In 1984; tijdens de SuperBowl werd de
Klanten willen best betalen voor waarde. Apple's prijzen zijn stevig en consistent. Bijvoorbeeld de helpdesk is bij ondernemingen altijd een probleem; het kost geld en je doet het zelden goed en snel. Als u nu begint met het creëren van een product of dienst waar helpdesk functies minimaal nodig zijn, dan hebt u de eerste slag gewonnen. Daarnaast zorgt u voor een state of the art helpdesk online, callcenter en in het retailpunt. En als klap op de vuurpijl laat u de gebruiker er na de garantie voor betalen , het wordt bijna een profit center. Hoe eenvoudig en klantvriendelijk; dit is toch geen rocket sience?
Neem nu de inrichting van de winkel. Hoe eenvoudig en doeltreffend. Het is daar prettig toeven, de producten zijn uit te proberen, de staf vriendelijk en professioneel. Hier kan de gemiddelde Nederlandse retail een voorbeeld aan nemen: KPN, Etos, Dynabite, Kijkshop, Dixons, V&D, BCC,.... En de technische support is nu eens niet wegstopt in het magazijn, maar gewoon geïntegreerd in de winkel. Dat is ook wel zo fijn voor de appel meisjes en jongens en klanten. Als medewerker wilt u gewaardeerd worden, een status hebben en zingeving krijgen (en ook salaris, maar nier primair, zoals blijkt uit vele onderzoeken). Dan worden uw medewerkers toch niet samengepropt in een saaie hal ergens ver van de retailbuzz?
Kijken, kijken, vragen stellen en nog meer vragen stellen; heren en dames retail managers! De antwoorden zijn nu niet zo belangrijk, word nieuwsgierig en steek uw nek uit, kom uit uw comfort zone en ga eens een middagje Applen bij La Place, Apple store, Ikea, Milaan, New York, Tokio, Sjanghai ............
De countdown tikt door naar vanavond 18.00 Nederlandse tijd, waarop Steve Jobs waarschijnlijk de volgende innovaties zal aankondigen:
- een touch screen iMac en Macbook
- Macbook; een ultraslim model
- geïntegreerde WIMAX
- iPhone 2.0
- Apple TV met opname mogelijkheid
- integratie Apple TV en Airport Extreem
- verhuur van films via iTunes
- Apple TV flatscreen voor de huiskamer......................
Woensdag 16 januari 2008;
Door Christian ter Maat MCC, MMC, CMC; Directeur Carevolution; organisatie- en managementadvies. Succes thema's bij opdrachtgevers van Carevolution: revolutie in merkdenken en retail concepten. Ter Maat publiceert ook op Eventbuzz en Reply To All.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
<a href="http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/makebelieve-de-nieuwe-wereldwijde-sony-pay-off/" rel="nofollow">Lees verder over</a></strong> de nieuwe Sony claim; <strong>‘</strong>make.believe’ (spreek uit; ‘make dot believe’).