En verroer je niet. Hoewel dat met het geweld aan: “Nu nog beter???, “nog makkelijker??? en “nog goedkoper???, steeds moeilijker wordt. In deze tijd van steeds hoger tempo van aanbod van nieuwe producten en diensten en andere gadgets. Vooral de overstap wordt heel makkelijk gemaakt.
Je zou denken dat het geheel volgens de regels van marketing is. Inspelen op de behoeften van de consument. En zo wordt het in eerste instantie ook weergegeven. Met 1 telefoontje of 1 mailtje is het geregeld. Wat men wel vaak vergeet is dat ook de interne marketing dan op orde moet zijn. Samen met de organisatie ervan. Want dan begint het: Dank u wel voor u inschrijving, of fijn dat u klant bent geworden. En daarna wordt het leven nooit meer zoals het was. Je bent ineens veel tijd kwijt met zorgen dat alles inderdaad gaat werken, of je nieuwe verzekering is toch niet zo ruim als je dacht, gratis is uiteindelijk toch een vaste fee betalen. En dan wil je weer terug naar je oude situatie die toch duidelijk was en uiteindelijk nog niet zo slecht. Helaas, dat is dan weer heel moeilijk, opzegtermijn van 3 maanden, 1 jaar vast zitten aan een verzekering. Met man en macht proberen ze ondanks de mindere dienstverlening jou vast te houden als klant. Met alle gevolgen van dien. Jij ontevreden, verteld door aan minimaal 8 mensen, en je gaat toch weg zodra je kunt. Je vraagt je af waarom ze niet gewoon proberen klanten vast te houden door te leveren wat ze beloven.
Anders ben ik bang dat de trend wordt, blijf zitten waar je zit en verroer je niet. Want weet jij nog
welke tv, welke mobiel met welk abonnement, welke laptop, welke bank of welke energie leverancier uiteindelijk het beste bij je past?
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO