Eautohuur onderdeel van traveljigsaw groep,is oa op de Nederlandse en Belgische markt actief als autoverhuurder. Ze lijken aantrekkelijk met hun prijzen en belofte van excellente service, echter goedkoop blijkt al snel duurkoop.
Met klachten over het bedrijf kan men nergens terecht, Eautohuur.nl zit hoog en droog in Manchester(UK), ze zijn niet aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie en weigeren stelselmatig vragen hierover te beantwoorden.
Een beetje zoeken op internet leert dat er legio klachten zijn over het bedrijf.
U begrijpt ik ben helaas ook een zeer ontevreden klant van eautohuur. Ik heb alles gedaan om gehoor te krijgen bij eautohuur met enkel afschepende antwoorden als resultaat.
Bij het afhalen van mijn auto werd ik geconfronteerd met een incomplete verzekering (welke bij boeking wel in orde zou zijn en dus voor betaald was). Aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. Ik diende bij te betalen. Ik wilde hierover ter plekke een klacht indienen bij het verhuurbedrijf, deze stelde echter niets te kunnen doen, het was het probleem van eautohuur. Het bedrijf waar ik mijn auto afhaalde stelde dat dit probleem zich regelmatig voor deed met eautohuur, als voorbeeld gaf hij aan dat veel klanten er een navigatie set bij boeken, echter blijkt dit helemaal niet in het pakket te zitten. Hier dient dan ook weer extra voor betaald te worden. Klanten worden dan geconfronteerd met onverwachte en onterechte kosten.
Zoals de voorwaarden aangeven heb ik dit direct gemeld. Eerst per mail, ik kreeg een mail terug dat ze niets konden doen en ik na de huur periode een klacht kon indienen. Hierop maakte ik bezwaar en verzocht mijn zsm en tijdens de huur periode te behandelen. Hierop kreeg ik geen reactie. Toen per telefoon, of ik mijn klacht per mail kon indienen!!!!! Belachelijk. Na aankomst thuis weer een klacht over de gang van zaken ingediend. Helaas eautohuur kon niets voor mij doen.
sterker ze geven aan niet eens verantwoordelijk te zijn, eautohuur is immers niet de eigenaar van de auto, je boekt bij hen en hierna is de kous af!
Het feit dat eautohuur haar zaakjes niet op orde heeft maakt niets uit.
Na betaling heeft eautohuur blijkbaar niets meer met de klant te maken.
Overtreedt eautohuur.nl hiermee niet de Nederlandse en Europese wetgeving?
eautohuur is vanuit mijn ervaring een onbetrouwbare partij, waar de rechtspositie van de Nederlandse en Belgische klant uitermate zwak is.
eautohuur bevindt zich in het buitenland wat het oplossen van geschillen door een onafhankelijke commissie onmogelijk maakt.
Bent u nog van plan om een auto te huren voor uw vakantie? wees gewaarschuwd voor eautohuur.nl!
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
JE BOEKT OP INTERNET, BETAALD VIA DE BANKKAART, MAAR OP DE LUCHTHAVEN IS ER NIEMAND, GEEN AUTO NIKS.
HEEL VEEL MOEITE MOETEN DOEN OM GELD TERUG TE KRIJGEN.
DUS: HUUR GEEN AUTO BIJ HOLIDAY CARS.(ONBETROUWBAAR)
Ook wij zijn slachtoffer van de praktijken van eautohuur.nl; we herkennen ons volledig in bovenstaand verhaal en voelen ons zwaar opgelicht en zijn uiteraard kwaad.
Wij hebben evenmin een idee hoe te handelen. Wellicht spelen via de rechtsbijstandsverzekering? Het gaat in ons geval maar om een relatief kleine schade (350 euro), maar met veel van die schades lacht eautohuur.nl / traveljigsaw zich kapot. Iets waar wij niet mee kunnen leven.
Zie ook hier: http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c&tx_varakassavraagenbeantwoord[uid]=532970&cHash=d33a43ab98. Mijn discussie op het forum van Kassa.
@ de schrijver van deze column: neem evt. contact met ons op via robin . diederen at gmail . com, wellicht dat we iets voor elkaar kunnen betekenen, ik ben niet voornemens het hierbij te laten.
Op 1 oktober 2010 heb ik de annulatie gemaakt, daar de reis niet doorgaat. Ze hadden op 30 september de volledige huursom van mijn rekening afgehaald. Ik voldoe aan de voorwaarden tot kostenloze annulatie. Er volgt geen enkele reactie op mijn annulatie. Alle telefoonnummers blijken niet aangesloten. Wat kan ik doen om mijn geld terug te vorderen ? Dank u voor de reactie.
JE BETAALT, MAAR ER IS GEEN AUTO AANWEZIG EN JE GELD, GEIND VIA DE CR.CARD.,KRIJG JE NOOIT MEER TERUG.
HET BEDRIJF ZIT IN ENGELAND, DUS GA DAAR MAAR PROCEDEREN !
NOOIT VIA HOLIDAY CARS BOEKEN DUS!!!!!!!!!!!!
Holidaycars is een brooker en geen verhuurmaatschappij Holidaycars reageert niet of te laat op e-mails/brieven.
Klachtenprocedure is ontzettend lang (en onnodig) en hiermee vervalt natuurlijk ook het recht om een storno te doen.
Alles gemeld bij Eautohuur, keurige reactie per mail en telefonische toelichting.
Mijn advies: Ben kritisch maar leg de Zwarte Piet wel op de juiste plek. Over 5 maanden huur ik weer via dit bedrijf
Het verhaal begint in juni 2010. Mijn vriendin en ik hebben een vakantie met auto geboekt in Ibiza. De auto huren we bij Holiday Cars. Alles hebben we van te voren betaald, zo dus ook de auto. Op vakantie ging alles prima. Echter bij thuiskomst had de autoverhuurmaatschappij Europcar (waar Holiday Cars de reservering had ondergebracht) de afschrijving van mijn Creditkaart afgeschreven. Aangezien we al betaald hebben heb ik dit via mijn bank terug laten boeken. Bij Holiday Cars heb ik hier ook contact over gehad (laatste contact aug 2010)
Eind goed al goed zou je denken. NIET dus! Ergens in April 2011 kreeg ik opeens een dreigbrief van een incassobureau dat ik een openstaand bedrag bij Europcar niet zou hebben betaald en of ik nu binnen 7 dagen alles wilde overmaken (natuurlijk met verhoging) anders kwam er een deurwaarde.
Nou, ik heb veel meegemaakt maar dit sloeg echt alles! Ik werk zelf in de reiswereld en mijn ervaring is dat als je een zo'n dreigbrief krijgt je eerst waarschuwingen zou moeten krijgen. Die heb ik dus NIET gehad maar krijg meteen zo'n dreigbrief??
Ik heb die betaling gedaan omdat ik niet echt anders kon. Nu had ik die autohuur dus weer 2x betaald. En heb ik Holiday Cars weer gecontacteerd hierover. Nou echt wat n waardeloze service. Echt tientallen belletjes en mailtjes heb ik eraan gespendeerd om mijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk hebben ze toegestemd dit ook terug te betalen. Alleen de daadwerkelijke betaling laat nog steeds op zich wachten.
Ik vind t ongelooflijk en heb echt nog nooit zo'n slechte service meegemaakt. Ik zal in ieder geval nooit meer n auto boekenbij Holiday Cars!!
Huur NIET bij E Autohuur incomplete afspraken de verzekering word nog even extra voorgeschoteld en ja een volle tank die je vooraf moet betalen,o ja de kleine lettertjes daar staat alles in beschreven deze bevestiging krijg je pas 2 dagen na boeking terwijl op de site alles anders omschreven staat , Gratis tweede bestuurder, volledige verzekering, voorkom verrassingen dat laatste is correct huur gewoon rechtsreeks bij AVIS of HERTZ dan ben je inderdaad daarvan verzekerd.
En je komt ter plekke bij een malafide autoverhuurder die vermeld u wilde toch goedkoop boeken... leuk als je met vakantie gaat
Maar goed een ezel stoot..... etc dus niet meer boeken zelfs na een ingestuurde klacht krijg je na 28 dagen een standaard antwoord waaruit blijkt dat men de mail niet heeft gelezen.
