Autoverhuurbedrijf Eautohuur: Oppassen!

Eautohuur onderdeel van traveljigsaw groep,is oa op de Nederlandse en Belgische markt actief als autoverhuurder. Ze lijken aantrekkelijk met hun prijzen en belofte van excellente service, echter goedkoop blijkt al snel duurkoop.

Met klachten over het bedrijf kan men nergens terecht, Eautohuur.nl zit hoog en droog in Manchester(UK), ze zijn niet aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie en weigeren stelselmatig vragen hierover te beantwoorden.

Een beetje zoeken op internet leert dat er legio klachten zijn over het bedrijf.

U begrijpt ik ben helaas ook een zeer ontevreden klant van eautohuur. Ik heb alles gedaan om gehoor te krijgen bij eautohuur met enkel afschepende antwoorden als resultaat.

Bij het afhalen van mijn auto werd ik geconfronteerd met een incomplete verzekering (welke bij boeking wel in orde zou zijn en dus voor betaald was). Aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. Ik diende bij te betalen. Ik wilde hierover ter plekke een klacht indienen bij het verhuurbedrijf, deze stelde echter niets te kunnen doen, het was het probleem van eautohuur. Het bedrijf waar ik mijn auto afhaalde stelde dat dit probleem zich regelmatig voor deed met eautohuur, als voorbeeld gaf hij aan dat veel klanten er een navigatie set bij boeken, echter blijkt dit helemaal niet in het pakket te zitten. Hier dient dan ook weer extra voor betaald te worden. Klanten worden dan geconfronteerd met onverwachte en onterechte kosten.

Zoals de voorwaarden aangeven heb ik dit direct gemeld. Eerst per mail, ik kreeg een mail terug dat ze niets konden doen en ik na de huur periode een klacht kon indienen. Hierop maakte ik bezwaar en verzocht mijn zsm en tijdens de huur periode te behandelen. Hierop kreeg ik geen reactie. Toen per telefoon, of ik mijn klacht per mail kon indienen!!!!! Belachelijk. Na aankomst thuis weer een klacht over de gang van zaken ingediend. Helaas eautohuur kon niets voor mij doen.
sterker ze geven aan niet eens verantwoordelijk te zijn, eautohuur is immers niet de eigenaar van de auto, je boekt bij hen en hierna is de kous af!
Het feit dat eautohuur haar zaakjes niet op orde heeft maakt niets uit.
Na betaling heeft eautohuur blijkbaar niets meer met de klant te maken.

Overtreedt eautohuur.nl hiermee niet de Nederlandse en Europese wetgeving?

eautohuur is vanuit mijn ervaring een onbetrouwbare partij, waar de rechtspositie van de Nederlandse en Belgische klant uitermate zwak is.

eautohuur bevindt zich in het buitenland wat het oplossen van geschillen door een onafhankelijke commissie onmogelijk maakt.

Bent u nog van plan om een auto te huren voor uw vakantie? wees gewaarschuwd voor eautohuur.nl!

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

joost de Ridder
MENSEN LET OP OOK HOLIDAYCARS IS EEN SLECHTE AUTOVERHUURDER.

JE BOEKT OP INTERNET, BETAALD VIA DE BANKKAART, MAAR OP DE LUCHTHAVEN IS ER NIEMAND, GEEN AUTO NIKS.
HEEL VEEL MOEITE MOETEN DOEN OM GELD TERUG TE KRIJGEN.

