame bevat.

 

Facebook blaast zichzelf op. Het Amerikaanse bedrijf is afhankelijk van de reclame-inkomsten en stimuleert bedrijven om vooral veel reclame te maken. Dit zorgt voor een enorme vervuiling. Want welke Facebookgebruiker zit echt te wachten op drie tot vier (reclame)boodschappen van bedrijf x of y waar hij zich ooit voor heeft aangemeld.

Facebook wordt ontmaskerd als advertentiefuik

 Wij stimuleren onze klanten om vooral content te leveren. Inhoudelijke boodschappen die iets toevoegen, waar je niet meteen een link hebt met het product, waar je blij van wordt, waar je echt iets aan hebt. Ondanks dat zijn er veel bedrijven die lekker zelf het zakelijke Facebookaccount willen beheren. Ze blijven zenden ipv interactief te communiceren met hun ‘fans’.

 Naar mijn idee is de one-way communicatie op Facebook ten dode opgeschreven.

 Lever content of neem een professioneel bureau in de hand die inhoud kan leveren of stop met social media. Dat is mijn pleidooi. Hoe denk je er over?

 Actueel: http://www.nu.nl/internet/3409982/facebook-verliest-miljoenen-gebruikers.html

 

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Eldert de Jager
Helemaal mee eens.
Meer en meer stoor ik mij aan reclame uitingen. Hier was destijds Facebook niet voor opgezet. Het leuke om te communiceren met je vrienden en foto's uit te wisselen wordt overschaduwd door de uitingen van bedrijven over hun laatste auto of smartphone.
Ik zit daar niet op te wachten.