Dit soort internetbedrijven moeten meteen verdwijnen.
Vandaag een mail van e-autohuur;"We hebben inmiddels opnieuw contact gehad met Goldcar betreffende de schoonmaakkosten. Aangezien ze geen voldoende bewijs hebben dat deze correct werd aangerekend, hebben ze besloten u het bedrag terug te storten. Het bedrag van 85 EUR werd teruggestord op de kaart die u gebruikte bij het ophalen van de wagen. Gelieve tot 10 werkdagen toe te laten tot dit bedrag te zien zal zijn op uw afschriften. Goldcar wensen hun excuses aan te bieden voor het ongemak."
Erg netjes van ze, het duurde even voordat het geregeld was, maar hier word ik wel wat vrolijker van!!
Vervolgens werd ik gebeld door eautohuur. Ik heb teruggebeld naar klantenservice, de heer Shakil. Deze overlegde met zijn manager. Aangeboden werd om korting te geven, maar er werd wel bij gezegd dat ik bij annulering de € 95,00 kwijt was. Dat was voor mij voldoende definitief te annuleren. Had hij gezegd de € 95,00 terug te storten maar ook korting aan te bieden, dan had ik (zo had ik me voorgenomen) alsnog geboekt. Het zou me meer vertrouwen hebben gegeven in het bedrijf. Nu is mijn wantrouwen bevestigd en ik gun het anderen niet dezelfde fouten te maken. Boek niet bij eautohuur!
Bij deze ook een zeer negatieve ervaring met eautohuur. Volgende zaken waren incorrect:
- De prijs van 195 euro bleek niet effectief, 3 uur voor het afhalen van de auto was de prjs opgelopen tot 225 euro. ( + 30 euro)
- De reserveringscoupon was niet doorgestuurd.
- Op mijn vraag om dit te faxen: tot 2 maal toe: geen reactie
- Het bewijs van afgesloten verzekering via eautohuu was niet doorgegeven aan de lokale autoverhuurder waardoor 500 euro extra geblokkeerd werd.
- De optie no full tank was ongevraagd voor mij afgesloten. Dit levert achteraf een meerkost van 106 euro op.
- Hun nummer voor betwistingen 0800 022 96 72 is onbereikbaar.
Bij vergelijking in het lokale kantoor bleek alles samen het veel voordeliger te zijn omrechtstreeks bij het verhuurbedrijf (Avis, Erupcar) te boeken.
DUS: BOEK aub NIET met eautohuur.be of .nl. U heeft geen verhaal als er iets fout gaat.
Ik heb in al die jaren niets dan positieve ervaringen. En aangezien het qua kosten echt heel veel scheelt, raad ik al mijn vrienden altijd aan met deze tussenpersoon in zee te gaan.
Enige kritiek die ik kan bedenken gaat over het ontzettend kromme Nederlands op hun site, maar daar stap ik graag overheen!
Voor wat het waard is,
Ruben
Over het bericht van KB zelf:
Als je zo'n rental center binnen stapt, dan moet je altijd je pokerface opzetten. Die mensen achter de balie zijn verkopers, de verhalen die ze je vertellen moet je gewoon vergeten. Het ene oor in, het andere oor uit. Zolang er op't einde van het gesprek 0$ of 0€ op de factuur staat, dan is alles pas in orde. Je hebt immers van uit je eigen luie bureaustoel de huurwagen (inclusief verzekeringen) al betaald, alle andere dingen zijn optioneel. Maar als jij het contract (en bijbehorende factuur) niet goed door leest, of je laat je doen door een opdringerige verkoper, dan eindig je soms met extra kosten. Als ik bv dit stukje lees uit jouw post "Aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. Ik diende bij te betalen", dan krijg ik gewoon de indruk dat je je hebt laten doen door de verkoper. Als ik mijn huurwagen ga ophalen, dan weet ik dat ALLES betaald is. Als de verkoper mij wat anders verteld, dan is dat gewoon flauwe kul.
Volgens mij heb je dus ook geen verzekering afgesloten, maar heeft de verhuursfirma in kwestie je Roadside Assistance aangesmeerd. Dat is één van de vuile (maar gebruikelijke) truukjes die ze gebruiken. Ze zeggen dat je niet op pad mag zonder Roadside Assistance, yeah right. Bij mij probeerden ze dat ook hoor, maar toen ik de rekening nakeek & zag dat ze me 200$ extra kosten hadden aangerekend (Road assistance & volle tank benzine), heb ik de verkoper in kwestie verplicht om mij een nieuw contract én een nieuwe factuur op te maken waar deze opties NIET op stonden. Ik had deze immers niet nodig, in de gebieden waar ik met de wagen ging zijn was er geen mobiel bereik (roadside assistance bellen had dus geen zin) & die volle tank benzine, goh... Voor de helft van dat bedrag gooi ik hem ZELF wel even vol. Na wat gediscussieer met de verkoper of het nu wel of niet moest, gaf hij gewoon toe. Je moet gewoon voet bij stuk houden én zeker zijn van je zaak. Zij proberen gewoon op jouw gevoel in te werken zodat je zou toegeven, die 100 of 200 € die zij dan weer binnen halen, dat is weer extra commissie voor hun.
Eautohuur treft dus weinig schuld lijkt me, uiteindelijk zijn ze gewoon een broker. Je hebt immers geen contract met hun getekend, maar met de verhuursfirma. Zij regelen gewoon de deal voor je & je krijgt er de verzekeringen en dergelijke bij (kost je dus veel minder). Dat is het voordeel van een broker, omdat zij honderden of duizenden huurwagens per dag regelen, krijg jij als consument een goedkopere deal. Uiteindelijk ben je akkoord gegaan met de voorwaarden in't verhuurscontract dat je met de verhuursfirma hebt afgesloten door het te tekenen. De conclusie is dus ook dat je in het vervolg beter de kleine lettertjes 3x door leest voor je je handtekening zet. Maar daar wringt natuurlijk het schoentje, de meeste mensen halen hun wagen op na dat ze landen op de luchthaven & ze zijn vermoeid. Die reizigers hebben dan geen zin in een heel verhaal, ze willen dat stukje papier tekenen & met de wagen naar het hotel. Na de reis zien ze ineens dat er 100 of 200€ extra van hun credit card is af gegaan & dan gaan ze klagen bij eautohuur, maar nogmaals, die hebben er eigenlijk weinig mee te maken.
Mijn volgende huurwagen gaat dus gewoon weer via eautohuur geboekt worden, want ze hebben me vorige keer zelfs meer dan 50€ korting gegeven toen ik de geboekte huurwagen elders goedkoper had zien staan. Ondanks het feit dat velen het niet met me eens zullen zijn & toch de schuld bij eautohuur willen leggen, blijf ik er bij dat zij enkel maar een broker zijn & dat zij contractueel niets fout doen. Zij hebben namelijk voor het betaalde bedrag de huurwagen voor jou geregeld & je hebt hem ook gekregen. Dat de verhuursfirma in kwestie jou op de dag zelf wat heeft aangesmeerd én dat jij daar voor getekend én betaald hebt, daar hebben zij geen schuld aan hoor.
vorig jaar auto geboekt voor San Francisco...nog gevraagd aan de telefoon of deze ook was voor de andere luchthaven dan International en dat was volgens haar....Bij aankomst bleek dat dus
NIET het geval en moesten we eerst met de bus en daarna met de trein/metro naar San Francisco International om de auto daar op te halen....METEEN gemaild met Eautohuur en
we kregen netjes een mail terug dat ze het heel vervelend vonden voor ons en dat het een fout
was van de telefoniste die we gesproken hadden....We hebben toen we weer thuis waren gebeld en het klopte inderdaad dat die telefoniste dit gezegd had en we kregen de bus en treinkosten
terug...Inderdaad moet je NOOIT ingaan op wat die personen aan de balie tegen je zeggen...
je weet toch dat je ALLES hier in Nederland geregeld hebt....zij proberen gewoon een hoop dingen aan je te verkopen die je totaal NIET meer nodig hebt omdat je dus dit in Nederland
al geregeld hebt......Dus wij trappen daar al jaren niet meer in...