DUS: HUUR GEEN AUTO BIJ HOLIDAY CARS.(ONBETROUWBAAR)
Robin Diederen
Hallo allemaal,
Ook wij zijn slachtoffer van de praktijken van eautohuur.nl; we herkennen ons volledig in bovenstaand verhaal en voelen ons zwaar opgelicht en zijn uiteraard kwaad.
Wij hebben evenmin een idee hoe te handelen. Wellicht spelen via de rechtsbijstandsverzekering? Het gaat in ons geval maar om een relatief kleine schade (350 euro), maar met veel van die schades lacht eautohuur.nl / traveljigsaw zich kapot. Iets waar wij niet mee kunnen leven.
Zie ook hier: http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c&tx_varakassavraagenbeantwoord[uid]=532970&cHash=d33a43ab98. Mijn discussie op het forum van Kassa.
@ de schrijver van deze column: neem evt. contact met ons op via robin . diederen at gmail . com, wellicht dat we iets voor elkaar kunnen betekenen, ik ben niet voornemens het hierbij te laten.
pierre
Ik had een auto gehuurd voor 22 november 2010.
Op 1 oktober 2010 heb ik de annulatie gemaakt, daar de reis niet doorgaat.   Ze hadden op 30 september de volledige huursom van mijn rekening afgehaald.   Ik voldoe aan de voorwaarden tot kostenloze annulatie.   Er volgt geen enkele reactie op mijn annulatie.   Alle telefoonnummers blijken niet aangesloten.   Wat kan ik doen om mijn geld terug te vorderen ?   Dank u voor de reactie.
MAARTEN
HOLIDAY CARS IS EEN VOLSTREKT ONBETROUWBARE AUTOVERHUURDER.

JE BETAALT, MAAR ER IS GEEN AUTO AANWEZIG EN  JE GELD, GEIND VIA DE CR.CARD.,KRIJG JE NOOIT MEER TERUG.

HET BEDRIJF ZIT IN ENGELAND, DUS GA DAAR MAAR PROCEDEREN !

NOOIT VIA HOLIDAY CARS BOEKEN DUS!!!!!!!!!!!!
Philip
Bedankt voor de info over Holiday Cars. Was van plan met hen te boeken, maar zal dat nu niet doen. Jullie besparen me misschien wel heel wat ellende.
Kenny Van Dessel
Was aan ehet twijfelen tussen eautoverhuur en holiday cars...denk dat jullie me veel geld en moeite bespaard hebben...thanks !!!
Daniel
Auto gehuurd bij Holidaycars en niet meegekregen, geld kwijt en voor ons omdat we in het buitenland wonen onmogelijk om aangifte te doen van oplichting.
Holidaycars is een brooker en geen verhuurmaatschappij  Holidaycars reageert niet of te laat op e-mails/brieven.
Klachtenprocedure is ontzettend lang (en onnodig) en hiermee vervalt natuurlijk ook het recht om een storno te doen.
 
 

 
 
De emigrant
Ik herken het bovenstaande absoluut niet. Heb inmiddels 2 keer ( Portugal en Tenerife) een auto gehuurd bij Eautohuur. In beide gevallen gekregen wat zij beloofd en beschreven hadden. In Portugal alles volledig normaal verlopen, afgehandeld en geen enkel negatief woord over dit bedrijf. De verhuurder in Tenerife (Goldcar) was een iets ander verhaal. Dit verhaal is echter volledig voor rekening van Goldcar. Zeer onvriendelijk, opdringerig personeel die suggereren dat je absoluut onverantwoord bent als je de auto niet extra verzekerd, ondanks casco zonder eigen risico, ze dan ook geen pechservice leveren zonder eigen bijdrage.  Je moet de auto met zo leeg mogelijk tank terugbrengen en betaald voor de volle tank waarmee deze op de aankomstdag wordt afgeleverd. De prijs hiervoor ligt echter ca. 25% hoger dan de prijs aan de pomp.
Alles gemeld bij Eautohuur, keurige reactie per mail en telefonische toelichting.
Mijn advies: Ben kritisch maar leg de Zwarte Piet wel op de juiste plek. Over 5 maanden huur ik weer via dit bedrijf
Cornelisp
Geen fan van eAutohuur.nl  6 maanden voor mijn vakantie juni 2011 2x7 dagen een auto gehuurd bij eAutohuur van Barcelona naar airport Reus en terug 7 dagen na de reservering blijkt het gehuurde vakantie opject overboekt te zijn,jammer dan maar opzoek naar iets anders We komen uit in Pineda de Mar uit. Even omboeken Barcelona - Reus es naar Barcelona - Lloret de Mar. 2x jammer GEEN enkele reactie op mail of telefoon van eAutohuur. Betaling via mijn bank gestorneerd,niet dus via Visa toch betaling afgedwongen. Visa gaat onderzoeken via het formulier "Betwisten betaling" wat er gedaan kan worden. NU MAAR AFWACHTEN wat eAutuverhuur nog in het vat heeft om aan mijn zuur verdiende euro's te komen.
Ano
Ook ik heb een auto gehuurd middels Holiday Cars. Extra verzekeringen afgesloten hier in Nederland. Daar ter plekke moest ik nogmaals alles betalen of ik kreeg geen auto mee. Betaald, ik zou in Nederland het dubbel betaalde geld terug krijgen.... ik wacht nu nog op het geld. Holiday cars reageert gewoon niet. Ik heb wel tig keer gebeld en gemaild... meest waardeloze bedrijf ooit. Ik adviseer hier beslist nooit te huren.
N. van Dam
Ogelooflijk slecht!!!

