De Duitse cosmetica detailhandelketen Douglas verkoopt aan haar klanten een Douglas klantenkaart (Euro 10,00 per kaart). Met die kaart kunnen deelnemers 10% korting krijgen op hun aankopen. Klinkt goed. Daarnaast sparen de deelnemers met een Douglas kaart ook nog punten. Bovendien zijn er tal van andere voordelen: een gratis Douglas magazine, meedoen aan workshops en tal van ander klantverleiders. Nu komt het probleem.
Tatatataa... als je je klantenkaart kwijt bent. Ja, nu wordt het leuk. Dan krijg je geen korting, geen andere grapjes. Maar een nieuwe kaart krijgen lukt ook niet. Ja, je kunt een hele nieuwe kaart aanvragen. En dus weer betalen en weer alle administratieve rompslomp rondkrijgen. De medewerkers in de winkel verwijzen naar de internetsite van Douglas. Maar daar is niets te vinden!!! Enfin, de laatste keren ben ik op die manier al heel wat korting misgelopen en heb nul komma nul punten gekregen.
Wonderlijk
Onlangs kreeg ik post van Douglas. In een keurig briefje stond: "jammer dat u onze winkel niet meer bezoekt. Wij zouden u graag weer terugzien in onze zaak".
Het verlossende telefoonnummer - 0900 uiteraard - stond erin vermeld. Na er maar weer een telefoontje aan gewaagd te hebben zouden de gegevens verwerkt moeten zijn en de kaart mijn kant op komen. Dit is inmiddels al weken geleden!
Grrrrr, stelletje oenen. Ik bezoek jullie zaak. Koop spullen maar jullie weten het niet omdat ik niet zo'n plastic card heb. En jullie zijn niet in staat om nieuwe kaarten aan te maken voor bestaande - betalende - kaarthouders. Stelletje...
Onlangs bezocht ik weer zo'n geurige winkel van Douglas. Liep naar een verkoopmedewerkster en stelde voor om in haar database te kijken om mij te vinden. "Nee mijnheer dat kan niet", zei zo'n tuthola. "U moet naar onze website". Enfin, dat werkte niet. Ik stelde voor om een systeem in te voeren zonder plastic card. Dat werkt overigens prima bij InterSport. Daar hoef je als cliënt alleen maar je postcode te noemen en huisnummer. Heerlijk. Geen pasje extra in je beurs. "Nee mijnheer, dat gaat niet want wij zijn een internationale keten en dan moet heel Europa meedoen", vertelde de make-up-doos. Zucht, ik gaf het op. Ik wilde een flesje JOOP! Kopen van Euro 50. Alleen geen card dus ook geen 10% korting. Tja, ik twijfelde. Toen ik de verkoopster in de winkel meedeelde dat ik dan maar naar Ici Paris zou gaan omdat ze daar sowieso 10% korting geven, met of zonder pas... was de dame van Douglas snel om. Ik kreeg zonder pas de 10% korting. Dus lieve lezers... ga naar Douglas zeg dat je geen pas hebt maar graag korting wenst en anders dat je het flesje op de hoek haalt bij de concurrent. Wedden dat je korting krijgt.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Ik weet ook niet wie daar bij Douglas achter de knoppen zit: ruim een jaar geleden een nagelschaartje gekocht van -ik meen- € 10,--. Thuisgekomen bleek dat er op het nagelschaartje een prijssticker zat van zo'n € 2,- goedkoper. Diezelfde dag nog teruggegaan met schaartje en bon en vol goede moed. Ik had helemaal gelijk volgens de mevrouw van de kassa, maar ze ging me dat geld niet teruggeven. Je raadt het al: ik werd naar de website verwezen; heb daar mijn klacht ingediend en moet er nu nog wat van horen. Het was meteen de laatste keer dat ik bij Douglas ben geweest. Heb inmiddels ook een kaart van Ici Paris en ben HEEL erg tevreden over de service en de bejegening.
Groet, JH
Belachelijke actie van Douglas. Ik heb net de directie van Douglas op de hoogte gesteld van onze klachten. Zie hieronder:
U heeft op <a href="http://www.douglas.nl/" rel="nofollow">http://www.douglas.nl</a> een klacht geuit. Bedankt hiervoor.
Zo zijn wij in staat onze service te verbeteren.
U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.
Groet,
Het Douglas team
Ik houd je - en de lezers van gekopklanten.nl op de hoogte van de voortgang. Wordt vervolgdt.
<strong>
</strong>
<strong>
</strong>
<strong>VIII.Verlies of diefstal</strong>
In geval van verlies of diefstal van uw DOUGLAS Card dient u hiervan zo spoe- dig mogelijk melding te maken bij de DOUGLAS Card Service. U belt daarvoor tijdens kantooruren het volgende nummer: 0900-8991115 (€ 0,20 per minuut). Parfumerie DOUGLAS Nederland B.V. zal u vervolgens zo spoedig mogelijk kosteloos een nieuwe DOUGLAS Card doen toekomen.
De waarde met 10% verminderen doen ze waarschijnlijk omdat je zonder bon niet kunt controleren of ze het met of zonder douglascard korting hebben gekocht en dus altijd van met korting uit moeten gaan. lijkt mij vrij logisch als je geen bon hebt, vind het al een hele service als je mag ruilen zonder bon..
Ik zou als ik jullie was eens bellen met de cardservice van douglas, je gegevens doorgeven en zeggen dat je je card kwijt bent, dan krijg je waarschijnlijk kosteloos een nieuwe card toegestuurd.
by ici paris is het GRATIS, kryg je altijd 10% korting, heb je de pas niet bij of ben je hem kwijt kan het gewoon op naam en postcode én ici paris is veel deskundiger, vriendelijker en heeft 10x betere acties dan douglas..
dus.. waar hebben we het over!
voortaan lekker ici paris!
nou heb ik dat gedaan maar nergens staat er iets over dus is er iemand die me kan vertelle wat ik het beste kan doen??
vriendelijke groet!