Delta Lloyd de grote verzekeraar is jarig. De organisatie bestaat 200 jaar. En dat moet gevierd worden. Deze week ontving ik van Delta Lloyd een feestelijke uitnodiging. Ik mag als klant naar een feestavond met Paul de Leeuw op 4 november in het Gelredrome. Los van het feit dat ik Paul de Leeuw een waardeloze artiest vind, vond ik het een sympathiek gebaar. Toen ik de uitnodiging herlas kwam ik er achter dat Delta Lloyd mij in het ootje nam.
Sigaar uit eigen doos
Delta Lloyd biedt gratis kaartjes aan, althans zo komt het over als je op de feestelijke website van Delta Lloyd kijkt:
Waarom krijg ik dit aanbod?
Delta Lloyd Groep is jarig. Deze financiële dienstverlener bestaande uit Delta Lloyd, OHRA, Nationaal Spaarfonds en ABN AMRO Verzekeringen bestaat 200 jaar. Dit willen we graag vieren met onze klanten. Daarom hebben we voor u, klant van Delta Lloyd Groep, Symphonica in Rosso op zondag avond 4 november exclusief gereserveerd.
Dit lijkt heel feestelijk maar je bent verplicht twee kaartjes te bestellen en dan krijg je een kaartje er gratis bij. Als je naar de toegangsprijzen kijkt, dan valt me op dat de prijzen hoog zijn. En dat je helemaal niets kado krijgt. Je bent als klant verplicht twee kaartjes te kopen! Zie hieronder een tekstfragment van de website van Delta Lloyd:
Kan ik ook 1 toegangskaart bestellen?
Nee, dat is niet mogelijk. Bestellen kan uitsluitend in veelvoud van 2 kaarten
En wat dacht u hier van?
Kan ik geld krijgen i.p.v. een gratis 2e toegangskaart?Nee, persoonlijke codes zijn niet inwisselbaar voor geld.
Ik kom maar tot een conclusie. Delta Lloyd geeft een sigaar uit eigen doos weg. Dit is naar mijn idee niet klantvriendelijk. Als ik kijk naar de kolossale bank- en verzekeringsgebouwen en de waarde van deze bedrijven, dan is het wel heel triest dat deze rijke bedrijven hun eigen klanten uitknijpen.
Hartelijk gefeliciteerd Delta Lloyd ik ga wel ergens anders naar toe!
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Delta Lloyd, doe niet zo goedkoop als je 200 jaar bestaat. Zie het als een investering in de komende decennia!
Als je een betere performance alleen over de rug van je klant denkt te bereiken, staat je corporate performance in ieder geval ter discussie.
U kunt er zelf de mogelijk toepasselijke termen bij denken/ plaatsen als daar zijn; klantonvriendelijk, horkensfeer, graaicultuur, asociaal en ga zo maar door.
Kortom de bezem er door heen,te beginnen boven in de bedrijfsstructuur, dat creëert klantenvitaminen.