Het verhaal begint in juni 2010. Mijn vriendin en ik hebben een vakantie met auto geboekt in Ibiza. De auto huren we bij Holiday Cars. Alles hebben we van te voren betaald, zo dus ook de auto. Op vakantie ging alles prima. Echter bij thuiskomst had de autoverhuurmaatschappij Europcar (waar Holiday Cars de reservering had ondergebracht) de afschrijving van mijn Creditkaart afgeschreven. Aangezien we al betaald hebben heb ik dit via mijn bank terug laten boeken. Bij Holiday Cars heb ik hier ook contact over gehad (laatste contact aug 2010)

Eind goed al goed zou je denken. NIET dus! Ergens in April 2011 kreeg ik opeens een dreigbrief van een incassobureau dat ik een openstaand bedrag bij Europcar niet zou hebben betaald en of ik nu binnen 7 dagen alles wilde overmaken (natuurlijk met verhoging) anders kwam er een deurwaarde.

Nou, ik heb veel meegemaakt maar dit sloeg echt alles! Ik werk zelf in de reiswereld en mijn ervaring is dat als je een zo'n dreigbrief krijgt je eerst waarschuwingen zou moeten krijgen. Die heb ik dus NIET gehad maar krijg meteen zo'n dreigbrief??

Ik heb die betaling gedaan omdat ik niet echt anders kon. Nu had ik die autohuur dus weer 2x betaald. En heb ik Holiday Cars weer gecontacteerd hierover. Nou echt wat n waardeloze service. Echt tientallen belletjes en mailtjes heb ik eraan gespendeerd om mijn geld terug te krijgen. Uiteindelijk hebben ze toegestemd dit ook terug te betalen. Alleen de daadwerkelijke betaling laat nog steeds op zich wachten.

Ik vind t ongelooflijk en heb echt nog nooit zo'n slechte service meegemaakt. Ik zal in ieder geval nooit meer n auto boekenbij Holiday Cars!!
Toine Mutsaers
Beste mensen.

Huur NIET bij E Autohuur incomplete afspraken de verzekering word nog even extra voorgeschoteld en ja een volle tank die je vooraf moet betalen,o ja de kleine lettertjes daar staat alles in beschreven deze bevestiging krijg je pas 2 dagen na boeking terwijl op de site alles anders omschreven staat , Gratis tweede bestuurder, volledige verzekering, voorkom verrassingen dat laatste is correct huur gewoon rechtsreeks bij AVIS of HERTZ dan ben je inderdaad daarvan verzekerd.

En je komt ter plekke bij een malafide autoverhuurder die vermeld u wilde toch goedkoop boeken... leuk als je met vakantie gaat

Maar goed een ezel stoot..... etc dus niet meer boeken zelfs na een ingestuurde klacht krijg je na 28 dagen een standaard antwoord waaruit blijkt dat men de mail niet heeft gelezen.

Dit soort internetbedrijven moeten meteen verdwijnen.
peter
e autohuur, zelfde verhaal. Via REUS AEROPUERTO Car Rental Agencies, ineens 85 euro extra afgeschreven en probeer dit nu al vier maanden via e autohuur terug te krijgen. Blijkt om schoonmaakkosten te gaan, heb me aangeboden om het in spanje te komen doen voor dat geld!!!
peter
Vorige post: e autohuur, zelfde verhaal. Via REUS AEROPUERTO Car Rental Agencies, ineens 85 euro extra afgeschreven en probeer dit nu al vier maanden via e autohuur terug te krijgen. Blijkt om schoonmaakkosten te gaan, heb me aangeboden om het in spanje te komen doen voor dat geld!!!

