Het Amerikaanse kabelbedrijf doet er alles aan om haar slechte imago op te poetsen.
Jarenlang klaagden klanten van UPC over de slechte service van het bedrijf. Zo kon je als klant je klacht nauwelijks kwijt waren callcenters van de mediagigant onbereikbaar.
In de media roepen de voorlichters van UPC dat alles nu in het teken van de klant staat. Maar schijn bedriegt. Afgelopen vrijdag werd bij mij een pakje bezorgd van UPC.
Een digitaal tv kastje waar ik niet om had gevraagd.
En toen, toen begon de ellende...
UPC STUURT ONGEVRAAGD PRODUCTENUPC wil meer geld verdienen. En dat doen ze op een vrij agressieve wijze. Ze sturen klanten ongevraagd een product toe. Als je het product aanneemt hang je. Je moet er dan op termijn dik voor betalen. En op die manier proberen ze de concurrent een pas voor te blijven. Zo worden klanten van UPC gedwongen om klant te blijven. Het digitale kastje belooft beter beeldkwaliteit. En op termijn kun je met het UPC kastje ook digitale service ontvangen.(lees betalen!!) Ook een film huren via het kastje (betalen). En voetbalwedstrijden kijken, maar alles
voor keiharde pecunia.
Je raadt het al ik wil helemaal niet zo'n kastje en zeker niet als ik
er niet om heb gevraagd. Ik werd dus gedwongen om met de UPC doos weer naar
het postkantoor te gaan om de UPC doos te retourneren.
Ik heb er meteen een boze brief bij gedaan dat ik niet gediend ben van hun hard selling praktijken.
Het zal me niets verbazen als ik eerdaags een aanmaning van UPC
krijg....of ik maar even voor het kastje wil betalen. No way dus. Dit
soort keiharde Amerikaanse verkoopmethoden moeten wij als consumenten
niet pikken.
UPC is gek op klanten alleen de wijze hoe ze die willen verkrijgen is
uiterst discutabel.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Het is een genot om al die artikelen te lezen: al dat geschop naar al die irritante dagelijkse dingen. Alles waar je zo van zucht als je naar de televisie kijkt of de reclamecampagnes die veel te veel van je aandacht opeisen, mensen en bedrijven die vaak zooo de plank misslaan. Het is hatelijk dat als je per ongeluk toch naar een commerciele zender zit te kijken er zo maar een kwartier reclame wordt voorgeschoteld... en dan om de 20 minuten!!! Wie vraagt daarom, wie wil dat? Is men echt gek op klanten? Of worden ze weggejaagd? Of denkt men dat iedereen gek is?
Fabiana van de Paverd
Je hebt gelijk.....die klanttevredenheid die UPC nastreeft is niet alleen een kwestie van snel de telefoon opnemen maar ook doen wat je belooft. Kijk en daar is UPC niet erg handig is. Geld incasseren is geen probleem voor UPC maar geld terug geven dus wel. Gewoon keihard doorklagen bij UPC. En vertel het aan je kennis- en vriendenkring.
Denk maar niet dat je antwoord krijgt op je brief. Ik moet nog steeds antwoord van hen krijgen op mijn brief van begin november 2006. Ook wij hadden zo'n digitaal kastje gekregen. Na een paar maanden wilden we ervan af. Een mailtje naar UPC leverde de een snelle reactie van UPC op. In het mailtje stond dat ik UPC moest bellen om van hun kastje af te komen. Het was voor UPC kennelijk te veel moeite mij gelijk te helpen. Ik had geen zin hun callcenter te bellen en ben met het kastje naar hun winkel in Rotterdam gegaan. De medewerker van de winkel wilde mijn kastje niet hebben. Je kunt er wel zo'n kastje krijgen, maar niet inleveren. De manager van de winkel, nee helaas die was natuurlijk niet op zaterdag aanwezig en helaas kon de winkelmedewerker mij verder niet helpen. Ik ben ontploft. Uiteindelijk mocht ik in de winkel het callcenter van de UPC bellen die mij na een maand een retourdoos hebben bezorgd. Tegelijk heb ik een hele boze brief gestuurd, die dus nog steeds onbeantwoord is. Inmiddels heb ik van UPC wel een brief gekregen met de mededeling "Let op de postbode, binnenkort bezorgen wij u uw digitale mediabox". Hardleers en stug volhoudend blijft dit bedrijf. Moge ze snel ten onder gaan.
Fijn dat je dit met me deelt. Deze week komt een boek van mij uit onder de titel " wij pikken het niet langer" Een boek over slechte service van bedrijven. In het boek vind je ook tips om succesvol te klagen. Een idee?
Dus koop geen nieuwe diensten voor een aantrekkelijk prijsje van ze want voor je het weet hang je.
KLIK HIER: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=36491&start=60&sid=8718fc7f933bf0d7ac177c3bc507de43