Laatst viel mijn oog op een prachtige schoen van Floris van Bommel in het Quote nummer van maart 2009. Een extravagante schoen met een goede look. Gewapend met het plaatje ging ik een aantal schoenenzaken af om de Floris van Bommel schoen te kopen. Maar ving keer op keer bot. Toen contact opgenomen met de Nederlandse fabrikant van Bommel in het zuiden van het land. Ik werd aan de telefoon uiterst vriendelijk geholpen. De info dame moest lachen toen ik de schoen omschreef. En ja hoor ze wist het artikelnummer te achterhalen.
Er waren slechts drie schoenenzaken in Nederland die de schoen hadden afgenomen. (Durfde andere zaken deze opvallende schoen niet aan?). Een zaak in Alkmaar, een in Apeldoorn en een in Schiedam. Ik belde de shoeshop in Alkmaar. “Ja, die hebben wij maar alleen in maat 42”. Jammer. Toen gebeld met Apeldoorn. Een dame aan de lijn gaf aan dat ze het reuze druk had maar dat ze even de kelder in zou duiken. Ik hoorde aan de telefoon hoe ze met veel gezucht en gesteun het keldertrapje afdaalde. En vanuit de kelder hoorde ik: “Jaaaaaaaaaaaaa, die hebben wij en zelfs in uw maat 43!!”
Ik was helemaal blij. Alleen een rit naar Apeldoorn had ik niet zo gek veel zin in. De schoenverkoopster bood me de helpende hand. Ik spring op mijn fiets vanmiddag en breng ze naar het postkantoor. Top. En ik hoefde niets extra te betalen. Geen verzend- of handelingkosten. “En als ze niet passen, mag u ze gewoon terug sturen”, riep ze enthousiast. Wow. Ik kreeg een banknummer van de firma Oxener in Apeldoorn en als ik het geld gewoon overmaakte kwam het helemaal goed.
Dit soort menselijke service verdient een dikke duim. Gewoon klanten goed helpen en je hebt de beste reclame…voor het leven.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO