Cillit Bang….mag van de buis

U kent ze vast en zeker. Die goedkope, irritante Cillit Bang televisiecommercials. Duitse televisieacteurs acteren dramatisch slecht en zien er stijf uit. De commercials van onze oosterburen worden  nagesynchroniseerd door Nederlandse voice overs. Daardoor komen de tv-commercials van Cillit Bang over alsof het lijken zijn uit het reclame museum van de jaren zeventig.



 

Nu zitten niet alleen in de tv spots beroerd in elkaar maar zijn de schoonmaakproducten ook niet je van het. Je betaalt veel te veel voor de paarse flessen van Cillit Bang. Koop gewoon goedkope schoonmaakmiddelen of huismerkspul. Net zo goed. En geloof me: zelfs die vieze afzuigkap krijgt u een scheutje AH schoonmaakspul van Euro 0,90 prima schoon. (Wibra zelfs € 0.50)

En negeer Cillit Bang want die zorgt alleen voor ether vervuiling. Overigens is Cillit Bang van de makers van Glasssex (ook al zo’n maffe naam), Veet en Calgonit. Producten waar niemand op zit te wachten. De Duitse fabrikant Reckitt moet maar eens met een Nederlands reclamebureau gaan praten als de omzet dit jaar tegenvalt want dan komt dat zeker door die domme commercials. Ze mogen mij overigens ook bellen, no problem! Want ik heb schoon genoeg van die Duitse namaaktroep.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Chris Stelder
Ik heb me laten vertellen dat (vroeger gedacht werd dat) niet-lipsynchrone commercials een grotere afzet bewerkstelligen. Vraag me niet welke psychologie er achter zit maar ze doen het expres. Dat zie je bijvoorbeeld aan de commercials van Garnier, waar een Hollandse soapie praat alsof ze een grote pot Kukident (is dat ook van Benckiser?)nodig heeft.