Vandaag een mail van e-autohuur;"We hebben inmiddels opnieuw contact gehad met Goldcar betreffende de schoonmaakkosten. Aangezien ze geen voldoende bewijs hebben dat deze correct werd aangerekend, hebben ze besloten u het bedrag terug te storten. Het bedrag van 85 EUR werd teruggestord op de kaart die u gebruikte bij het ophalen van de wagen. Gelieve tot 10 werkdagen toe te laten tot dit bedrag te zien zal zijn op uw afschriften. Goldcar wensen hun excuses aan te bieden voor het ongemak."

Erg netjes van ze, het duurde even voordat het geregeld was, maar hier word ik wel wat vrolijker van!!
autoverhuur rotterdam
Hertz biedt de autoverhuur London faciliteit voor het maken van uw vakantie onvergetelijk zonder mis-gebeurtenis en het verlies van uw geld of andere dingen.
willem
Op hun site is te lezen dat er geen kosten worden gerekend voor wijzigingen. Nu blijkt dat er voor een uurtje eerder ophalen (en terugbrengen) toch een hoger tarief in rekening wordt gebracht. Naast de eerdere moeite welke ik moest doen om duidelijk te krijgen of de auto off-road mocht rijden in IJsland, de locatie welke door eautohuur.nl zonder kennisgeving is gewijzigd, de erg onbetrouwbaar overkomende Nederlandse vertaling op hun site, de aanwijzing dat anuleren telefonisch moet gebeuren en de telefoonstem welke zegt dat het via de site moet gebeuren (..), het verbreken van de telefoonverbinding na 10 minuten wachten en dus maar opnieuw moeten bellen en alle negatieve informatie welke ik (te laat) vond op Internet, geven mij een negatief gevoel. Ik heb de boeking dan ook geannuleerd. Ik ben het ook niet eens met het in rekening brengen van de € 95,00 welke ik reeds heb voldaan. Dat gezien voorstaande, maar ook vanwege hun suggestieve mededeling dat annuleren gratis is. Eerst in de kleine lettertjes(in het Engels!) vind ik terug dat er wel degelijk sprake is van kosten ingeval gedeeltelijke betaling. Er had een voorbehoud moeten staan bij de kreet "geen wijzigings of annuleringskosten". Ik ben dan ook van mening dat hier sprake is van dwaling. In dat geval is het van rechtswege mogelijk de overeenkomst buitenrechtelijk te ontbinden; hetgeen ik ook heb gedaan. Ik verwacht dan ook dat zij binnen veertien dagen na dagtekening van dit bericht, dus uiterlijk 29 juni 2012, het bedrag van € 95,00 terugstort op mijn Visa rekening of overmaakt naar mijn bankrekeningnummer. Kennelijk is het niet mogelijk om een bericht aan hen te verzenden zonder de "therms and conditions" te aanvaarden. Ik heb echter een nadrukkelijk voorbehoud gemaakt aangaande de kosten welke berekend worden voor wijziging en/of annulering, ongeacht of deze kosten nu vanwege de verhuurder of de tussenpersoon (eautoverhuur) zijn. Bovendien maak ik bezwaar dat de voorwaarden in het Engels zijn gesteld.
Vervolgens werd ik gebeld door eautohuur. Ik heb teruggebeld naar klantenservice, de heer Shakil. Deze overlegde met zijn manager. Aangeboden werd om korting te geven, maar er werd wel bij gezegd dat ik bij annulering de € 95,00 kwijt was. Dat was voor mij voldoende definitief te annuleren. Had hij gezegd de € 95,00 terug te storten maar ook korting aan te bieden, dan had ik (zo had ik me voorgenomen) alsnog geboekt. Het zou me meer vertrouwen hebben gegeven in het bedrijf. Nu is mijn wantrouwen bevestigd en ik gun het anderen niet dezelfde fouten te maken. Boek niet bij eautohuur!
De Pooter Jan
Beste,

Bij deze ook een zeer negatieve ervaring met eautohuur. Volgende zaken waren incorrect:

- De prijs van 195 euro bleek niet effectief, 3 uur voor het afhalen van de auto was de prjs opgelopen tot 225 euro. ( + 30 euro)
- De reserveringscoupon was niet doorgestuurd.
- Op mijn vraag om dit te faxen: tot 2 maal toe: geen reactie
- Het bewijs van afgesloten verzekering via eautohuu was niet doorgegeven aan de lokale autoverhuurder waardoor 500 euro extra geblokkeerd werd.
- De optie no full tank was ongevraagd voor mij afgesloten. Dit levert achteraf een meerkost van 106 euro op.
- Hun nummer voor betwistingen 0800 022 96 72 is onbereikbaar.

Bij vergelijking in het lokale kantoor bleek alles samen het veel voordeliger te zijn omrechtstreeks bij het verhuurbedrijf (Avis, Erupcar) te boeken.

DUS: BOEK aub NIET met eautohuur.be of .nl. U heeft geen verhaal als er iets fout gaat.
RSB
Sinds 2004 heb ik zo ongeveer 15 keer via eAutohuur een auto geboekt. Meestal voor langere periodes (3-6 weken USA), maar soms ook kort (Spanje). Ik heb geen enkele keer problemen ondervonden, altijd zeer prettig zaken gedaan. In veel gevallen waren de medewerkers zelfs buitengewoon behulpzaam, bijvoorbeeld met het regelen van de juiste verhuurder (National) ivm one-way-toeslagen als wij bijv. van Chicago naar San Diego wilden rijden.
Ik heb in al die jaren niets dan positieve ervaringen. En aangezien het qua kosten echt heel veel scheelt, raad ik al mijn vrienden altijd aan met deze tussenpersoon in zee te gaan.
Enige kritiek die ik kan bedenken gaat over het ontzettend kromme Nederlands op hun site, maar daar stap ik graag overheen!
Voor wat het waard is,
Ruben
Fraa
Ik heb in oktober 2012 voor zo'n 3 weken een Midsize SUV gehuurd via eautohuur (Dollar) in Las Vegas, op de "normale" afzetterij van van het verhuursbedrijf na was er geen vuiltje aan de lucht. Prima wagen, correcte factuur, geen problemen. Alles was netjes geregeld via eautohuur, die cowboy verhalen (zoals er hier zoveel staan), daar hebben de mensen in de meeste gevallen ZELF schuld aan. Wat niet betekent dat eautohuur geen schuld treft in bepaalde gevallen, maar ik denk dat velen hier toch zwaar overdrijven.

Over het bericht van KB zelf:

Als je zo'n rental center binnen stapt, dan moet je altijd je pokerface opzetten. Die mensen achter de balie zijn verkopers, de verhalen die ze je vertellen moet je gewoon vergeten. Het ene oor in, het andere oor uit. Zolang er op't einde van het gesprek 0$ of 0€ op de factuur staat, dan is alles pas in orde. Je hebt immers van uit je eigen luie bureaustoel de huurwagen (inclusief verzekeringen) al betaald, alle andere dingen zijn optioneel. Maar als jij het contract (en bijbehorende factuur) niet goed door leest, of je laat je doen door een opdringerige verkoper, dan eindig je soms met extra kosten. Als ik bv dit stukje lees uit jouw post "Aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. Ik diende bij te betalen", dan krijg ik gewoon de indruk dat je je hebt laten doen door de verkoper. Als ik mijn huurwagen ga ophalen, dan weet ik dat ALLES betaald is. Als de verkoper mij wat anders verteld, dan is dat gewoon flauwe kul.

Volgens mij heb je dus ook geen verzekering afgesloten, maar heeft de verhuursfirma in kwestie je Roadside Assistance aangesmeerd. Dat is één van de vuile (maar gebruikelijke) truukjes die ze gebruiken. Ze zeggen dat je niet op pad mag zonder Roadside Assistance, yeah right. Bij mij probeerden ze dat ook hoor, maar toen ik de rekening nakeek & zag dat ze me 200$ extra kosten hadden aangerekend (Road assistance & volle tank benzine), heb ik de verkoper in kwestie verplicht om mij een nieuw contract én een nieuwe factuur op te maken waar deze opties NIET op stonden. Ik had deze immers niet nodig, in de gebieden waar ik met de wagen ging zijn was er geen mobiel bereik (roadside assistance bellen had dus geen zin) & die volle tank benzine, goh... Voor de helft van dat bedrag gooi ik hem ZELF wel even vol. Na wat gediscussieer met de verkoper of het nu wel of niet moest, gaf hij gewoon toe. Je moet gewoon voet bij stuk houden én zeker zijn van je zaak. Zij proberen gewoon op jouw gevoel in te werken zodat je zou toegeven, die 100 of 200 € die zij dan weer binnen halen, dat is weer extra commissie voor hun.

Eautohuur treft dus weinig schuld lijkt me, uiteindelijk zijn ze gewoon een broker. Je hebt immers geen contract met hun getekend, maar met de verhuursfirma. Zij regelen gewoon de deal voor je & je krijgt er de verzekeringen en dergelijke bij (kost je dus veel minder). Dat is het voordeel van een broker, omdat zij honderden of duizenden huurwagens per dag regelen, krijg jij als consument een goedkopere deal. Uiteindelijk ben je akkoord gegaan met de voorwaarden in't verhuurscontract dat je met de verhuursfirma hebt afgesloten door het te tekenen. De conclusie is dus ook dat je in het vervolg beter de kleine lettertjes 3x door leest voor je je handtekening zet. Maar daar wringt natuurlijk het schoentje, de meeste mensen halen hun wagen op na dat ze landen op de luchthaven & ze zijn vermoeid. Die reizigers hebben dan geen zin in een heel verhaal, ze willen dat stukje papier tekenen & met de wagen naar het hotel. Na de reis zien ze ineens dat er 100 of 200€ extra van hun credit card is af gegaan & dan gaan ze klagen bij eautohuur, maar nogmaals, die hebben er eigenlijk weinig mee te maken.

Mijn volgende huurwagen gaat dus gewoon weer via eautohuur geboekt worden, want ze hebben me vorige keer zelfs meer dan 50€ korting gegeven toen ik de geboekte huurwagen elders goedkoper had zien staan. Ondanks het feit dat velen het niet met me eens zullen zijn & toch de schuld bij eautohuur willen leggen, blijf ik er bij dat zij enkel maar een broker zijn & dat zij contractueel niets fout doen. Zij hebben namelijk voor het betaalde bedrag de huurwagen voor jou geregeld & je hebt hem ook gekregen. Dat de verhuursfirma in kwestie jou op de dag zelf wat heeft aangesmeerd én dat jij daar voor getekend én betaald hebt, daar hebben zij geen schuld aan hoor.
cathy
ook wij hebben al een paar keer via Eautohuur gehuurd en geen klachten of wat dan ook gehad.
vorig jaar auto geboekt voor San Francisco...nog gevraagd aan de telefoon of deze ook was voor de andere luchthaven dan International en dat was volgens haar....Bij aankomst bleek dat dus
NIET het geval en moesten we eerst met de bus en daarna met de trein/metro naar San Francisco International om de auto daar op te halen....METEEN gemaild met Eautohuur en
we kregen netjes een mail terug dat ze het heel vervelend vonden voor ons en dat het een fout
was van de telefoniste die we gesproken hadden....We hebben toen we weer thuis waren gebeld en het klopte inderdaad dat die telefoniste dit gezegd had en we kregen de bus en treinkosten
terug...Inderdaad moet je NOOIT ingaan op wat die personen aan de balie tegen je zeggen...
je weet toch dat je ALLES hier in Nederland geregeld hebt....zij proberen gewoon een hoop dingen aan je te verkopen die je totaal NIET meer nodig hebt omdat je dus dit in Nederland
al geregeld hebt......Dus wij trappen daar al jaren niet meer in...