Dag van de ZZP’er

Ik heb grenzeloze bewondering voor bedrijven die een eigen behoefte weten te creeëren door bijvoorbeeld een tijdstip of datum te claimen. Om een voorbeeld te noemen: Unox, die 4 uur heeft uitgeroepen als Cup-a-soup tijd. Er zijn talloze bedrijven die dit hebben geprobeerd, maar ze zijn lang niet allemaal succesvol (geweest). Cup-a-soup heeft echter de factor “tijd??? toegevoegd en slaagt erin om werkend Nederland om 4 uur naar de Cup-a-soup te laten grijpen. Simpelweg door 4 uur te claimen. Slim toch?

 

Deze week werd ik verrast door hondenvoerfabrikant Pedigree, die februari heeft uitgeroepen tot “maand van de tandencheck van de hond.??? Het is ongetwijfeld een behoorlijke coördinatie klus geweest om alle dierenartsen in Nederland daaraan mee te laten werken. Maar slim is het wel. Tandsteen of mondhygiëne voor de hond is iets waar weinig hondeneigenaren zich echt van bewust zijn. Een bepaalde periode uitroepen als “hondenmondenchecktijd??? zorgt voor deze bewustwording. En natuurlijk draait het allemaal om een anti-tandsteen product van Pedigree. Keep it stupid & simpel in de zuiverste vorm.

 

Het makkelijkst is het voor een bedrijf natuurlijk om aan te haken bij feestdagen. De periode rondom Kerstmis, Sinterklaas en Valentijnsdag wordt al massaal gebruikt voor commerciële acties, maar ik zie de laatste tijd steeds meer dat ook minder bekende feestdagen door bedrijven worden gebruikt. En het bedrijfsleven is steeds creatiever in het zelf uitroepen van feestdagen, zoals secretaressedag en bijvoorbeeld de dag van de cateringmedewerker. Slim, want daar worden tegenwoordig hele campagnes en acties omheen gebouwd. Nog even en we hebben een “part-time werkende moederdag??? of een “dag van de hondenuitlaatservice???.

 

In dat kader wacht ik alleen nog op een campagne rond de door mijzelf uitgeroepen “dag van de ZZP’er???. Vandaag lijkt me daar een perfect moment voor. Ik ben benieuwd of lezers nog meer voorbeelden kunnen aandragen van bedrijven die “hun eigen moment??? hebben bedacht. En ik daag jullie uit om een goed moment of goede datum voor jullie eigen bedrijf te bedenken.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Susan van Gorp
Pro-lid
Het is ongekend hoe men in Nedreland omgaat met hun hond (huisdier)Ook speciale kledingwinkels (ja echt waar) worden geopend. Straks kijgt de hond ook nog een Sale aanbod thuis of een brief nu ook spcial kerst outfits. Maar desalniettemin erg goed bedacht.