CBS voor ondernemers: zwaar irritant

Zoals jullie weten ben ik een communicatieondernemer. Dagelijks ontvang ik stapels met post. En zo nu en dan ontvang ik ook post waar mijn maag zich van omdraait. Natuurlijk de alom gehate blauwe enveloppen daar krijgt iedereen een klote gevoel maar ik doel daar niet op. Nee onlangs ontving ik  zo’n echte ambtelijke – saaie – envelop van het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek). Gadverdamme. Ze wilden van mij als directeur het e.e.a. weten over mijn bedrijfsvoering en hoe ik tegen de markt aankijk en 1001 andere vragen waar je acuut hoofdpijn van krijgt. Het eerste dat bij mij opkwam is: ‘Dat gaat je geen mallemoer aan’. Maar toen ik de brief van het CBS verder las, kwam ik bedreigingen tegen. Als ik nee meewerk aan het onderzoek dan….en u bent verplicht zus…en u moet zo…..

 

Tja, en dan staat de rebel in me op.

 

Ik heb van de onaardige brief een dikke prop gemaakt en wacht af. Een ding weet ik zeker. Het CBS heeft weinig vrienden onder het MKB. Ze zadelen hardwerkende mensen op met onzinnige vragen waar niemand op zit te wachten. En oh, ja nog een tip voor het CBS. Neem eens een goede copywriter in de hand die aardige brieven schrijft. Een brief waar je ja tegen zegt en geen jeuk van krijgt. Lezers…ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen van het CBS.  

 

PS moet je voor de grap een naar de website van het CBS gaan. Dan val je meteen in slaap. Zzzzzzzzzzzz.

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO