Gisteren paginagroot in de krant: ALDI verhoogt haar prijzen. ALDI windt er geen doekjes om en geeft klip en klaar aan waarom de prijzen worden verhoogd; door o.a. de hoge energieprijs. Ik lees op de blogs dat veel marketeers vinden dat dit strategisch gezien een slechte zet is. ALDI en het woord “duur” vallen nu in één zin. Ben ik nu de enige die het juist waardeert dat een prijsverhoging zo breed uitgemeten wordt gecommuniceerd?
Prijzen worden voortdurend verhoogd, zonder dat u daar erg in heeft. Ik ben zelf a-prijsbewust, dus de meeste prijsverhogingen gaan aan mij voorbij. Vraag me wat een pak melk kost of een brood en ik schat een bedrag met een marge van 50 eurocent. En ook al koop ik weinig bij ALDI; een actie die zó nietsverhullend is, waardeer ik. Ik zou er bijna van in de auto stappen en naar de ALDI rijden. Nu heeft dit concern al jaren de naam prima service te verlenen. Eigenlijk in tegenstelling tot wat je verwacht; een discounter kan nooit goede service verlenen. En toch wordt zonder morren vrijwel elk artikel dat niet bevalt is omgeruild voor een nieuw artikel. Dus ik vind het dapper dat op een markt, waar het eind aan alle prijsverlagingen eindelijk in zicht is, één concern klip en klaar aangeeft dat de prijzen omhoog moeten om de kwaliteit te kunnen blijven garanderen. Petje af. Wat vindt u?
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
en ik begrijp dat rob geloof en reclame met elkaar weet te combineren als een tweetal entiteiten die met elkaar n relatie onderhouden ...
nou ken ik toevallig een ander woord dat ergh op reclame lijkt: reclaiming ...
ik zocht het eens op en bezag:
I
1) terugwinnen, recupereren, regenereren : kringlooppapier
2) droogleggen (land) : land reclaimed from the sea :: op de zee teruggewonnen land
3) terugvorderen
II
he is beyond reclaim :: hij is onverbeterlijk
~~~
samen beziende, welke bevalt jou, rob? anybody else?
mij: onverbeter lijk :: groet ende , S'ace
Of zijn wij soms verwend en verwachten wij voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Typisch Nederlands (en terecht). Besparen op de uitgaven wil iedereen, zo ook op de dagelijkse boodschappen. Halve liter blikjes bier zijn bij de Aldi toch duurder dan die van een vergelijkbaar merk bij de Vomar. Het enige wat mij dan tegenhoudt is de afstand (Aldi is op loopafstand).
Wat mij ook tegenvalt zijn de lange wachtrijen (oorzaak: personeelsbezetting). In Hoorn Kersenboogerd hebben ze drie kassa's waarvan er een sowiezo nooit in gebruik is en de tweede als er echt al een lange rij staat en mensen gaan morren!
En dan nog de zomaar 'uit het assortiment gehaalde' product(en). Heb navraag gedaan waarom bijvoorbeeld de 'Paella' (diepvries) niet meer in het vak ligt. Antwoord: "Weet ik niet", terwijl het (op vraag van mijn kant uit) "wel goed verkoopt"! Dat is iets wat je niet ziet op de Web-site van Aldi en dat valt mij tegen. Dat begrijp ik niet, en getuigt ook van weinig transparantie naar personeel en klant.
Verder denk ik dat ze erop gokken dat de meeste mensen niet zullen klagen, of een ruil van een dure computer of laptop zonder meer maar voor lief nemen. Persoonlijk wil ik nier terug naar de winkel met een ding wat niet werkt. Dat verwacht ik niet te moeten doen.
Als consument zou ik wel eens willen weten, hoe hoog het percentage is van geretourneerde goederen, met mankementen. Ligt dat overal zo hoog, zo laag, boven, of onder het gemiddelde?
Ik heb een beetje het idee dat de Aldi iets meer pretendeert dan dat ze aan kan. Dat is gevaarlijk op langere termijn. Klantenbinding betekent iets meer dan alleen geveinsde transparantie en goedkoop willen zijn.
Tevens een reden waarom ik via dit forum reageer is, dat de Aldi een eenzijdig communicatiesysteem hanteert. Nergens kan je 'contacten' op hun web-site om vragen te stellen. Zijn ze ergens bang voor?
Neem nog een bordeautje maar niet teveel want dan doet het hart zo mal.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat de inrichting compleet gericht is op de efficientie. Dit zou eigenlijk wel verbeterd moeten worden, dan maar lagere winstmarges. Nee voor mij gaat er tot nu toe niks boven de jumbo.
Of deze campagne de juiste resultaten zal opleveren voor Aldi is nog maar de vraag. ik waardeer hun eerlijkheid en voor het eerst in hun bestaan de openheid, maar of ik nu meteen naar de aldi zou gaan om hun duurdere producten te gaan kopen? dacht het niet.
vlg.mij o.h. jullie te veel. Aldi is zonder kijf de
goedkoopste kruidenier zowel voor Jan met de Pet
en voor meneer engelshemd want die zie ik daarook geregeld, die hebben A.H. en cons. de rug
laten zien. zonder o.h. is Aldi voor mij de goedkoopste met prima waren en fijne bediening.
Wees geen dief van je eigen portemonnee,
Ik ga met plezier naar Aldi en tevreden naar huis.
Punt uit. Dit is een raad van een 80 jarige die weet
waar Abraham de mosterd haalt. Gr.van Ben.